Preses relīze
Pagājušā gada janvārī Renault Group izpilddirektors Luka de Meo atklāja koncerna stratēģiju “Renaulution” un paziņoja par nozīmīgiem plāniem ūdeņraža risinājumu tirgū. Reaģējot uz klimata situācijas nopietnību, Renault Group un Plug Power kopuzņēmums (50/50) HYVIA uzsāka savu darbību jūnijā. Uzņēmuma vadmotīvs ir ātra rīcība, jo enerģētikas nozares pārkārtošana vairs nav atliekama.
Lai gan parasti transportlīdzekļa izstrādei ir nepieciešami vairāki gadi, HYVIA ietvaros viss attīstās straujā tempā. No jūnija līdz decembrim tika izveidotas nepieciešamās komandas, tika prezentēti trīs ar ūdeņradi darbināmi vieglo komerctransportlīdzekļu prototipi, uzņēmums piedalījās daudzos ilgtspējīgas mobilitātes pasākumos un uzsāka sērijveida modeļu testus. Un tas viss sasniegts pirms uzņēmuma pirmās gadadienas.
“HYVIA rašanās ir ievērojama gan ar to, kā uzņēmums tika izveidots, gan ar tā prototipu dizainu. Lai izstrādātu risinājumus mobilitātes dekarbonizācijai, mums visiem bija jārīkojas ātri un saskaņoti.”
Deivids Holderbahs, HYVIA izpilddirektors
Jaunuzņēmuma gars, kas balstīts stabilās vērtībās
Līdz ar stingrākiem vides noteikumiem un vispārēju vienprātību par kopējo virzienu, kurā jāiet, HYVIA apzinās, ka ir jārīkojas ātri labi organizēta risinājuma nodrošināšanai, kas atbilstu klientu vēlmēm, jo pārvar pašreizējos ūdeņraža tehnoloģiju ierobežojumus. Jaunais zīmols ir devies piedzīvojumā, kas saved kopā talantīgus un aizrautības pilnus cilvēkus.
Deivids Holderbahs un viņa komanda demonstrē elastīgu vadību un jaunuzņēmumiem raksturīgo domāšanas veidu: ātri pieņemtus lēmumus, racionalizētus procesus, meklējot un pielietojot vajadzīgās iemaņas, lai kur arī tās būtu nepieciešamas. HYVIA ir 50 darbinieku komanda, kuri ir motivācijas pilni un aizrautīgi vēlas risināt videi nekaitīgā ūdeņraža mobilitātes izaicinājumus. Tā ir cilvēku grupa, ko virza kopējā vēlme pozitīvi ietekmēt enerģētikas nozares pārkārtošanu. Transports ar zemu oglekļa dioksīda emisiju līmeni – tā ir viņu polārzvaigzne, mērķis, ko visi tiecas sasniegt. Deivida Holderbaha vērtējumā tieši šāds entuziasms ir svarīgs, ja uzņēmums vēlas īstenot savu ambiciozo mērķi – līdz 2030. gadam sasniegt 30 % daļu ūdeņraža transportlīdzekļu tirgū.
Mainot spēles noteikumus 200 dienās
Mazāk nekā 200 dienu laikā HYVIA izdevies iezīmēt vairākus nozīmīgus pavērsiena punktus. Kopš tā darbības sākuma ir izstrādāti trīs ūdeņraža transportlīdzekļu prototipi: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master Chassis Cab H2-TECH un Renault Master Citybus H2-TECH. HYVIA radījis arī uzpildes stacijas risinājumu, jo uzņēmums neredz jēgu pārdot transportlīdzekļus bez visaptverošām ūdeņraža uzpildes un uzlādes iespējām. Tas ir sasniegums, kura pamatā ir Renault Group un Plug Power kopējās zināšanas. Inženiertehniskais direktors Nikolass Beneks stāsta par šo ceļu un motivācijas iemesliem.
“Mēs mācāmies darba gaitā. Ir jūtams īsts sacensību gars, aktīva rosība, vēlme patiešām saprast, kas šobrīd ir svarīgākais, un piedāvāt ātrus risinājumus. Mēs uzticamies Renault Group komandām, kurām ir pieredze vieglo komerctransportlīdzekļu jomā, un Plug Power darbiniekiem ar viņu padziļinātajām zināšanām par ūdeņraža risinājumiem. Tagad esam sasnieguši mūsu pirmo transportlīdzekļu testēšanas un saskaņošanas posmu!”
Nikolass Beneks, HYVIA inženiertehniskais direktors
Zaļā nākotne sākas šodien
Autoparku operatoriem un pašvaldībām, kas aktīvi izmanto transportlīdzekļus, trūkst mūsdienīga ūdeņraža risinājumu klāsta. Piedāvātie risinājumi ir nepietiekami pielāgoti to vajadzībām. Lai apmierinātu augošo pieprasījumu, kas kļūst arvien ievērojamāks, HYVIA ir izstrādājis unikālu, Francijā bāzētu ekosistēmu. Visa procesa paātrināšanai uzņēmums nolēma pārveidot Master E-TECH Electric modeļus, kuri tiek ražoti Batīlijā (Francijas ziemeļaustrumos), un montēt degvielas elementus un uzpildes stacijas Flinas rūpnīcā “Re-Factory”, kas atrodas Parīzes pievārtē.
Kā norāda Deivids Holderbahs: “Mēs kontaktējamies ar autoparku operatoriem un vietējām pašvaldībām, “agrīnajiem ieviesējiem”, kuri vēlas pievērsties ūdeņraža tehnoloģijām. Mēs vēlamies piedāvāt viņiem pilnībā gatavus ūdeņraža tehnoloģiju risinājumus – citiem vārdiem sakot, ūdeņraža transportlīdzekļus un videi nekaitīgi ražotā ūdeņraža ātrās uzpildes stacijas.”
HYVIA, ko virza vēlme līdzdarboties notiekošajās pārmaiņās, strauji un aktīvi pievienojusies jaunajam kursam.
2022. gadā HYVIA atklās savu visaptverošo ekosistēmu ar trim produktiem, kuri īpaši paredzēti korporatīvajiem un vietējo pašvaldību autoparkiem:
• Renault Master Van H2-TECH: liels furgons preču un paku pārvadājumiem ar 12m3 kravas telpu un līdz pat 500 km pilntvertnes nobraukumu.
• Renault Master Chassis Cab H2-TECH: visu veidu pielietojumam ar lielu 19 m3 kravas telpu un 250 km pilntvertnes nobraukumu.
• Renault Master Citybus H2-TECH: pilsētas mikroautobuss līdz 15 pasažieru pārvadāšanai, nodrošinot aptuveni 300 km pilntvertnes nobraukumu.
• HYVIA ūdeņraža uzpildes stacija, kurā iespējama ātrā uzpilde (5 minūtes), lai maksimāli palielinātu transportlīdzekļu pieejamību.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.