Preses relīze
Renault direktoru padomes priekšsēdētājs Žans Dominiks Senārs: "Esmu ļoti lepns par mūsu komandu paveikto, rekordīsā laikā izveidojot Eiropā lielāko mobilitātei veltīto aprites ekonomikas rūpnīcu. “Refactory” pierāda, ka Francijā ir iespējamas pozitīvas pārmaiņas nozarē. Tas ir tikai viens no piemēriem grupas īstenotajai dinamiskajai pieejai ekoloģiskajās pārmaiņās, prasmju transformācijā un jaunu mobilitātes veidu atklāšanā."
"Mēs pildām doto solījumu: gadu pēc atklāšanas “Refactory” ir kļuvis par Flinas rūpnīcas inovāciju un ambīciju simbolu un jaunu ekonomisko, sociālo un vides vērtību avotu. “Refactory” ir spilgts“Renaulution” simbols, ar kuru grupa apņemas veikt vērienīgas, ātras un ilgtspējīgas pārmaiņas, kas orientētas uz jaunas vērtības radīšanu. Šī projekta sirds – mūsu pirmā lietoto automobiļu rūpnīca – demonstrē mūsu spēju īstenot aprites ekonomikas uzņēmējdarbību rūpnieciskā mērogā. Šī lietoto automobiļu rūpnīca mūs izvirza augošā lietoto automobiļu tirgus līderpozīcijā un, pateicoties unikālam rūpnieciskajam risinājumam, ļauj renovēt līdz 45 000 automobiļu gadā," piebilst Luka de Meo, Renault Group izpilddirektors.
“Refactory” Flinā: sasniegumi un prognozes
“Refactory” pamatā ir vesela ekosistēma, kas veidota ap četriem aktivitāšu centriem:
• “RE-TROFIT”: šī struktūrvienība nodarbojas ar lietoto automobiļu modernizēšanu un renovēšanu. Kopš 2021. gada septembra “Factory VO” ir atjaunoti jau vairāk nekā 1500 automobiļi. Tuvāko divu gadu laikā plānots palielināt tās jaudu un ieviest jaunus darbības veidus, piemēram, virsbūvju kapitālo remontu. Līdz 2023. gadam tiks izpētīts arī modernizēšanas projekts komerctransporta pārveidošanai par elektriskajiem transportlīdzekļiem.
• “RE-ENERGY”: šī struktūrvienība palīdz radīt jaunus lietošanas veidus lietotajiem akumulatoriem, kā arī strādā piejaunu enerģijas veidu izstrādes. Līdz ar elektriskās mobilitātes attīstību grupas meitas uzņēmums “Gaia”, ar specializāciju akumulatoru remontā, gatavojas mainīt darbības mērogu: līdz 2021. gada beigām tiks atjaunoti 2000 akumulatori, bet līdz 2030. gadam šis skaitlis sasniegs vairāk nekā 20 000 gadā. Sadarbībā ar Mobilize 2021. gadā Flinas rūpnīcā ir realizēts stacionāras enerģijas uzkrāšanas projekts ar 15 MWh jaudu ("Advanced Battery Storage" projekts). 2021. un 2022. gadā dažādu mobilo un stacionāro enerģijas uzkrāšanas sistēmu (būvlaukumos, saules enerģijas uzkrāšanai, uz kuģiem) kopējā jauda sasniegs 30 MWh. Ūdeņraža mobilitātes kopuzņēmuma “Hyvia” ietvaros Flinas rūpnīcā no 2022. gada notiks arī ar degvielas elementiem, uzlādes stacijām un ūdeņraža piegādi saistītas aktivitātes.
• “RE-CYCLE”: šī struktūrvienība nodarbojas ar detaļu un materiālu pārstrādi un otrreizējo izmantošanu. 2021. un 2022. gadā pakāpeniski ieradīsies mehānisko detaļu atjaunošanas speciālisti no Šuazīleruā rūpnīcas, kas ļaus paplašināt lietoto detaļu izmantošanu ne tikai “Factory VO”, bet visā grupā. Šo darbības pārmaiņu ietvaros ir plānots arī paplašināt elektronisko shēmu remonta (mehatronikas) stratēģisko nozari. Struktūrvienība turpina ieviest īsa cikla pārstrādi materiāliem un detaļām, piemēram, katalītiskajiem neitralizatoriem un buferiem.
• “RE-START”: šī struktūrvienība apvieno inovāciju un apmācību centra projektu. Tai ir trīs darbības virzieni: “Industry 4.0” iedvesmots inovāciju centrs prototipēšanas, 3D drukas un robotu modernizēšanas attīstībai, komerctransporta prototipēšana un mācību centrs, kur Flinas darbiniekiem ir pieejamas pirmsdiploma apmācības. 2022. gada sākumā centrā tiks izveidots inkubators, kura darbība koncentrēsies uz izpēti un inovācijām aprites ekonomikā, kā arī ar reģiona atbalstu tiks piedāvāti jauni akadēmiskās izglītības kursi ar iespēju iegūt kvalifikāciju.
Līdz 2021. gada beigām “Refactory” aktivitātēs būs iesaistīti 700 Flinas darbinieki. Savukārt līdz 2030. gadam paredzēts nodarbināt vairāk nekā 3000 cilvēku.
“Factory VO”: izpildes laiks, izmaksas un visaugstākā līmeņa kvalitāte
Lai pēc iespējas labāk saglabātu produkcijas vērtību un reaģētu uz augošo pieprasījumu lietoto automobiļu tirgū, Flinas lietoto automobiļu rūpnīca izmanto unikālu modeli, kas piedāvā visoptimālāko pakalpojumu izpildes līmeni laika, izmaksu un kvalitātes ziņā. “Factory VO” ir pilnībā digitalizēta, nodrošinot renovācijas posmu izsekojamību un reāllaika uzraudzību. Tajā ir paredzēts renovēt visu marku un visu veidu transportlīdzekļus, un tās darbība balstās četros pamatfaktoros:
1. IZMĒRS
Ar 11 000 m2 platību “Factory VO” Flinā ir lielākā renovācijas rūpnīca Eiropā. Strādājot trīs maiņās, līdz 2023. gadam tajā būs iespējams atjaunot 180 lietotus automobiļus dienā jeb 45 000 automobiļus gadā ar potenciālu dubultot šo skaitli vidējā termiņā.
2. IZMAKSAS
Pateicoties augstai produktivitātei, kuras pamatā ir darba organizēšana līnijās un optimizētas jaunu automobiļu ražošanas sistēmas, ražotne ir konkurētspējīga. “Factory VO” priekšrocības ir īsie detaļu un materiālu cikli no grupas meitas uzņēmumiem, piemēram, “Gaia”, “Indra” un “Choisy”, lai pēc iespējas mazāk veiktu detaļu nomaiņu, priekšroku dodot remontam. Loģistikas plūsmu apvienošana ar jauniem automobiļiem arī sniedz iespēju samazināt izmaksas un ietekmi uz apkārtējo vidi.
3. IZPILDES LAIKS
Ar četrām ražošanas līnijām aprīkotā “Factory VO” ir organizēta tā, lai nekas netiek atgriezts atpakaļ. Līnijās ir integrēta “SGS Automotive Services” nodrošinātā tehniskā kontrole, kas paaugstina efektivitāti un mazina kavēšanos. Tāpat tā ir aprīkota ar foto un video studiju uz grozāmas platformas, kas automātiski uzņem attēlus (līdz 10 automobiļiem stundā) – šis augstas izšķirtspējas skeneris nodrošina 360 grādu virtuālo apskati (salona, virsbūves, apakšas un riepu). Nozares speciālista “Twinner” izstrādātais rīks ļauj nekavējoties piedāvāt automobili tirdzniecībai, negaidot, kamēr tas nonāks pie izplatītāja. “Factory VO” veic automobiļa renovāciju vidēji 8 dienu laikā, nevis21 dienā.
4. KVALITĀTE
Renovētie automobiļi atbilst tādiem pašiem kvalitātes standartiem kā jaunizgatavotie. Sistēmā ir integrēta neatkarīga kvalitātes kontroles sistēma, kā arī elektroautomobiļu akumulatora pārbaudes sistēma. Līdz 2022. gada beigām “Factory VO” strādās 200 darbinieki. Šo iekšējo darbinieku atlasi Flinas rūpnīcā papildina sertificēta apmācību programma, kas sastāv no pamatprogrammas (pēcpārdošanas stratēģija, materiālu ilgtspēja, pārstrāde u.c.), kā arī īpaši “Factory VO” aktuāliem apmācību kursiem (elektromehānika, viedais remonts).
“Refactory” projekts ir grupas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas pamatā. Tas ir pasaules mēroga rūpniecisks projekts, ko paredzēts īstenot plašāk, un viens no piemēriem tam ir Seviljas rūpnīca Spānijā. Šīs aktivitātes savu iespēju robežās palīdz īstenot dekarbonizācijas stratēģiju ar mērķi līdz 2040. gadam panākt oglekļa neitralitāti Eiropā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.