Preses relīze

dalīties

MOBILIZE PALĪDZ VEIDOT NĀKOTNES “PĒDĒJĀS JŪDZES” PIEGĀDES RISINĀJUMUS

•Mācoties no pieredzes: pirms diviem gadiem Renault Group prezentēja EZ-FLEX – inovatīvu atbildi uz pilsētvides piegādes pakalpojumu izaicinājumiem. •EZ-FLEX ir eksperimentāls, elektrisks, savienots darba transportlīdzeklis ar saīsinātu garenbāzi, ērtu piekļuvi vadītāja vietai un ergonomisku kravas telpu. •Mobilize izmanto no EZ-FLEX gūto pieredzi, strādājot pie “pēdējās jūdzes” piegāžu nākotnes risinājumiem.

Tā dēvētā "pēdējās jūdzes" piegāde ir pēdējais savienojuma posms loģistikas ķēdē, pa kuru ceļo komercpreces pirms nonākšanas pie saņēmējiem — veikalos, restorānos, birojos vai patērētāju mājās. Tai ir jābūt ne tikai videi draudzīgai, bet arī jāpalīdz veidot pievilcīgāku pilsētvidi.


EZ-FLEX: piegāžu atvieglošana pilsētās

Lai labāk izprastu pakalpojumu lietotāju – pilsētu administrāciju, pašvaldību, uzņēmumu – vajadzības un vēlmes, 2019. gadā Renault Group uzsāka eksperimentālu projektu. Sadarbībā ar partneriem, to vidū pasta pakalpojumu sniedzēju “La Poste”, Monpeljē metropoles apgabalu, Monpeljē domi un uzņēmumu “SEV” (Services Ecusson Vert), tika apkopotas atsauksmes par transportlīdzekļu ekspluatāciju reālos apstākļos.

"Sadarbībā ar Renault Group un “SEV” tika veikti izmēģinājuma braucieni ar EZ-FLEX, piegādājot preces pilsētas centrā plašāka pilsētas loģistikas plāna ietvaros. Programma palīdzēja veidot īstu dialogu starp pašvaldību, loģistikas operatoru “SEV” un uzņēmējiem, kopīgi plānojot mobilitātes nākotni un izceļot pilsētas centru kā paraugu turpmākai izaugsmei visā metropoles apgabalā. Tā ir daļa no mūsu metropoles brīvprātīgās politikas, gatavojoties mobilitātes pārmaiņām 2025. gadā", atklāj Mišels Delafoss, Monpeljē pilsētas mērs un Monpeljē metropoles apgabala prezidents.

Izmēģinājumi tika veikti ar EZ-FLEX – izveicīgu, kompaktu, pilnībā elektrisku automobili, kas izstrādāts ar nolūku nodrošināt ērtu piekļuvi pilsētu centros. Tā 4,5 metru pagrieziena rādiuss būtiski atvieglo braukšanu pa šaurām ielām.

Profesionāļiem tika piedāvāti ar sensoriem aprīkoti automobiļi, lai apkopotu GPS datus un informāciju par nobraukumu, diapazonu, durvju atvēršanu, ātrumu un apstāšanās biežumu.

Automobiļa ergonomika ir pārdomāta līdz sīkākajām detaļām. Īpaši plašā piekļuve vadītāja sēdeklim atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu, kas ir ļoti svarīgi vadītājiem, kuriem dienas laikā ir jāveic vairākas piegādes. Kravas iekraušana aizmugurē ir optimizēta, pateicoties ērtam sliekšņa augstumam un durvīm, kas nodrošina brīvu piekļuvi visai kravas telpai. Lai noskaidrotu profesionālo lietotāju vajadzību daudzveidību, tika izmēģināti vairāki aizmugures moduļi.


Ceļā uz pilnu pakalpojumu klāstu

Sākotnējais izmēģinājumu cikls noslēgsies gada nogalē un sniegs Renault Group vērtīgu informāciju, kas kalpos par pamatu pilsētas piegādes transportlīdzekļu izstrādei nākotnē. Eksperimentālais posms pierādīja, ka lietotājiem ir interese par klusāku un mierīgāku braukšanu, ko piedāvā pilnībā elektriskie automobiļi, un to vienlīdz augstu vērtē gan kurjeri, gan pilsētu iedzīvotāji. Lietotāju uzslavas izpelnījās arī automobiļa kompaktais izmērs, manevrētspēja un īpaši mazais pagrieziena rādiuss.

Atzinīgi novērtētais lielais sānu atvērums visā kravas telpas garumā bez eņģēm un bez vidējiem statņiem ļauj ērti iekraut un izkraut kravu. Piekļuvi kravas telpai atvieglo arī mazā diametra riteņi, pateicoties kuriem kravas grīda ir tikai 70 cm augsta. Lai optimizētu ergonomiku un atvieglotu kurjeru darbu, tika izmēģināti arī dažādi aizmugures nodalījuma grīdas augstumi.

Tāpat tika testētas dažādas kabīnes konfigurācijas. Pārveidotā vadītāja sēdekļa regulēšana būtiski atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu, neatkarīgi no vadītāja auguma parametriem. Izmēģinājumu posmā tika piedāvāta brīvroku karte durvju atvēršanai un aizvēršanai, lai vadītājiem nebūtu jānovieto sūtījumi uz zemes. Īpaša uzmanība tika pievērsta drošībai: sānu spoguļi pārvietoti piemērotākā vietā, bet vējstikla apakšējā daļa ir vertikāla, lai uzlabotu redzamību pilsētas ielās. Visbeidzot, tika ņemts vērā, ka satiksmes dēļ 15% gadījumu vadītāji izkāpj pa pasažiera puses durvīm. To tagad ir vieglāk izdarīt, pateicoties plakanajai grīdai un nolokāmajam pasažiera sēdeklim. Izmēģinājumu rezultāti un diskusijās ar stratēģiskajiem partneriem gūtās atziņas lieti noderēs darbā pie zīmola “pēdējās jūdzes” piegādes transportlīdzekļa Mobilize Hippo izstrādes.

Pašlaik tiek domāts par citiem izmēģinājumu cikliem, tostarp attiecībā uz pakalpojumiem. Izmēģinājumu otrā fāze palīdzēs Mobilize noskaidrot, kāds klāsts būtu jāpiedāvā profesionālajiem klientiem nākotnē. Piedāvājumā ietilps gan transportlīdzekļi, gan pakalpojumi, kas radīti īpaši “pēdējās jūdzes” piegādēm.

Žans-Kristofs Labārs, Mobilize inovāciju, stratēģiskās sadarbības un mobilitātes pakalpojumu direktors: "Izmēģinājumi reālos ekspluatācijas apstākļos ļauj mums noskaidrot klientu faktiskās vajadzības. No partneriem saņemtā informācija palīdz izstrādāt mūsu nākotnes klientiem nevainojami piemērotus piedāvājumus gan attiecībā uz transportlīdzekļiem, gan uz saistītajiem pakalpojumiem."


Jaunākie izaicinājumi, kas skar “pēdējās jūdzes” piegādi

Pasaules Ekonomikas foruma aplēses liecina, ka līdz 2030. gadam 60% pasaules iedzīvotāju dzīvos pilsētās. Mainīsies arī patērētāju ieradumi – 2023. gadā viena piektā daļa no visiem pirkumiem tiks veikti tiešsaistē.

Lielākais izaicinājums tuvāko gadu laikā būs apzināt un saskaņot visu iesaistīto pušu vēlmes:

• Klienti/cilvēki: cena, ātrums, elastīgi piegādes risinājumi.

• Uzņēmēji un uzņēmumi: piegādes izmaksas, klientu apmierinātība.

• Pilsētas: dzīves kvalitāte (sastrēgumi, CO2 izmešu un trokšņa piesārņojuma mazināšana, pārdomāta pilsētplānošana, plaukstošas ekonomikas saglabāšana).

• Transporta un loģistikas uzņēmumi: ātra un ērta piekļuve galamērķim (zemu izmešu zonas, stāvvietas u.c.), izmaksu samazināšana, kurjeru labklājība.


EZ-FLEX skaitļos

• Garums: 3,86 m.

• Platums: 1,65 m.

• Augstums: 1,88 m.

• Garenbāze: 2,495 m.

• Piedziņa: 100% elektriska.

• Pagrieziena rādiuss: 4,50 m.

• Kravnesība: 300 kg, līdz 3 m3.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes