Preses relīze
Izcilība kā preču zīme. Pieredze, kas ir partneru, Daimler un Nissan, uzticēšanās pamatā. Ar vairāk nekā 6 miljoniem automašīnu, kas saražotas kopš 1971. gada, rūpnīca Mobēžā ir viens no Francijas autobūves nozares līderiem. Rūpnīcā ražotie transportlīdzekļi 50 gadus tikuši eksportēti visā pasaulē, nodrošinot atbilstību dažādu tirgu prasībām.
„Rūpnīca Mobēžā ir Alianses izcilības centrs vieglo kravas automobiļu ražošanā – tā pastāv jau pusgadsimtu, tai ir 25 gadu Kangoo ražošanas pieredze un desmit gadu ilga darba pieredze ar elektriskajiem transportlīdzekļiem.”
Žans Filips Davo, Mobēžas rūpnīcas vadītājs
Trīs klientu tipi
Aktīvā sadarbība ar Aliansi un tās partneriem no jauna ir radījusi Daimler un Nissan pārliecību par jaunajiem modeļiem, kas tiek ražoti uz Kangoo jaunās paaudzes bāzes un līdz 2023. gadam būs pieejami arī ar elektriskajiem dzinējiem.
„Mūsu pieredze vieglo kravas automobiļu ražošanā kļuva par izšķirošo faktoru, lai mūsu partneri Mercedes (Daimler) un Nissan atjaunotu sadarbību. Tas ir nozīmīgs arguments, kas palīdz mums izveidot spēcīgas saites un atbalsta augstas kvalitātes transportlīdzekļu ražošanu trim mūsu klientu grupām. Tas ir atzinības pierādījums izcilībai, ko ikdienā parāda katrs rūpnīcas darbinieks,” skaidro Žans Filips Davo.
No SUC līdz MCA – kulta modeļi, kas iegājuši vēsturē
Mobēžas rūpnīcas vēsture aizsākās 1969. gadā. “Société des Usines Chausson” (SUC), nozīmīgs automobiļu rūpniecības apakšuzņēmējs Francijā, iegādājās zemi pilsētas nomalē, lai tur uzbūvētu rūpnīcu. Sākumā ražotnē atradās presēšanas un lokšņu cehs. Krāsošanas, montāžas un apdares cehi tika izveidoti 1971. gadā. Tad arī pirmo reizi no rūpnīcas teritorijas izbrauca modeļi R15 un R17. Nedaudz vēlāk Renault iegādājās “SUC” akcijas. 1981. gada 1. jūlijā rūpnīca Mobēžā tika pārdēvēta par “Maubeuge Construction Automobile” (MCA). Rūpnīcas vēsturi veido vairāk nekā 20 modeļi, tostarp kulta Renault 12, Renault 18, neaizmirstot par Fuego, un Renault 21 Médaillon un Nevada.
Kangoo revolūcija
Būtisks izrāviens notika 1993. gadā, īstenojot plānu “MCA 2000”, kura mērķis bija nodrošināt rūpnīcas attīstību, reorganizējot un ieguldot tajā lielus līdzekļus. Plāna īstenošana bija saistīta ar lēmumu ražot Kangoo – vieglo furgonu, kas būtu pieejams arī individuālajiem klientiem. Kopš 1997. gada Kangoo tiek ražots tikai “MCA”.
Kangoo, kas nākamgad svinēs savu 25. gadadienu, ātri vien kļuva par kulta modeli, ko pārdod tālākajos pasaules nostūros, tostarp Japānā. Individuālie klienti, nelieli pakalpojumu uzņēmumi, bet arī lielo uzņēmumu autoparki – Kangoo bija piemērots visiem. Tas kļuva par atpazīstamāko modeli savā segmentā, un saražoto automašīnu skaits ir sasniedzis gandrīz 4 miljonus, ieskaitot 70 000 elektrisko Kangoo. Automobilim izdevās pārliecināt ne tikai klientus visos kontinentos, bet arī citus ražotājus.
Daimler un Nissan ierodas Mobēžā
2012. gadā, kad Alianse un Daimler nolēma apvienot savus resursus, Mobēžas rūpnīca tika atzīta par izcilības centru vieglo kravas automobiļu ražošanā. Mērķis bija paplašināt produktu piedāvājumu, optimizēt pieejamo resursu izmantošanu un izstrādāt inovatīvas tehnoloģijas, kas nepieciešamas mūsdienu un nākotnes autobūves nozarē. Tā uz montāžas līnijām līdzās Kangoo parādījās arī Mercedes-Benz Citan. Partnerībā tika veiksmīgi izmantotas rūpnīcas milzīgās ražošanas jaudas un tās pieredze; divas vērtīgas priekšrocības, kas ļāva saglabāt katra zīmola kultūras mantojumu un identitāti.
Stāsts par sadarbību attiecas arī uz cilvēkiem un iekārtām, uz lieliski viens otru papildinošiem talantiem un unikāliem projektēšanas rīkiem, ko kopīgi izstrādājušas abu uzņēmumu darbinieku komandas, lai katru dienu uzlabotu darba vietas kvalitāti. Lai varētu pārbaudīt krāsojuma kvalitāti, rūpnīcā Mobēžā, piemēram, tika uzstādīta gaismas kamera, kas ir līdzīga Vācijas rūpnīcās izmantotajai. Tika optimizēti arī kontroles un validācijas procesi.
Profesionālās aizrautības un iesaistīšanās piesātinātie darba gadi gala rezultātā radīja uzticēšanos, kas rūpnīcai tika atkārtoti parādīta šī gada augustā: Daimler apstiprināja, ka Mercedes-Benz Citan pēctecis būs daļa no modeļu klāsta, kas tiks ražoti rūpnīcā Mobēžā.
Vienlaicīgi Mobēžā parādījās arī viens no Alianses zīmoliem. Atspoguļojot dinamisko sadarbību Alianses ietvaros, 2019. gadā tika parakstīta jauna stratēģiskās partnerības vienošanās ar Nissan par modeļa NV250 ražošanu uz tā laika Kangoo versijas bāzes. Līdz ar jaunā Kangoo ieviešanu sadarbība tika pagarināta, un cits Kangoo līdzinieks, Nissan Townstar, tagad tiek ražots šajā pašā rūpnīcā.
„Šogad esam atjaunojuši visu modeļu klāstu. Mēs esam ieguldījuši 450 miljonus eiro, lai pārveidotu rūpnīcu un varētu ražot visu zīmolu visas transportlīdzekļu versijas, tajā skaitā arī versijas ar elektrisko piedziņu. Šim nolūkam esam veikuši darbus, kas paplašināja mūsu ražošanas jaudu, bet galvenokārt esam apmācījuši un atbalstījuši savus darbiniekus pārmaiņu ieviešanas procesā katrā darba vietā,” piebilst Žans Filips Davo.
XXL ražošanas iekārtas un pāreja uz elektrisko piedziņu
Lai pieņemtu ražošanā trīs automašīnu zīmolu jaunās versijas, rūpnīca pārbūvēja savas ražošanas nodaļas, vienlaicīgi uzlabojot darba vietu ergonomiku un kvalitāti. Tika izveidota iespaidīga XXL preses līnija, vislielākā visās Alianses rūpnīcās. Lokšņu cehā uzstādīti vairāk nekā 630 jauni virsbūves montāžas roboti jaunajiem modeļiem un uzstādīta virkne palīgiekārtu, kas atvieglo detaļu montāžu. Savukārt krāsošanas cehs saņēma modernizētu, vēl ergonomiskāku un savienotāku apdares līniju.
Tāpat bija nepieciešams adaptēt ražošanas līnijas un aprīkojumu, lai varētu netraucēti ieviest Kangoo, Townstar un Citan elektriskās versijas. Šim nolūkam tika izveidota akumulatoru montāžas un uzstādīšanas nodaļa, kas uzreiz tika integrētas jau montāžas līnijās. Šīs pārmaiņas demonstrē Mobēžas rūpnīcas pastāvīgo virzību uz izcilību. Neatkarīgi no tā, vai tas ir Renault, Mercedes vai Nissan, „Made in Maubeuge” uzraksts izraisa lepnumu ne tikai 2500 rūpnīcas strādniekos, bet arī visā Aliansē.
Mobēžas rūpnīca – “ElectriCity” stūrakmens
Pateicoties savām zināšanām Kangoo Z. E. ražošanā un 10 gadu pieredzei kā pionierim un līderim, Mobēžas rūpnīca joprojām ir galvenais spēlētājs vieglo kravas automobiļu elektromobilitātes pārejā un sniedz ieguldījumu vērienīgajā “ElectriCity” – jauna elektrisko transportlīdzekļu centra – stratēģijā, ar ko cieši sadarbojusies pēdējo gadu laikā. Ar mērķi līdz 2025. gadam saražot vairāk nekā 400 000 elektrisko transportlīdzekļu, rūpnieciskais centrs, kurā ietilpst trīs rūpnīcas – Due, Mobēža un Ruica (Francijas ziemeļi) – vēlas kļūt par lielāko un konkurētspējīgāko ražošanas centru Eiropā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.