Preses relīze

dalīties

NO SALMU ĶĪPU LĪDZ GOLFA SOMU PĀRVADĀŠANAI – HEČBEKA AIZSĀKTĀ REVOLŪCIJA

“Es vēlos redzēt ietilpīgu bagāžas nodalījumu,” ar šādiem vārdiem Pjērs Dreifuss, Renault izpilddirektors no 1955. līdz 1975. gadam, aprakstīja Renault 4 dizaina ieceri saviem inženieriem. Šis, toreiz neparastais transportlīdzeklis, auto vēsturē tika ierakstīts pateicoties vienai iezīmei, kas mūsdienās šķiet nenozīmīga, taču pēc sākotnējās ieviešanas izraisīja nelielu revolūciju – tās ir aizmugurējās durvis. Ar šīm piektajām durvīm un līdzeno grīdu aprīkotais Renault 4 vienlaikus bija sedans, universālis un komercauto. Tolaik 4L aizmugurē uzstādītās papildu durvis atviegloja salmu ķīpu iekraušanu, savukārt šodien tās izmanto, lai savā Arkana ievietotu tādus priekšmetus kā nelielas izbraukumu somas un koferus. Renault Classic rīkotājdirektors Ūgs Portrons (Hugues Portron) atskatās uz Renault aizsākto hečbeka revolūciju.

Renault 4 tika prezentēts 1961. gadā – laikā, kad Francijas iedzīvotāji sāka nomainīt dzīvi laukos pret dzīvi pilsētās. Tomēr sabiedriskā transporta savienojumiem bija daudz nepilnību, it īpaši mazpilsētu un pilsētu nomalēs. Cilvēki sāka izjust vajadzību pēc automobiļa, kas būtu piemērots gan lauku, gan pilsētas apstākļiem, un ar ko varētu doties iepirkties vai uz darbu. Tas bija arī laiks, kad arvien vairāk sieviešu sāka strādāt, kā rezultātā sāka pieaugt mājsaimniecību pirktspēja. Ņemot to visu vērā, automobilis, kas drīz vien kļuva pazīstams kā 4L, kļuva par neatsveramu risinājumu ikdienas dzīvē – gan pilsētās, gan laukos. Un tas viss, pateicoties aizmugures durvīm.


Hečbeki, nodrošinot lielāku salona modularitāti, aizsāka revolūciju automobiļu nozarē.”

Renault Classic rīkotājdirektors Ūgs Portrons


DURVIS UZ BRĪVĪBU


Piekto durvju ieviešana drīz vien ļāva Renault 4 kļūt par sociālu fenomenu. Pjērs Dreifuss, kurš aizsāka šo projektu un bija Renault izpilddirektors no 1955. līdz 1975. gadam, savām komandām paskaidroja, ka vēlas redzēt lielu bagāžas telpu “Blue Jeans” stila automobilī – automobilī, kas būtu piemērots visu vecumu un sociālo slāņu cilvēkiem visā pasaulē. Vairāk nekā 30 gadu laikā tika pārdoti vairāk nekā 8 miljoni vienību vairāk nekā 100 valstīs, tāpēc varam droši apgalvot, ka viņa vēlme tika īstenota. “4L ar savām aizmugurējām durvīm aizsāka jaunu automobiļa modeli un jaunu automobiļu funkciju,” skaidro Ūgs Portrons. “Līdz ar šī brīnišķīgā izgudrojuma ieviešanu radās automobilis, kas apvienoja sedanu, universāli un komercautomobili.


Aizmugurējās durvis bija vienkāršs veids, kā 4L ievietot jebko, sākot no salmu ķīpām un beidzot ar kempinga piederumiem – tas bija ideāli piemērots jebkuram dzīvesveidam. Turklāt piektās durvis radīja lielāku salona modularitāti, ļaujot inženieriem un dizaineriem izstrādāt pirmos “voitures à vivre” jeb automobiļus dzīvošanai. “Aizmugurējo durvju ieviešana nozīmēja, ka inženieri varēja variēt ar tradicionālo dzinēja pārsega, pasažieru nodalījuma un bagāžnieka konstrukciju,” skaidro Ūgs Portrons. “Piektās durvis radīja lielāku brīvību dizaina veidošanai.” Aizmugurējās durvis veicināja jaunu transportlīdzekļu segmentu, piemēram, minivenu un SUV, veidošanos.

IEZĪME, KAS IEVIESTA VISĀ MODEĻU KLĀSTĀ


Aizmugurējās durvis kļuva par 4L panākumu atslēgu, tāpēc Renault uzdrošinājās tās ieviest arī tradicionālāku automobiļu segmentā – ģimenes sedana tipa automobiļos, kuriem bija parasti bagāžas nodalījumi. 1965. gadā izlaistais Renault 16 bija bezprecedenta revolūcijas neformālais līderis, kas pieteica vēl daudzus augstākās klases hečbekus. Ja salīdzinām, tad Renault 16 bija kā lielāka Renault 4 versija – abi bija hečbeki, aprīkoti ar piektajām durvīm un nodrošināja nepārspējamu aizmugurējā sēdekļa modularitāti.


Līdz ar Renault 16 kļuva skaidrs, ka ģimenes un augstākās klases modeļu standarta aprīkojumā iekļautās aizmugurējās durvis var kļūt par standarta praksi.”

Renault Classic rīkotājdirektors Ūgs Portrons


Patiesībā jebkurš auto modelis varētu būt hečbeks – arī sedani, kupejas un pilsētas auto. Renault sāka izstrādāt plašu hečbeka modeļu klāstu, piemēram, R20 un R30, Fuego, R25 un R11. Hečbeka tipa automobiļi uzmanības centrā nonāca pēc tam, kad brāļi Marro (Marreau), startējot ar Renault 20, uzvarēja 1982. gada Parīzes-Dakāras rallijā.


IDEĀLI PIEMĒROTS ARKANA MODELIM


No visa Renault modeļu klāsta Arkana izceļas kā spilgtākais hečbeku pārstāvis. “Aizmugurējās durvis bija ideāli piemērotas šai automašīnai, kas ir brīnišķīgs SUV un sedana apvienojums," turpina Ūgs Portrons. “Savukārt dizaineriem tas ir ideāls risinājums, jo viņi var radīt plūdlīniju formu un elegantu dizainu, tajā pašā laikā sniedzot klientiem nepieciešamo praktiskumu. Arkana ir plašs, viegli pieejams salons, kas palīdz nodrošināt lielāku kravas telpu.” Īsāk sakot, tas ir vispiemērotākais automobilis golfa somas pārvadāšanai – un pat tad tajā atradīsies vieta vēl arī kādai salmu ķīpai.


Galerija

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes