Preses relīze
Atzīmējot Renault 4 60 gadu jubileju, uzņēmums Renault uzsāka sadarbību ar dizaineri Matjē Leanēru (Mathieu Lehanneur), lai no jauna atklātu šo ikonisko modeli. Sadarbības rezultātā izveidots oriģināls konceptautomobilis – SUITE N°4, ko iedvesmojis ceļojumu gars un viesnīcas luksusa numura gaisotne. Tā prezentācija norisinājās 22. oktobrī.
Šogad leģendārais Renault 4L svin 60 gadu jubileju. Tas ir automobilis, kas kļuvis par patiesu veiksmes stāstu – ražots 28 valstīs un 30 gadu laikā pārdots vairāk nekā 8 miljonos eksemplāru vairāk nekā 100 valstīs.
Renault ar dažādām aktivitātēm pārvērta automobiļa jubileju par svinībām visa gada garumā. Piemēram, zīmols izvērsa globālu kampaņu sociālajos medijos, katru mēnesi publicējot daudzveidīgu informatīvo saturu. Starptautisko mediju pārstāvjiem bija iespēja izbraukt ar dažādiem vēsturiskiem Renault 4L modeļiem – daži no tiem modernizēti, kļūstot par elektroauto. Turklāt kopš 2021. gada 8. oktobra autosalonā “Atelier Renault”, kas atrodas Elizejas laukos, Parīzē, ir apskatāma 30 dažādu Renault 4 modeļu kolekcija.
RENAULT x MATJĒ LEANĒRS
Šķiet, ka sagaidāma šo svinību turpināšanās, jo gada nogalē ieplānoti vēl citi pārsteigumi. Šoreiz vēlamies izcelt Renault un franču dizainera Matjē Leanēra jauno sadarbību, kas ir svinību programmas priekšpēdējā aktivitāte. Dizains un inovācijas mobilitātes jomā vienmēr ir bijušas Renault un dizainera Matjē Leanēra galvenās vērtības.
“Sadarbība ar Matjē Leanēru bija viegla un saskanīga,” atzīst Renault globālā mārketinga direktors Arno Belloni (Arnaud Belloni). “Mēs aicinājām radīt konceptauto, kas atspoguļotu viņa skatījumu uz leģendāro 4L. Rezultāts ir izcils. Tas ir automobilis, kas ietver visu, ko zīmols ir iecerējis sasniegt ar stratēģisko “Renaulution” plānu – radīt modernus un novatoriskus automobiļus, kas raisa emocijas.”
Matjē Leanērs un Renault krāsu un apdares dizaina komanda sadarbojās, lai izveidotu SUITE N°4 konceptautomobili. Līdz šim nebijusi pieredze un īstens Renault – gan iekšpusē, gan ārpusē.
RENAULT SUITE N°4
Matjē Leanēra vīziju spēcīgi ietekmēja autonozares un arhitektūras paralēlās dimensijas. SUITE N°4 ir cieņas apliecinājums Renault 4L modelim. Tam piemīt tā pati tīrā, ieturētā un vienkāršā būtība, vienlaikus par prioritāti izvirzot efektivitāti un spontanitāti. Šis konceptauto atspoguļo dizainera centienus 4L modeli padarīt atbilstošu mūsdienām.
“SUITE N°4 sniedz jaunu mobilitātes un ceļošanas pieredzi. Es vēlējos sapludināt automobiļu un arhitektūras pasauli, radot iespaidu par viesnīcas luksusa numuriņu. Pat labāku par smalkāko pils kompleksu, jo automobilis būs tieši tur, kur vēlaties atrasties – vai tas būtu pie jūras, lauka vidū vai braucot pa pilsētu, kuru vienmēr esat sapņojis apmeklēt,” stāsta Matjē Leanērs.
SUITE N°4 ir saglabāti tādi paši ārējie izmēri un formas kā ikoniskajam modelim, taču ieviešot dažas radikālas izmaiņas. Aizmugurējā daļa un aizmugurējās durvis ir aizstātas ar polikarbonāta logiem, lai nodrošinātu caurredzamību un gaismu. Caurspīdīgie saules paneļi uz jumta ļauj salonā iekļūt gaismai, vienlaikus palīdzot uzlādēt akumulatoru. Automobilis ir modernizēts un ir 100 % elektrisks.
Automobiļa priekšpuse lepojas ar oriģinālajam modelim raksturīgajām dizaina formām, siluetu un lukturiem. Pulētā alumīnija priekšējais režģis kalpo gan kā dizainera paraksts, gan kā slavinājums dinamiskumam. Tajā izdevies radīt viļņu efektu, raisot nemitīga plūduma un kustības sajūtu. Arhitektūras ietekme saskatāma arī automobiļa virsbūvē, kas ir pārklāta ar trim krāsas slāņiem, piešķirot cementa minerālo niansi.
Kā norāda Renault krāsu un apdares dizaina nodaļas direktors Fransuā Farions (François Farion): “Mūsu krāsu, materiālu un konceptautomobiļu izstrādes komandu un Matjē Leanēra radošais dialogs izrādījās ļoti veiksmīgs. Mēs bijām dizainera rīcībā, lai realizētu viņa interpretāciju par auto vislabākajā iespējamajā veidā. Tāpat mēs sniedzām arī savus ieteikumus un darījām visu, kas vien bija iespējams.”
Matjē Leanērs automobiļa interjerā nolēma ieviest mājoklim raksturīgo gaisotni un materiālus, apvienojot tehniskās prasības un izsmalcinātību, kas raksturīga franču dzīves baudīšanas mākslai. Sēdekļi un instrumentu panelis apvilkti ar dzeltenu samtu. Savukārt aizmugures telpai ir bieza, rievota šenila auduma apdare, un vēl lielāka iespaida pastiprināšanai tā dekorēta ar divām sienas lampām. Salonu papildina sānu balsti un spilveni, pārvēršot to par dinamisku telpu. Dizaina noslēdzošais elements ir koka sols, kas ir izvelkams kā atvilktne – to izvelkot sēdēšanai, zem atvērtām aizmugurējām durvīm rodams patvērums sliktos laika apstākļos. Tāpat kā savulaik 4L, visi materiāli ir ražoti Francijā un tos piegādā Parīzē strādājošie amatnieki.
IZSTĀDE
Renault SUITE N°4 ekskluzīva atklāšana sadarbībā ar “Maison&Objet” notika 22. oktobrī “Christie's” izstāžu vietā. No novembra šie transportlīdzekļi papildinās kolekciju, kas izvietota autosalonā “Atelier Renault”.
Konceptautomobilis Matjē Leanēra radītajā scenogrāfijā tiks izstādīts arī nākamajā “Maison&Objet” izstādē, kas norisināsies no 2022. gada 21. līdz 25. janvārim Villepinte izstāžu centrā Parīzes ziemeļrietumos.
HEČBEKA REVOLŪCIJA
Renault 4 kopš saviem pirmsākumiem ir bijis novatorisks auto. Pjērs Dreifuss (Pierre Dreyfus) – Renault vadītājs no 1955. līdz 1975. gadam – norādīja savām komandām, ka vēlas lielāku apjomu “Blue Jeans” stila automobilī, kas spētu iekarot ikvienu sirdi. Tā rezultātā radās Renault 4L: pirmais hečbeks ar pilnvērtīgām piektajām durvīm aizmugurē. Šis modelis nostiprināja savu pozīciju kā jauns standarts automobiļu pasaulē.
Ja vēlaties uzzināt vairāk par hečbeka Renault 4 aizsākto revolūciju, izlasiet šo stāstu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.