Preses relīze

dalīties

“ElectriCity”: Rūpnieciskā izcilība elektromobiļu laikmetā

Panākt oglekļa dioksīda emisiju neitralitāti un veicināt ekosistēmas ilgtspēju, vienlaikus kļūstot par lielāko un konkurētspējīgāko elektromobiļu ražošanas centru Eiropā – tik augstu mērķi izvirzījusi “ElectriCity”, kurā apvienojušās Francijas ziemeļu pilsētās Duē, Mobežā un Ruicā izvietotās rūpnīcas. Šo mērķi palīdzēs sasniegt arī 2021. gada sākumā prezentētais plāns “Renaulution”. Tajā elektrifikācija izvirzīta par galveno prioritāti. Duē rūpnīcas konveijeri jau tiek sagatavoti pirmajam modelim: jaunajam Megane E-TECH Electric, kas būs pieejams tirdzniecībai sākot no nākamā gada. Ar šo notikumu iezīmējas skaistās elektroautomobiļu renesanses sākums, kuras pamatu veidos “ElectriCity” 5000 darbinieku tehnoloģiskā kompetence un izcilība.

“ElectriCity” izvirzīts sasniegt vērienīgu mērķi: līdz 2025. gadam Ziemeļfrancijas rūpnīcās saražotos elektromobiļus padarīt plaši pieejamus un sasniegt vairāk nekā 400 000 elektromobiļu ikgadējo izlaides apjomu. Šis jaunais industriālais centrs kļūs par lielāko un konkurētspējīgāko ražošanas centru Eiropā. Tas nozīmē rūpniecisko procesu optimizāciju, lai panāktu lielāku darbības efektivitāti, un visas ekosistēmas apvienošanu, lai vēl vairāk samazinātu daudzās fiksētās izmaksas. Līdz ar jaunās sistēmas izveidi Renault Group “ElectriCity” kļūs par kvalitatīvas ražošanas un augstas konkurētspējas paraugu.


"Lai esošajos ražošanas procesos integrētu elektromobiļus, Duē rūpnīcas pārveidē esam ieguldījuši vairāk nekā 550 miljonus eiro. Tāpat pilnveidojām arī automatizēto darba vietu ergonomiskās īpašības." Lučāno Biondo, Renault Group “ElectriCity” direktors


Elektriskā pārveide

Pusgadsimta garumā no konveijera noripojuši vairāk nekā 10 miljoni leģendāru automobiļu. Tas ir stāsts par Duē rūpnīcu, un tas ir arī stāsts par miljoniem ģimeņu, kuras ir braukušas ar šiem leģendārajiem modeļiem: sākot ar Renault 5 un beidzot ar Scenic, kā arī leģendārie Fuego un Renault 19.


Tā ir rūpnīca, kas pārveidojusies un pielāgojusies atbilstoši pasaules un patērētāju vajadzībām. Un tagad, vēl skaidrāk nekā jebkad agrāk, tās vēsturē ir atzīmējams vēl viens pagrieziena punkts – modulārā platforma CMF-EV, kas paredzēta elektrisko transportlīdzekļu ražošanai. Pirmais modelis, kas jau 2022. gadā izbrauks pa rūpnīcas vārtiem, būs jaunais Megane E-TECH Electric, kura prezentācija norisinājās Minhenes autoizstādē “IAA Mobility 2021”.


Ražošanas pārveidē no iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem uz elektromobiļiem Duē rūpnīcas cehi un ražošanas konveijeri ir atbilstoši pielāgoti, pārveidoti un modernizēti. Lai sāktu elektromobiļu ražošanu un nodrošinātu optimālu ergonomiku katrā automatizētajā darba vietā, ieguldīti vairāk nekā 550 miljoni eiro. Pirmie darbi sākās, izveidojot montāžas līniju, kas atbilst alianses standartiem un ir pietiekami elastīga, lai būtu pielāgojama visdažādāko segmentu transportlīdzekļiem. Jaunais Megane E-TECH Electric ir tikai viens no šiem modeļiem. Automobiļa ražošana notiks tikai un vienīgi Duē rūpnīcā.

Pārkāpjot šī montāžas ceha slieksni, nokļūstam pilnībā savienotā pasaulē. Automatizēti ratiņi pārvadā tūkstošiem unikāli reģistrētu un sašķirotu detaļu, tieši īstajā laikā piegādājot tās īstajam automobilim uz konveijera. Augšstāvā par jauno laikmetu vēsta pavisam jauna akumulatoru montāžas nodaļa. Darbinieki, kuri ir apmācīti un pieredzējuši elektromobiļu ražošanā, sagatavo katru bateriju pirms tā tiek nosūtīta uz dokstaciju, kas to iebūvē transportlīdzeklī.


Lielākai procesa modularitātei un elastībai virsbūves montāžas cehā tiek izmantoti jauni roboti un automatizācija. Tieši šeit katrs automobilis – gan liels, gan mazs – virzās pa ražošanas līniju, kas pielāgojas katra garām slīdošā automobiļa izmēram. Aprēķini tiek veikti ar milimetra precizitāti, lai nodrošinātu ideālu saderību. Arī krāsošanas cehs ir pārveidots – modificēta e-pārklāšanas tvertne, ieviesti jauni iesmidzināšanas roboti, kā arī jauna virsmu apstrādes līnija. Tā ir īsta revolūcija.


Kopējās pārveides ietvaros daudzas darba vietas ir pārprojektētas, pārveidotas un modernizētas, tādējādi nodrošinot vislabāko ergonomiku un ražošanas kvalitāti. Lai operatoram nebūtu jāmaina vieta, automobiļi pārvietojas uz atsevišķām platformām, ražošanas līnijas ir ergonomiski veidotas un var tikt pielāgotas katra operatora augumam, darba vietai un specifiskiem montāžas procesu ierobežojumiem.


"Mēs cenšamies sasniegt un nodrošināt augstāko kvalitāti katrā automobilī, katrā ražošanas procesa posmā, un tas viss ir iespējams, – pateicoties katra darbinieka ieguldījumam. Tas ir mūsu solījums klientiem, ko ikdienā realizēs jaunās paaudzes elektromobiļi.” Lučāno Biondo, Renault Group elektrotransporta nodaļas direktors


Elektroauto akumulatori ar zīmi "Ražots Duē"

Reaģējot uz jauniem vides izaicinājumiem, konkurētspējas un efektivitātes palielināšanai tiek pārveidotas ne tikai montāžas līnijas, bet arī akumulatoru ražošana un to montāža. Pateicoties Renault Group un Envision AESC stratēģiskajai partnerībai, tikai 50 metru attālumā no Duē rūpnīcas tiks izveidota elektromobiļu “Gigafactory” rūpnīca, kas apgādās nākotnes elektromobiļu modeļus ar akumulatoriem. Jaunajai rūpnīcai ir vairākas priekšrocības: ļoti zems transportēšanas radītais CO2 emisiju līmenis, optimizētas fiksētās izmaksas un elastīgāki ražošanas procesi, kas pielāgojas klientu pieprasījumam.


Jaunais Megane E-TECH Electric paver iespējas Duē atdzimšanai. “ElectriCity” modeļu klāstu drīz papildinās arī citi modeļi, piemēram, Renault 5 Electric. Laipni lūdzam pievienoties elektromobiļu jaunajam vilnim.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes