Preses relīze

dalīties

ALPINE STĀSTS: KAD A480 SAZINĀS AR INŽENIERIEM

Kad, sacenšoties kādā no FIA Pasaules izturības sacensību čempionāta posmiem, Alpine A480 atrodas trasē, inženieru komanda to nemaz neredz – it īpaši Lemānas trasē, kuras kopējais trases garums pārsniedz 13 kilometrus. Pateicoties aptuveni 2000 telemetrijas datu vienumiem, kuri reāllaikā tiek pārraidīti uz boksiem, inženieru komandai nekas nepaslīd garām. Tomass Tribotē, komandas “Alpine Elf Matmut Endurance” sacensību inženieris, skaidro, kā datu pārvaldība var uzlabot sacensību rezultātus un pat palīdzēt izcīnīt uzvaru.

Tas, ko televīzijas skatītāji FIA Pasaules izturībasčempionāta sacensību laikā var redzēt komandas “Alpine Elf Matmut Endurance”boksā, aprobežojas vien ar sienu dekorējumu komandas krāsās, degvielas uzpildesiekārtu, veikliem mehāniķiem, viņu darbarīku skapjiem un, iespējams, riepukaudzi.

Tikai dažiem apmeklētājiem tiek nodrošināta iespējapārkāpt noslēpumainā “tehniskā atbalsta biroja” slieksni – kur galveno lomuspēlē vesels lērums datora ekrānu, kuros zib nebeidzami grafiki un dati.

"Hypercar klasē sacensību gaita netiek ietekmēta,taču to vadību palīdz pārvaldīt iespaidīgs datu apjoms."

Tomass Tribotē, “Alpine Elf Matmut Endurance” komandassacensību inženieris


Automobilis ar 500 sensoriem

Kopš Alpine pārgāja uz izturības sacensību Hypercar klasi, monitoru skaits būtiskipalielinājās. “Kad sacentāmies LMP2 klasē, mūsu automobilis bija aprīkots araptuveni 200 sensoriem,” norāda Tomass Tribotē. “Šosezon sensoru skaitsir palielinājies līdz 500. Mūsu telemetrijas sistēma sacensību laikā pārraidano 2000 līdz 2500 datu vienumiem. Lai apstrādātu un analizētu šo informāciju,astoņi inženieri boksos, gluži tāpat kā es, ir atbildīgi par dažādiem arautomobili saistītiem aspektiem. Piemēram, mums ir divi dzinēju inženieri, kuriuzrauga jaudas pārvaldību – startējot Hypercar klasē, tas ir sevišķi svarīgi.”

Datus iespējams klasificēt vairākās kategorijās. Pirmkārt,tie ir dati, kas saistīti ar automobiļa drošību, it īpaši bremžu, dzinēja unpārnesumkārbas temperatūra, kā arī spiedienu riepās. Šī svarīgā informācija irsavienota ar brīdinājuma signāliem, no kuriem dažus pilots saņem automobiļakokpitā.”

Temperatūra ir īpaši svarīga, it sevišķi tādās sacensībāskā Lemāna, kur gaisa temperatūra var svārstīties no 10° C nakts vidū līdz 30 °Cstarta un/vai finiša laikā.


Triumfēt ar datu palīdzību

Šiem datiem pievērstā uzmanība var izrādīties izšķiroša.“Reiz Lemānas trasē mēs atklājām problēmu tikai sacensību 12. aplī,”atceras Tomass Tribotē. “Mēs būtu varējuši krist panikā un nekavējotiesķerties klāt auto remontam, taču tas nopietni apdraudētu mūsu izredzes. Tomēr,pateicoties telemetrijas sistēmai, mēs varējām atlikt šo jautājumu un sagaidītlabāko brīdi tā risināšanai. Beigās mēs izcīnījām uzvaru LMP2 klasē.”

Līdztekus drošības jautājumiem, telemetrijas dati varbūtiski uzlabot automobiļa sacensību rezultātus. Tomass Tribotē: “Ja mēsveicam iestatījumu regulēšanu, kā rezultātā būtu jāpanāk divu procentuuzlabojums, bet patiesībā pašreizējo apstākļu dēļ tie nodrošina tikai 1,8procentu ieguvumu, tad, pateicoties telemetrijas sistēmai, mēs uzzinām touzreiz un pilots var uzlabot attiecīgo iestatījumu.”

Tomass Tribotē un viņa kolēģi izmanto šo datu plūsmu, laiuzlabotu komandas sacīkšu stratēģiju. “Mēs vienmēr cenšamies optimizētautomobiļa degvielas daudzumu, unuzpildām to tikai tad, kad degvielas tilpums tvertnē ir mazāks par puslitru.Mūsu rīcībā esošie dati ļauj mums būt tik precīziem.”

Cita datu plūsma ir saistīta ar sacensību administrācijassniegto hronometrāžas informāciju. "Lai gan šo informāciju saņem visaskomandas, tā ļauj mums rūpīgi sekot mūsu sāncenšu rezultātiem," uzsverTomass Tribotē. “Mēs apvienojam šo informāciju ar mūsu pašu simulācijām unaprēķiniem, lai pielāgotu sacensību stratēģiju un maksimāli palielinātuizredzes uzvarēt.”

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes