Preses relīze
Tas, ko televīzijas skatītāji FIA Pasaules izturībasčempionāta sacensību laikā var redzēt komandas “Alpine Elf Matmut Endurance”boksā, aprobežojas vien ar sienu dekorējumu komandas krāsās, degvielas uzpildesiekārtu, veikliem mehāniķiem, viņu darbarīku skapjiem un, iespējams, riepukaudzi.
Tikai dažiem apmeklētājiem tiek nodrošināta iespējapārkāpt noslēpumainā “tehniskā atbalsta biroja” slieksni – kur galveno lomuspēlē vesels lērums datora ekrānu, kuros zib nebeidzami grafiki un dati.
"Hypercar klasē sacensību gaita netiek ietekmēta,taču to vadību palīdz pārvaldīt iespaidīgs datu apjoms."
Tomass Tribotē, “Alpine Elf Matmut Endurance” komandassacensību inženieris
Automobilis ar 500 sensoriem
Kopš Alpine pārgāja uz izturības sacensību Hypercar klasi, monitoru skaits būtiskipalielinājās. “Kad sacentāmies LMP2 klasē, mūsu automobilis bija aprīkots araptuveni 200 sensoriem,” norāda Tomass Tribotē. “Šosezon sensoru skaitsir palielinājies līdz 500. Mūsu telemetrijas sistēma sacensību laikā pārraidano 2000 līdz 2500 datu vienumiem. Lai apstrādātu un analizētu šo informāciju,astoņi inženieri boksos, gluži tāpat kā es, ir atbildīgi par dažādiem arautomobili saistītiem aspektiem. Piemēram, mums ir divi dzinēju inženieri, kuriuzrauga jaudas pārvaldību – startējot Hypercar klasē, tas ir sevišķi svarīgi.”
“Datus iespējams klasificēt vairākās kategorijās. Pirmkārt,tie ir dati, kas saistīti ar automobiļa drošību, it īpaši bremžu, dzinēja unpārnesumkārbas temperatūra, kā arī spiedienu riepās. Šī svarīgā informācija irsavienota ar brīdinājuma signāliem, no kuriem dažus pilots saņem automobiļakokpitā.”
Temperatūra ir īpaši svarīga, it sevišķi tādās sacensībāskā Lemāna, kur gaisa temperatūra var svārstīties no 10° C nakts vidū līdz 30 °Cstarta un/vai finiša laikā.
Triumfēt ar datu palīdzību
Šiem datiem pievērstā uzmanība var izrādīties izšķiroša.“Reiz Lemānas trasē mēs atklājām problēmu tikai sacensību 12. aplī,”atceras Tomass Tribotē. “Mēs būtu varējuši krist panikā un nekavējotiesķerties klāt auto remontam, taču tas nopietni apdraudētu mūsu izredzes. Tomēr,pateicoties telemetrijas sistēmai, mēs varējām atlikt šo jautājumu un sagaidītlabāko brīdi tā risināšanai. Beigās mēs izcīnījām uzvaru LMP2 klasē.”
Līdztekus drošības jautājumiem, telemetrijas dati varbūtiski uzlabot automobiļa sacensību rezultātus. Tomass Tribotē: “Ja mēsveicam iestatījumu regulēšanu, kā rezultātā būtu jāpanāk divu procentuuzlabojums, bet patiesībā pašreizējo apstākļu dēļ tie nodrošina tikai 1,8procentu ieguvumu, tad, pateicoties telemetrijas sistēmai, mēs uzzinām touzreiz un pilots var uzlabot attiecīgo iestatījumu.”
Tomass Tribotē un viņa kolēģi izmanto šo datu plūsmu, laiuzlabotu komandas sacīkšu stratēģiju. “Mēs vienmēr cenšamies optimizētautomobiļa degvielas daudzumu, unuzpildām to tikai tad, kad degvielas tilpums tvertnē ir mazāks par puslitru.Mūsu rīcībā esošie dati ļauj mums būt tik precīziem.”
Cita datu plūsma ir saistīta ar sacensību administrācijassniegto hronometrāžas informāciju. "Lai gan šo informāciju saņem visaskomandas, tā ļauj mums rūpīgi sekot mūsu sāncenšu rezultātiem," uzsverTomass Tribotē. “Mēs apvienojam šo informāciju ar mūsu pašu simulācijām unaprēķiniem, lai pielāgotu sacensību stratēģiju un maksimāli palielinātuizredzes uzvarēt.”
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.