Preses relīze
Parunāsim par buksēšanas plāksnēm. Tas ir jēdziens, ko izmanto, lai apzīmētu plastmasas gabalus, kas atrodas zem priekšējiem un aizmugurējiem buferiem un kas aizsargā transportlīdzekļa apakšējo daļu no nodiluma. Šīs plāksnes uzlabo arī buferu kopējo izskatu. Pateicoties atjautīgajam domu gājienam un nemitīgiem risinājumu meklējumiem, Dacia izdomāja jaunu buksēšanas plākšņu izgatavošanas veidu, izvēloties tās izgatavot no rūpnieciski krāsotas plastmasas.
“Krāsota buksēšanas plāksne laika gaitā mainās, savukārt rūpnieciski krāsota buksēšanas plāksne kalpo ilgstoši,” skaidro Sanama, Dacia zīmola krāsu un apdares dizainere.
Labākā cenas un kvalitātes attiecība, nezaudējot estētisko vērtību
Sanama (31 gads), Dacia zīmola krāsu un apdares dizainere, pastāstīs par svarīgāko, kas jāzina par buksēšanas plāksnēm. "Visu jauno Dacia Sandero Stepway un Dacia Duster modeļu automašīnu buksēšanas plākšņu dizains ataino mūsu mērķi — piedāvāt klientiem saprātīgus risinājumus, koncentrējoties uz pašu svarīgāko, nodrošinot labāko cenas un kvalitātes attiecību, turklāt nezaudējot estētisko vērtību. Tas panākts, izstrādājot efektīvus ražošanas procesus, kur ņemtas vērā arī vides problēmas.”
Tradicionālais buksēšanas plākšņu izgatavošanas veids ir divpakāpju process. Pirmkārt, plastmasas materiāls, kas pazīstams kā polipropilēns, tiek ievietots veidnē, lai iegūtu detaļas galīgo formu. Pēc tam, kad tas ir paveikts, to var krāsot vai pārklāt, piemēram, ar hromu, tādējādi uzlabojot buksēšanas plāksnes izskatu.
Krāsa, kas nemainās
Dacia ir izvēlējies iet citu ceļu. Visu jauno Dacia Sandero Stepway un Dacia Duster modeļu automašīnu buksēšanas plāksnes ir rūpnieciski krāsotas. Tas nozīmē, ka plastmasas materiāls, ko izmanto šīs detaļas izgatavošanai, tiek nokrāsots jau tā izgatavošanas laikā. Tāpēc krāsa nekad nemainās, atšķirībā no ar parasto krāsas slāni krāsotajām buksēšanas plāksnēm.
Sanama turpina: "Ja ārējo daļu, piemēram, buksēšanas plāksni, krāso pat ar ļoti noturīgām krāsām, nelielu triecienu radītajos iedobumos un skrāpējumu vietās krāsa mainīsies, dažreiz pat pilnībā pazudīs. Izmantojot rūpnieciski krāsotas detaļas, krāsas virsējais slānis turēsies krietni ilgāk.”
Nelielu triecienu radītie iedobumi un skrāpējumi, kas veidosies uz buksēšanas plāksnēm, tāpat atstās pēdas, taču tās būs praktiski neredzamas, jo oriģinālā krāsa paliks neskarta.
Vienkārša, laba un efektīva metode
Šis ražošanas process garantē, ka buksēšanas plākšņu krāsa būs noturīga, un sniedz ieguldījumu arī dizaina atjaunināšanā — melnās detaļas tiek nomainītas uz pelēkajām. Turklāt tās ir tikpat izturīgas, neprasa papildu izmaksas un arī izskatās daudz elegantāk.
Nevajadzētu aizmirst arī par potenciālajiem ieguvumiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kuriem pēc nelielas skrambas iegūšanas vairs nevajadzēs mainīt visu detaļu, lai tikai saglabātu sava Sandero Stepway vai Duster labo kopskatu.
Ražošanas procesos vienkārša pieeja bieži vien ir labākais risinājums. Šajā ziņā rūpnieciski krāsotas buksēšanas plāksnes tiek izgatavotas vienā solī — ievietojot plastmasas materiālu veidnē — atšķirībā no vismaz diviem soļiem tādu plākšņu ražošanā, kuras tiek krāsotas pēc tam vai pie kurām vēlāk tiek piestiprinātas citas detaļas. Turklāt šādai pieejai ir arī zemākas ražošanas izmaksas, un tas ir arī videi draudzīgāks process.
Runājot par vidi, rūpnieciski krāsotas buksēšanas plāksnes ir sniedz ko vairāk. Kā saka Sanama: "No viena materiāla izgatavota detaļa — šajā gadījumā tā ir plastmasa — ir ļoti interesanta pārstrādes ziņā. Savukārt, ja buksēšanas plāksnes ir pārklātas ar hromu vai citiem materiāliem, šādas detaļas, visticamāk, nevarēs tik viegli pārstrādāt. Mūsdienās Dacia dizaineriem ir svarīgi atrast veidus, lai detaļas varētu pārstrādāt un izmantot atkārtoti.”
Aprites ekonomika – nozīmīga pieeja
Aprites ekonomika ir Dacia kopējās pieejas būtisks aspekts: "Rūpnieciski krāsotas buksēšanas plāksnes ir piemērs zīmolam raksturīgajai pieejai — atrast veidus, kā radīt pievienoto vērtību klientam, projektēt transportlīdzekļus, kurus iespējams ražot stabilā, rentablā, gudrā ražošanas procesā un kuri atbilst aprites ekonomikas un pārstrādes principiem, kas mūsdienās ir ļoti svarīgi ne tikai Dacia zīmolam, bet arī visai Grupai.”
Šajā ziņā Bigster Concept modelis sniedz ieskatu Dacia nākotnē. Arī Sanama ir priecīgi saviļņota: "Zīmola nākotne ir īpaši aizraujoša. Mēs paliksim uzticīgi pamatformām, tomēr izvērsīsim darbību plašāk, radot kaut ko “ārpus ierastā” un vēl izturīgāku. Izturīgums nozīmē rūpīgi pārdomāt, kā izmantojam materiālus. Mēs ļoti ilgi domājām par plastmasu un tās izmantošanu, un uzskatām, ka, izmantojot pārstrādātu un pārstrādājamu plastmasu, mēs varēsim pilnveidot stratēģiju, ar kuru iepazīstinājām Bigster Concept modelī. Tādējādi radot modeļus, kas kļūs aizvien pievilcīgāki un kam būs labāka cenas un veiktspējas attiecība.”
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.