Preses relīze
“Šie rezultāti ir mūsu stratēģiskā plāna “Renaulution”, kas vērsts uz rentabilitātes sasniegšanu, augļi. Tie iezīmē tikai pirmo soli mūsu darbības pārveidē, kurai būtu jāpaātrinās līdz ar izstrādes stadijā esošo automobiļu ieviešanu tirgū. Es vēlos pateikties visiem uzņēmuma darbiniekiem par apņemšanos sasniegt šos rezultātus,” paziņoja Luka de Meo, Renault Group izpilddirektors.
“Mēs esam spēruši svarīgu soli savu galveno finanšu rādītāju uzlabošanā, galvenokārt pateicoties tam, ka šajā pusgadā ienākumi bija tuvu mūsu brīvo naudas līdzekļu plūsmas peļņas slieksnim. Mūsu stabilais likviditātes stāvoklis ļauj mums mierīgi turpināt atgūties no krīzes,” uzsvēra Klotilde Delbo, Renault Group finanšu direktore.
Grupas ieņēmumi sasniedza 23 357 miljonus eiro, kas ir par 26,8% vairāk nekā 2020. gada pirmajā pusē. Saglabājoties nemainīgiem valūtas maiņas kursiem un perimetram , Grupas ieņēmumi būtu palielinājušies par 31,8%.
Ieņēmumi no automobiļu ražošanas, neieskaitot AVTOVAZ, sasniedza 20 339 miljonus eiro, kas ir par 29,3% vairāk, salīdzinot ar 2020. gada pirmo pusgadu. Automobiļu tirgus atkopšanās deva +23,7 punktus. Jaunās tirdzniecības politikas ieviešana, koncentrējoties uz rentabliem pārdošanas apjomiem, izraisīja pozitīvu neto cenu ietekmi 8,7 punktu vērtībā un negatīvus “apjoma rādītājus” -8,7 punktu vērtībā.
Valūtas ietekme bija negatīva: -3,9 punkti, ko galvenokārt ietekmēja Argentīnas peso, Krievijas rubļa, Turcijas liras un Brazīlijas reāla devalvācija.
Pateicoties Arkana laišanai tirgū, kas iezīmē zīmola atgriešanos C segmentā, un vieglo komercautomobiļu pārdošanas rādītājiem, produktu sortimenta ietekme ir pozitīva, sasniedzot +2,9 punktus.
Pozīcijas “Citi” +6,8 punktu pozitīvā ietekme veidojās, palielinoties rezerves daļu un piederumu ieguldījumam un atkopjoties oficiālo pārstāvniecību uzņēmējdarbībai, ko 2020. gada pirmajā pusē būtiski ietekmēja dažādie Covid-19 ierobežošanas pasākumi.
Grupa reģistrēja pozitīvu peļņas normu 654 miljonu eiro vērtībā, kas atbilst 2,8% no ieņēmumiem, salīdzinot ar -1203 miljoniem eiro 2020. gada pirmajā pusē.
Automobiļu ražošanas, neieskaitot AVTOVAZ, peļņas norma pieauga par +1,6 miljardiem eiro, sasniedzot 41 miljona eiro deficītu.
Pārdošanas apjoms un tirdzniecības partneru aktivitātes radīja 487 miljonu eiro pozitīvu ietekmi.
Sorimenta/cenu/bagātināšanas ietekme bija pozitīva: 599 miljoni eiro, pateicoties jaunās tirdzniecības politikas ietekmei Eiropā un cenu pieaugumam jaunattīstības valstīs, lai vispirms segtu ārvalstu valūtas operāciju ietekmi.
“Produktivitātes” ietekme (materiāltehniskā apgāde, garantija, pētniecība un izstrāde, ražošana un loģistika, vispārējās un administratīvās izmaksas) bija pozitīva: 219 miljoni eiro, īpaši pateicoties materiāltehniskās apgādes rādītājiem (143 miljoni eiro).
Valūtas un izejvielu izmaksu apjoms sasniedza attiecīgi -70 miljoni eiro un -76 miljoni eiro.
Pozīcijas “Citi” vērtība sasniedza +454 miljonus eiro, kas galvenokārt skaidrojams ar oficiālo tirdzniecības pārstāvju uzņēmējdarbības atkopšanās un pēcpārdošanas darbību ietekmi.
AVTOVAZ peļņa sasniedza 118 miljonus eiro, kas veido +120 miljonu eiro pieaugumu, galvenokārt atspoguļojot pārdošanas apjomu un cenu pieaugumu, salīdzinot ar 2020. gada pirmo pusgadu.
Tirdzniecības finansēšanas devums Grupas peļņas apmērā bija 593 miljoni eiro, salīdzinot ar 469 miljoniem eiro 2020. gada pirmajā pusē. Šis pieaugums galvenokārt ir saistīts ar riska izmaksu uzlabošanos. Kopējās riska izmaksas sasniedza 0,16% no vidējiem ieņēmumus nesošajiem aktīviem, salīdzinot ar 0,99% 2020. gada pirmajā pusgadā – tas atspoguļo atgriešanos normālos tirgus apstākļos un labvēlīgo uzkrājumu veidošanas atjaunošanu 2021. gada jūnija beigās. Pamatdarbības izdevumi veidoja 1,35% no vidējiem ieņēmumus nesošajiem aktīviem, salīdzinot ar 1,29% 2020. gada pirmajā pusgadā Šis pieaugums ir skaidrojams ar tīkla vidējo ieņēmumus nesošo aktīvu straujo kritumu saistībā ar transportlīdzekļu krājumu optimizācijas stratēģiju.
Citi darbības ienākumi un izdevumi veidoja negatīvu ietekmi (-83 miljoni eiro), kas galvenokārt izskaidrojams ar uzkrājumu pārstrukturēšanas izmaksām (salīdzinājumā ar -804 miljoniem eiro 2020. gada pirmajā pusgadā).
Pēc citu darbības ienākumu un izdevumu ierēķināšanas Grupas darbības ienākumi sasniedza 571 miljonu eiro salīdzinājumā ar 2 007 miljonu eiro zaudējumiem 2020. gada pirmajā pusgadā.
Neto finanšu ienākumi un izdevumi sasniedza 163 miljonu eiro zaudējumus, salīdzinot ar 214 miljonu eiro zaudējumiem 2020. gada pirmajā pusgadā.
Saistīto uzņēmumu ieguldījums bija 160 miljoni eiro, salīdzinot ar 4 892 eiro zaudējumu 2020. gada pirmajā pusē. Ir vērts atzīmēt, ka Nissan ieguldījums 2020. gada pirmajā pusgadā ietvēra vērtības samazināšanos un restrukturizācijas izmaksas –4 290 miljonu eiro vērtībā (tajā skaitā SFPS pārskatos radītos 1 934 miljona eiro zaudējumus).
Pārskata perioda un atliktie nodokļi veidoja maksājumu 200 miljonu eiro vērtībā, salīdzinot ar 273 miljoniem eiro 2020. gada pirmajā pusgadā.
Neto ienākumi sasniedza 368 miljonus eiro, bet neto ienākumi no Grupas akciju daļas sasniedza 354 miljonus eiro (1,30 eiro par akciju, salīdzinot ar -26,91 eiro par akciju 2020. gada pirmajā pusgadā).
Automobiļu ražošanas brīvā naudas plūsma no darījumiem bija negatīva: 70 miljonu eiro zaudējumi, ierēķinot 302 miljonus eiro zaudējumus pārstrukturēšanas izdevumiem, pozitīvu AVTOVAZ brīvo naudas plūsma 294 miljonu eiro vērtībā un negatīvo ietekmi, ko izraisīja prasība par apgrozāmā kapitāla izmaiņām 410 miljonu eiro vērtībā. Naudas plūsma, neieskaitot AVTOVAZ un pārstrukturēšanas izdevumus, veidoja 1,8 miljardus eiro (salīdzinājumā ar 22 miljoniem eiro 2020. gada pirmajā pusgadā). 2021. gada pirmajā pusgadā investīciju apjoms sasniedza 1,5 miljardus eiro, salīdzinot ar 2,5 miljardiem eiro 2020. gada pirmajā pusgadā.
2021. gada 30. jūnijā kopējais krājumu apjoms (ieskaitot neatkarīgos tirgotājus) bija 427 000 transportlīdzekļu, salīdzinot ar 547 000 transportlīdzekļiem 2020. gada jūnija beigās.
Automobiļu ražošanas darbību līdz 2021. gada 30. jūnijam nodrošināja 16,7 miljardu eiro lielas likviditātes rezerves. Automobiļu ražošanas neto parāds 2021. gada 30. jūnijā bija 2,7 miljardi eiro, samazinoties par -0,8 miljardiem eiro salīdzinājumā ar 2020. gada pirmo pusgadu.
2021. gada prognozes
Neraugoties uz pieprasījuma nenoteiktību, komplektējošo daļu piegādes krīzes ilgstošajām, nelabvēlīgajām sekām, kas gada laikā var izraisīt aptuveni 200 000 vienību ražošanas zudumu kā arī izejvielu cenu kāpumu, Renault Group plāno sasniegt pilna gada darbības peļņas normu tādā pašā līmenī kā gada pirmajā pusē.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.