Preses relīze

dalīties

Ugunsdzēsējs Renault Group Tehnisko pētījumu nodaļā

Unikālā sadarbība starp Renault Group un ugunsdzēsības dienestiem sākās 2010. gadā, abām pusēm apņemoties uzlabot visu cilvēku drošību. Renault Group ir vienīgais automobiļu ražotājs, kas strādā roku rokā ar glābšanas komandām, kuras darbojas uz ceļiem, lai atvieglotu viņu darbu šajā jomā. Kristofs Lengloss (Christophe Lenglos) ir Ivelīnas Ugunsdzēsības un glābšanas departamenta pulkvežleitnants. Viņš ir norīkots darbā Renault Group Tehnisko pētījumu nodaļas Klientu veiktspējas departamenta Transportlīdzekļu drošības daļā. Viņš pastāstīja, kā viņa iesaistīšanās Grupā ir uzlabojusi glābšanas komandu reaģēšanas laiku negadījuma vietā.

Video stāsts pieejams ŠEIT.


Nav nekas neparasts redzēt ugunsdzēsējus pilnā ekipējumā — gatavus sākt darbu, gan Renault Group tehniskajā centrā Lardijā, gan Tehnocentrā Gajānkutā. Tā nav ārkārtas situācija, viņi tur atrodas, lai trenētos. Kopš 2010. gada automobiļu ražotājs un glābšanas dienesti ir attīstījuši unikālu sadarbības projektu, lai atvieglotu ugunsdzēsēju darbu, reaģējot uz negadījumu.


"Pēc briesmīga negadījuma, kurā tiek gūtas dzīvībai bīstamas traumas, "zelta stunda" ir stunda pēc avārijas. Svarīga ir katra minūte. Mūsu, kā pirmās palīdzības sniedzēju, galvenais mērķis ir pēc katra izsaukuma ietaupīt pēc iespējas vairāk laika," skaidro Kristofs Lengloss, Ivelīnas Ugunsdzēsības un glābšanas departaments pulkvežleitnants.


DUETS, KURĀ VIENS NO OTRA VAR TIK DAUDZ MĀCĪTIES

Situācijā balstītus vingrinājumus, saistītus ar cilvēku atbrīvošanu no transportlīdzekļa, un apmācības bieži rīko Renault Group tehnisko pētījumu un terciārās drošības komandas, nodrošinot vietējām ugunsdzēsības un glābšanas vienībām reālas praktizēšanās iespējas, izspēlējot dažādus pēcavāriju scenārijus, kuros tiek iesaistīti jaunie transportlīdzekļi pirms to oficiālās laišanas tirgū. Šī pieeja ir būtisks solis "Lēmumu atbalsta lapu" (LAL) apstiprināšanā, ko Euro NCAP* sertifikācijas iestāde nesen ir pievienojusi savam prasību sarakstam.


"Mans uzdevums galvenokārt ir projektēšanas agrīnajās stadijās strādāt kopā ar tehnisko pētījumu komandām, lai pārliecinātos, ka viņi saprot un savos projektos iekļauj to, kas ir svarīgs glābējiem. Tas palīdz arī ugunsdzēsēju darbā, jo tiek sekots līdzi tehnoloģiskajiem sasniegumiem un ierobežojumiem, kas automobiļu ražotājam jāņem vērā transportlīdzekļu projektēšanā, tādējādi ļaujot mums avārijas dienestus padarīt efektīvākus un labāk pielāgotus," uzsver Kristofs Lengloss.


Lardijas Pasīvās drošības nodaļa nodrošina šādas iespējas, pateicoties tās transportlīdzekļu, kas cietuši sadursmēs, parkam. Klēra Petī-Bulanžēra (Claire Petit-Boulanger), Renault Group Tehnisko pētījumu nodaļas terciārās drošības eksperte norāda: "Renault Group dod ugunsdzēsējiem iespēju izmantot testa automašīnu prototipus, lai viņi varētu trenēties uz jaunās paaudzes transportlīdzekļiem. Tādējādi katru gadu tiek izmantoti vairāk nekā 500 grupas jaunākie modeļi, lai uzlabotu cilvēku atbrīvošanas no transportlīdzekļiem un glābšanas uz ceļiem paņēmienus.”


Kristofam Lenglosam ir ļoti svarīgi dalīties paraugpraksē: "Pateicoties sadarbībai ar Renault Group, mēs varam būt pārliecināti, ka mūsu zināšanas iet līdzi laikam. Daļa no mūsu apmācības satura vairs nav aktuāla. Inženieru pieredze ir pārliecinoša, jo mums dažreiz ir nepareizs priekšstats par dažiem uztvertajiem apdraudējumiem, kas ir daudz vieglāk pārvarami, nekā mēs domājām iepriekš."


Īpaša uzmanība tika pievērsta elektrificētiem transportlīdzekļiem (hibrīdauto, plug-in hibrīdauto un elektrotransportam), kas tagad papildina dažādu zīmolu piedāvājumu. "Pateicoties pieredzei ar elektriskajiem transportlīdzekļiem, ko Renault Group ir ieguvusi vairāk nekā desmit gadu laikā, un tās veiktajam darbam pie ķīmiskajām vielām akumulatoru sastāvā, mēs esam izstrādājuši zināšanās balstītu pieeju glābšanas operācijās, kas ir labi pielāgotas šādiem transportlīdzekļiem," skaidro Kristofs Lengloss.


INOVĀCIJA, KAS UZLABO DROŠĪBU VISIEM

Sadarbība ir bijusi izdevīga visām iesaistītajām pusēm. Renault Group tas ir palīdzējis radīt divus novatoriskus risinājumus, kas palīdzēja avārijas dienestiem ievērojami samazināt to reaģēšanas laiku.


Pirmkārt, Piekļuve ugunsdzēsējiem nodrošina ugunsdzēsējiem ātru un tiešu piekļuvi degošam akumulatoram Renault vai Dacia uzlādējamos hibrīdauto un elektrotransportlīdzekļu modeļos. Īpašā piekļuve nozīmē, ka mēs varam ieliet ūdeni elektrotransporta akumulatora sirdī, lai dzēstu ugunsgrēkus tikai 5 minūtēs, nevis tam veltīt 1 līdz 3 stundas. Patentētā inovācija 1. jūlijā no Lukas de Meo (Luca de Meo) saņēma Renault Brāļu ZELTA trofeju.


Otra inovācija — QR kods. Uz automobiļa priekšējā stikla tiek uzlīmēta uzlīme ar QR kodu, un pēc tam avārijas dienesti to noskenē, tādējādi iegūstot visas tehniskās specifikācijas, kas nepieciešamas glābšanas darbu veikšanai. Informācija tiek apkopota un iekļauta FAD glābšanas lapā. Kad glābšanas komandas ierodas negadījuma vietā, viegli atpazīstamo QR kodu var ātri noskenēt, lai noteiktu, vai transportlīdzeklis ir elektrotransporta, hibrīdelektrotransporta vai uzlādējama hibrīdelektrotransporta modelis.


Pateicoties QR kodam, avārijas dienesti saņem informāciju par automašīnas uzbūvi (it īpaši par akumulatora un drošības spilvenu atrašanās vietām, ideālām vietām, kuras var ātri un droši izgriezt utt.). Šāda informācija ir ļoti noderīga negadījuma vietā, jo tā palīdz samazināt reaģēšanas laiku. Piemēram, tas var palīdzēt ietaupīt 15 minūtes no laika, kamēr cietušais tiek dabūts ārā no avarējuša transportlīdzekļa! Šīs vērtīgās minūtes dažkārt var palīdzēt glābt dzīvību!


Sākotnēji Renault Group izstrādātā glābšanas shēmu iniciatīva arī ir palīdzējusi mainīt ceļu satiksmes drošību kopumā, jo tagad to pieprasa Euro NCAP, piešķirot savus zvaigžņu vērtējumus.


QR kodi Eiropā parādīsies uz visiem Renault Group transportlīdzekļiem no 2022. gada.


PIEREDZES, VINGRINĀJUMU UN APMĀCĪBU KOPĪGOŠANA FRANCIJĀ UN VISĀ PASAULĒ

Renault Group saprot, cik svarīga var būt šī pieredze, un tāpēc ir nolēmusi vajadzības gadījumā paplašināt savu sadarbību ar ugunsdzēsības un glābšanas dienestiem. Ugunsdzēsēji Francijā un citās valstīs (Itālijā, Portugālē, Šveicē, Slovēnijā, Horvātijā, Somijā, Kanādā, Kolumbijā u.c.) arvien vairāk interesējas par apmācībām, kurās tiek pilnveidotas viņu prasmes un sniegts vērtīgs ieskats lielākajās izmaiņām automobiļu pasaulē.


Vienmēr cenšoties panākt lielāku efektivitāti šādu apmācību nodrošināšanā, grupas Tehnisko pētījumu nodaļa izmanto augsto tehnoloģiju digitālās simulācijas un virtuālās realitātes rīkus. Mērķis ir ugunsdzēsējiem dot iespēju trenēties jaunās paaudzes transportlīdzekļos ar visaptverošām virtuālās realitātes simulācijām, kas precīzi atveido strukturālās deformācijas, kuras rodas negadījumu laikā. Šī pieeja lieliski iet roku rokā ar praksi, kurā tiek izmantoti reāli transportlīdzekļi.



*Euro NCAP: Eiropas Jauno automašīnu novērtēšanas programma ir neatkarīga starptautiska organizācija, kas izveidota 1997. gadā. Tās galvenais uzdevums ir veikt trieciena testus, lai novērtētu transportlīdzekļu pasīvo un aktīvo drošumu. Drošākie transportlīdzekļi tirgū saņem maksimālo vērtējumu — 5 zvaigznes.


Galerija

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes