Preses relīze
Jau 2021. gada sākumā, informējot par savu jauno stratēģiju, Dacia paziņoja, ka tas ir jaunas nodaļas sākums uzņēmuma vēsturē. Jauna nodaļa, kas tagad atspoguļojas tā jaunajā logotipā, emblēmā, krāsās un reljefos, bet zīmols joprojām paliek uzticīgs saviem pamatprincipiem. Lai gan zīmola panākumu pamatā esošās vērtības paliek nemainīgas, tas rada pavisam citas sajūtas, kas atspoguļo šīs vērtības: vienkāršību, autentiskumu un izturību, kas vienmēr pieejama par godīgu cenu.
“Dacia ir zīmols, kas koncentrējas uz būtiskāko, uz vienkāršību, uz autentiskumu… Tagad zīmols ar jaunām ambīcijām pārkāpj jaunā laikmeta slieksni. Tā ir lieliska iespēja mainīt tēlu uz tādu, kas skaidri atspoguļo un atkārto zīmola būtību un vērtības,” skaidro Deivids, Dacia zīmola Dizaina studijas vadītājs.
Jauns logotips, jauna emblēma, jauna vizuālā valoda
Zīmola Dacia atjaunošanu simbolizē jauns logotips un jauna emblēma – atšķirīga un pārliecinoša zīmola iezīme. Šos divus jaunos dizaina elementus iekšēji izstrādāja dizaina komanda, vēloties paust zīmola patieso būtību – to, kas vadījusi Dacia kopš darbības pirmsākumiem.
Džūlija, galvenā dizainere, kas ir atbildīga par Dacia vizuālo identitāti, skaidro radošo pieeju zīmola vizuālās valodas pārveidošanai: “Radošo pētījumu laikā mūsu mērķis bija mainīt zīmola vizuālo valodu, izmantojot tā pamatīpašības: izturīgu, vienkāršu dizainu un vēlmi koncentrēties uz būtiskāko.”
Logotips, kas ir galvenais jaunās vizuālās identitātes elements, izstaro nezūdošu izturības un stabilitātes sajūtu. Burtu forma apzināti veidota minimālisma stilā, simbolizējot zīmola nesarežģīto un gudro pieeju. “D” un “A” noslēdzošās līnijas ir noņemtas, atstājot tikai to, kas ir absolūti nepieciešams burtu pazīšanai. Burti “C” un “D” ir spoguļattēli, tādējādi tiek uzsvērta vēlme veidot vienkāršu un ģeometrisku vizuālo valodu.
Logotipa ģeometriskās līnijas piešķir burtu virknei mehāniskas kustības iespaidu.
“Mūs iedvesmoja priekšmeti, kas atrodami garāžās, un mehāniskajās darbnīcās: zobrati, ķēdes, instrumenti... tie visi ir objekti, ko bieži vien saista ar izturību, uzticamību un funkcionalitāti,” norāda galvenā dizainere Džūlija.
Emblēma atspoguļo logotipa būtību, ar vienkāršām, tīrām līnijām tā savieno burtus “D” un “C” – absolūti simetriskus ķēdes posmus, kas ir savienoti kopā ciešā, nesaraujamā saitē. Pateicoties tās izteiksmīgajam vizuālajam dizainam, emblēmu varēs viegli pazīt pat no tālienes.
Šie divi jaunie vizuāli vienkāršie un spēcīgie elementi rada jēgpilnu nozīmi, tie atspoguļo Dacia automobiļu, kas katru dienu turpina kalpot miljoniem klientu, izturīgumu un kvalitāti.
Visā grafiskajā dizainā ir apzināti atmests viss liekais, atgādinot, ka Dacia ir zīmols, kas koncentrējas tikai uz būtiskāko. Katra atsevišķā daļa saskan ar pārējām, veidojot vienotu veselumu, vienlaikus radot jaunas iespējas izmantošanai digitālā saturā. Tas, jo īpaši attiecas uz bultas formas ietveršanu logotipa burtā “D”, tā pievērš uzmanību būtiskajam. Līdzīgi kā zīmols, kuru tas atspoguļo, kopējais grafiskais dizains ir vienkāršs, robusts un pielāgojams.
Skaistās dabas krāsas
Krāsu shēma, kas veidota ap haki-zaļo krāsu, atgādina par zīmola tuvību dabai – spēcīgu iedvesmas avotu mūsu klientiem un vietu, kurā Dacia automobiļi, piemēram, kulta modelis Duster, var parādīt savas labākās īpašības. “Mēs vēlējāmies tuvināt zīmolu vietām, kur tam tiek dota priekšroka. Tāpēc meklējām krāsas, kas liek domāt par dabu,” skaidro Džūlija.
Krāsu paletes pamattoņus veido sekundārās krāsas. Tumšs haki, terakotas un smilšu krāsa atgādina zemes nokrāsas, kamēr oranžā un gaiši zaļā rada “tehnoloģiskāku” iespaidu.
Zīmola būtību iemieso arī tā jaunā ikonogrāfija, kas simbolizē alkas pēc brīvības, enerģijas atjaunošanos, atgriešanos pie dabas un pamatvērtībām. Vairs nekādu spilgto debeszilo toņu! Zīmols iegūst daudz maigākas krāsas, kas atbilst autentiskai, īstai dabai, aicinot pasauli atgriezties pie pamatvērtībām. Tas ir aicinājums koncentrēties uz to, kas ir patiešām svarīgs, atbrīvoties no visa liekā, pilnībā izbaudīt ikvienu dzīves piedāvāto mazo piedzīvojumu.
Un kā ar automobiļiem?
Mārketinga komandas, kas kopīgi izstrādājušas jauno vizuālo identitāti, kopš 2021. gada jūnija to ievieš dažādos saziņas kanālos: vietnēs, kas saistītas ar zīmolu, reklāmas materiālos, brošūrās u.c. Dacia tirdzniecības vietas jauno zīmola identitāti pakāpeniski ieviesīs no 2022. gada sākuma. Sākot ar 2022. gada otro pusi automobiļiem būs jauns logotips un emblēma.
“Nākamais mūsu dizaina studijas uzdevums ir ieviest jauno emblēmu un logotipu visos zīmola transportlīdzekļos. To uzsāksim jau nākamajā gadā, 2022. gada rudenī,” norāda Deivids, Dacia zīmola Dizaina studijas vadītājs.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.