Preses relīze

dalīties

Renault Group par savas elektroautomobiļu bateriju izstrādes un ražošanas mājvietu izvēlas Franciju

• Renault Group noslēdzis divus partnerattiecību sadarbības līgumus elektroauto bateriju dizaina un ražošanas jomā: o Renault Group uzsāk stratēģisku partnerību ar Envision AESC, kas Duē, netālu no Renault ElectriCity, veido rūpnīcu, lai ražotu ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotas, izmaksu ziņā konkurētspējīgas, zemu oglekļa emisijas baterijas, tādējādi padarot elektrisko mobilitāti Eiropā vēl pieejamāku. o Renault Group parakstīja Saprašanās Memorandu ar Francijas jaunuzņēmumu Verkor, lai kopīgi izstrādātu un pēc tam ražotu augstas veiktspējas baterijas, kur Renault Group iegūs vairāk nekā 20% no Verkor akcijām. • Šīs divas partnerības apvienojumā ar Renault ElectriCity rūpniecības kopu līdz 2030. gadam Francijā radīs aptuveni 4500 jaunas darbavietas, vienlaikus attīstot spēcīgu bateriju ražošanas ekosistēmu pašā Eiropas centrā. • Jauns solis stratēģiskā plāna “Renaulution” īstenošanas ceļā, kur Grupa un tās Alianses partneri nostiprinās savu konkurētspēju un efektivitāti elektrisko transportlīdzekļu tirgū.

Buloņā-Bijankūrā, 2021. gada 28. jūnijā Renault Group paziņoja par savu stratēģiju elektroauto bateriju projektēšanai un ražošanai Francijā. Grupas bateriju stratēģija, kas ir nozīmīgs solis plāna “Renaulution” īstenošanas ceļā, sāk darbu, parakstot divus partnerību sadarbības līgumus: ar Envision AESC – pasaules vadošo akumulatoru tehnoloģiju un viedo, digitalizēto, zema oglekļa emisijas bateriju ražotāju un ilggadēju Nissan partneri – un Grenoblē bāzēto jaunuzņēmumu Verkor, kas specializējas elektroautomobiļu bateriju elementu izstrādē. Šī stratēģija palīdzēs Renault Group kļūt par konkurētspējīgāku un efektīvāku elektroauto tirgus spēlētāju, kā arī sniegs iespēju paātrināt rūpniecības pārveidi un sasniegt mērķus ekoloģiskās pārejas jomā.


Šīs divas jaunākās partnerības iet roku rokā ar jau esošajām Renault Group programmām, jo īpaši ar vēsturisko vienošanos ar uzņēmumu LG Chem, kas pašlaik piegādā bateriju moduļus Renault elektrisko auto klāstam un arī gaidāmajam MéganE modelim. Vienlaikus notiek sarunas ar ACC par pievienošanos ekosistēmai sākot ar 2027. gadu. Alianses ietvaros turpinās arī darbs pie pētījumiem ASSB projektā (All Solid-State Battery technology) par cieto akumulatoru tehnoloģiju ieviešanu sākot ar 2030. gadu.


"Renault Group akumulatoru stratēģija balstās uz uzņēmuma desmit gadu pieredzi un sniegto ieguldījumu elektriskās mobilitātes vērtību ķēdē. Jaunākās stratēģiskās sadarbības ar Envision AESC un Verkor ievērojami nostiprinās Renault Group pozīcijas, jo līdz 2030. gadam plānojam nodrošināt vienu miljonu elektrisko automobiļu saražošanu Eiropā. Tas uzņēmumam ir nozīmīgs pavērsiens, jo tā nostiprināsim savu konkurētspēju tirgū, balstot Renault Group panākumus uz Francijā bāzētiem rūpniecības pamatiem un cenšoties sasniegt izvirzītos oglekļa neitralitātes mērķus. Tādējādi Grupa atkārtoti apliecina vēlmi ražot populārus, pieejamus un cenas ziņā izdevīgus elektromobiļus Francijā," norāda Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.


Envision AESC: Duē bāzēta rūpnīca Eiropā ražotiem elektroauto modeļiem par pieejamu cenu


Savas elektroauto stratēģijas ietvaros Renault Group sadarbojas ar Envision AESC, kas 2024. gadā Duē attīstīs ražotni ar 9 GWh jaudu un ar mērķi līdz 2030. gadam sasniegt 24 GWh jaudu. Kā starptautiska videi draudzīgo tehnoloģiju uzņēmuma Envision Group akumulatoru izstrādes nodaļa, tas ieguldīs līdz pat 2 miljardiem eiro, lai ražotu ar jaunāko tehnoloģiju aprīkotas, izmaksu ziņā konkurētspējīgas, zema oglekļa emisijas un drošas baterijas Renault Group elektriskajiem modeļiem, tostarp arī R5. Pateicoties šai sadarbībai, Envision AESC līdz 2030. gadam prognozē radīt 2500 jaunas darba vietas.


Envision AESC rūpnīcas tuvums Renault ElectriCity ražotnēm Duē, Mobežā un Ruicā, kas radīs papildu vēl 700 darba vietas Augšfrancijas reģionā, ļaus Renault Group būtiski palielināt savu konkurētspēju un ievērojami uzlabot savu elektrisko automobiļu ražošanas ķēdes efektivitāti.


Duē rūpnīca paver ceļu zema oglekļa emisijas akumulatoru ražošanai – daļai no mērķiem, kas izklāstīti Eiropas Zaļajā vienošanās dokumentā, – un slēgtā cikla pārstrādes risinājumu izstrādei ražošanas atkritumiem un nolietotajām elektroauto baterijām. Saskaņā ar Renault Group saistībām, tas ievērojami veicinās oglekļa neitralitātes sasniegšanu Eiropā līdz 2050. gadam un līdz 2030. gadam elektroauto pārdošanas apjomiem veidojot 90% no visa Renault zīmola pārdošanas apjoma.


“Esam pagodināti, ka Renault Group savas nākamās paaudzes elektoauto ražošanai izvēlējās tieši Envision AESC akumulatorus. Ieguldot jaunas ražotnes būvniecībā Francijas ziemeļos, mūsu mērķis ir atbalstīt pāreju uz nulles oglekļa emisiju, izstrādājot augstas veiktspējas, garāka nobraucamā attāluma baterijas un nodrošināt elektriskās piedziņas pieejamību miljoniem autobraucēju Eiropā. Pirmā posma izstrāde ļaus nākotnē veikt plaša mēroga ieguldījumus, lai paplašinātu vietējo piegādes ķēdi un attīstītu visas elektroauto baterijas kalpošanas cikla iespējas, tostarp enerģijas uzglabāšanu, akumulatoru atkārtotu izmantošanu, viedu uzlādi un slēgtā cikla pārstrādi. Tam ir potenciāls radīt tūkstošiem jaunu augstas vērtības videi draudzīgu darbavietu reģiona bateriju ekosistēmas ietvaros,” skaidro Lei Džans (Lei Zhang), Envision Group dibinātājs un izpilddirektors.


Renault Group un Verkor: Izmēģinājuma ražošanas līnija augstas veiktspējas akumulatoriem līdz 2022. gadam un mūsdienīga rūpnīca līdz 2026. gadam


Paralēli partnerībai ar Envision AESC Renault Group ir parakstījusi Saprašanās Memorandu par kļūšanu par Verkor akcionāru ar vairāk nekā 20% daļu uzņēmumā, kā arī plāno pievienoties konsorcijam, kas 2020. gadā tika izveidots ap Francijas jaunizveidoto uzņēmumu. Konsorcija mērķis ir risināt problēmas, kas saistītas ar digitalizāciju, karbonizācijas mazināšanu un Francijas un Eiropas rūpniecības stiprināšanu šajā nozarē.


Renault Group un Verkor ir iecerējuši kopīgi izstrādāt augstas veiktspējas bateriju, kas būtu piemērots Renault C un arī augstākiem Renault modeļu segmentiem, kā arī Alpine modeļiem. Kopā ar konsorciju tie palīdzēs radīt vairāk nekā 200 jaunas darba vietas.


Sākotnējie partnerības posmi ietvers pētniecības un attīstības centra (Verkor Innovation Centre) un izmēģinājuma ražošanas līnijas finansēšanu baterijas elementu un moduļu prototipēšanai un ražošanai Francijā jau 2022. gadā. Otrajā posmā Verkor virzīsies uz priekšu, lai 2026. gadā izveidotu pirmo augstas veiktspējas akumulatoru ražotni Francijā ar sākotnējo jaudu 10 GWh, savukārt līdz 2030. gadam potenciāli jaudu palielinot līdz 20 GWh.


Sadarbība starp Renault Group un Verkor balstīsies uz kopēju plānu, lai par 75% samazinātu akumulatoru ražošanas radītās oglekļa emisijas, salīdzinot ar tradicionālo procesu, un izveidotu piegādes ķēdi, kas ļauj izsekot un nodrošina elektroauto modeļos izmantoto izejmateriālu pieejamību.


“Mēs lepojamies, ka sadarbojamies ar Renault Group, un ceram ar šīs partnerības starpniecību īstenot mūsu kopīgo redzējumu par elektromobilitātes plašo pieejamību. Šis darījums, kas parāda mūsu progresu ceļā uz mērķi – līdz 2030. gadam saražot baterijas elementus ar 50 GWh jaudu – ir stūrakmens konkurētspējīgas, suverēnas un ilgtspējīgas akumulatoru piegādes ķēdes attīstībā Eiropā,” uzsver Benuā Lemenjo (Benoit Lemaignan), Verkor izpilddirektors.


Verkor kapitāla ieguldījums ir pakļauts nosacījumiem, kas parasti piemērojami šāda veida darījumiem, jo īpaši darba attiecību struktūru regulatīvajām konsultācijām.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes