Preses relīze
“Šodien notiek vēsturisks paātrinājums Renault Group elektroauto stratēģijā un apzīmējumā “ražots Eiropā”. Uzbūvējot Renault ElectriCity, mūsu kompakto, efektīvo un augsto tehnoloģiju elektrisko ekosistēmu Ziemeļfrancijā, kopā ar mūsu elektriskās piedziņas rūpnīcu Normandijā, mēs radām pozitīvus apstākļus savai konkurētspējai mājās. Mēs apmācīsim un sadarbosimies ar atzītiem un vēl atzinību neguvušiem uzņēmumiem dažādās jomās, piemēram, STMicroelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC un Verkor. Tāpat tiks izveidoti desmit jauni elektriskie modeļi, un līdz 2030. gadam tiks saražots līdz vienam miljonam elektrisko automobiļu, sākot no cenas ziņā pieejamiem pilsētas auto līdz pat augstākās klases sporta automašīnām. Papildus efektivitātei mēs liekam cerības uz tādiem leģendāriem modeļiem kā iemīļotais R5, lai veicinātu Renault ieguldījumu elektrificēšanā, padarot elektromobiļus populārus,” uzsver Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.
Baterijas: apgūt NMC ķīmiju, lai līdz 2030. gadam visā Aliansē saražotu vienu miljonu vienību
Izmantojot 10 gadu pieredzi elektrisko automobiļu vērtību ķēdē, Renault Group bateriju stratēģija ļāva Aliansei veikt drosmīgas standartizācijas izvēles, tādējādi veicinot konkurētspēju. NMC balstītajā ķīmijā (niķelis, mangāns un kobalts) un unikālu elementu dizainā Grupa nākotnē nosegs 100% no visiem BEV modeļiem visos segmentos. Līdz 2030. gadam tas aptvers visu klāstu ar līdz pat miljonam elektrisko automobiļu visā Aliansē. Šāda ķīmiskā izvēle nodrošina ļoti konkurētspējīgu izmaksu attiecību par kilometru ar līdz pat 20% lielāku nobraucamo attālumu salīdzinājumā ar citiem ķīmijas risinājumiem un daudz labāku pārstrādes veiktspēju.
Šūnu līmenī Grupa piedāvās:
- EV stratēģijas ietvaros Renault Group sadarbojas ar Envision AESC, kas 2024. gadā Duē attīstīs vēl nebijuša izmēra ražotni ar 9 GWh jaudu, ar mērķi līdz 2030. gadam sasniegt 24 GWh. Netālu no Renault ElectriCity, Renault Group partneris ražos ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotas, izmaksu ziņā konkurētspējīgas, zemas oglekļa emisijas un drošas baterijas elektriskajiem modeļiem, tostarp topošajam Renault 5.
- Renault Group ir parakstījuši arī Saprašanās Memorandu, lai kļūtu par Francijas jaunuzņēmuma Verkor akcionāru ar vairāk nekā 20% piederošo daļu. Abi partneri ir iecerējuši kopīgi izstrādāt augstas veiktspējas bateriju, kas būtu piemērota Renault klāsta C un augstākiem segmentiem, kā arī Alpine modeļiem. Partnerība ietver izmēģinājuma ražošanas līnijas izstrādi Francijā bateriju elementiem, kā arī moduļu prototipēšanai sākot no 2022. gada. Otrajā posmā, sākot no 2026. gada, Verkor mērķis ir izveidot pirmo augstas veiktspējas bateriju rūpnīcu Renault Group vajadzībām Francijā, ar sākotnējo jaudu gadā 10 GWh, līdz 2030. gadam potenciāli palielinot līdz 20 GWh.
10 gadu laikā Grupa pakāpeniski samazinās savas izmaksas bateriju bloka līmenī par 60%, ar mērķi samazināt tās zem 100 dolāriem/kWh 2025. gadā un pat zem 80 dolāriem/kWh 2030. gadā, gatavojoties cietvielu bateriju tehnoloģijas ienākšanai Aliansē.
Piedziņa: no izejvielu iegādes līdz elektrisko piedziņu ražošanai pašu mājās
Būdams pirmais oriģinālais ražotājs, kas izstrādājis savu elektromotoru – bez retzemju elementiem (bez pastāvīgiem magnētiem) un balstītu uz elektriski ierosinātas sinhrono motoru (EESM) tehnoloģijas, kā arī uz savu reduktoru, Renault Group ir vienu soli priekšā citiem ražotājiem nozarē. Grupa pēdējo desmit gadu laikā ir spējusi samazināt bateriju ražošanas izmaksas uz pusi, un nākamajā desmitgadē tās plānots samazināt vēl uz pusi. No 2024. gada Grupa pakāpeniski ieviesīs jaunus tehnoloģiskos uzlabojumus savā EESM: statora tinums, līmēta motora serde, bez sukām un dobas rotora vārpstas; samazinot izmaksas un uzlabojot motora efektivitāti.
Grupa ir parakstījusi arī partnerības līgumu ar Francijas jaunuzņēmumu Whylot par novatorisku automobiļu aksiālās plūsmas elektromotora izveidi. Šī tehnoloģija vispirms tiks izmantota hibrīda piedziņām, lai par 5% samazinātu izmaksas, vienlaikus WLTP ietaupot līdz 2,5 g CO2 (B/C segmenta vieglajiem automobiļiem). Renault Group būs pirmais oriģinālais ražotājs, kas no 2025. gada sērijveida automašīnas aprīkos ar aksiālās plūsmas elektromotoru.
Savukārt, runājot par energoelektroniku, Grupa plāno paplašināt vērtību ķēdes kontroli, integrējot invertoru, līdzstrāvas - līdzstrāvas pārveidotāju un borta lādētāju (OBC) unikālā, pašu ražotā korpusā. Ar savu kompakto dizainu šis viena korpusa (One Box) projekts būs saderīgs ar 800 V (ar mazāk detaļām, lai samazinātu izmaksas) un tiks izmantots visās platformās un piedziņās (BEV, HEV, PHEV), lai panāktu turpmāku mēroga efektu. Pateicoties stratēģiskajai partnerībai, kas parakstīta ar STMicroelectronics invertora, līdzstrāvas – līdzstrāvas pārveidotāja un OBC barošanas moduļi attiecīgi būs balstīti uz silīcija karbīdu (SiC) un gallija nitrīdu (GaN).
Papildus šīm jaunajām tehnoloģijām Grupa strādā arī pie kompaktākas elektriskās piedziņas, sauktas par sistēmu viss-vienā. Šī piedziņa sastāv no elektromotora, reduktora un energoelektronikas (One Box projekts) integrēšanas vienā blokā, nodrošinot līdz 45% kopējo tilpumu (ekvivalents pašreizējās paaudzes Clio degvielas tvertnes tilpumam), līdz pat 30% no kopējām piedziņas izmaksām (šis ietaupījums ir ekvivalents elektromotora izmaksām) un līdz pat 45% no WLTP zaudētās enerģijas, nodrošinot papildu elektroauto nobraucamo attālumu līdz 20 km.
EV specializētās platformas: nodrošina augstu efektivitāti un optimālu nobraucamo attālumu par konkurētspējīgu cenu
Ar CMF-EV un CMF-BEV Grupa izmanto savu 10 gadu pieredzi elektromobilitātes jomā, veidojot īpašas elektroauto platformas.
CMF-EV platforma C un D segmentam piedāvā uzlabotu braukšanas pieredzi un nepārspējamu veiktspēju. Līdz 2025. gadam šī platforma Alianses līmenī tiks izmantota 700 000 vienību ražošanā. CMF-EV, ar ļoti mazu enerģijas patēriņu, piedāvā WLTP nobraucamo attāluma distanci līdz 580 km. Šis sniegums ir Renault Group un Nissan inženieru plašo zināšanu rezultāts, strādājot ar berzes un svara samazināšanu, kā arī vismodernāko siltuma pārvaldību.
Automašīnu arhitektūra pārspēj visas robežas, nodrošinot lielāku ietilpību motora nodalījumā, novēršot nepieciešamību pēc visiem no aizmugures uz priekšu šķērsojošajiem kabeļiem, kā arī samazinot svaru un izmaksas. Apsildes ventilācija un gaisa kondicionēšana arī atrodas motora nodalījumā, ļaujot izmantot plānāku paneļa dizainu.
Papildus šiem uzlabojumiem CMF-EV piedāvā uzlabotu braukšanas pieredzi, pateicoties zemajam smaguma centram un ideālajam svara sadalījumam, ļoti zemai stūres attiecībai, kas automašīnai ļauj ātri reaģēt, un daudzsviru aizmugures piekarei. Uz CMF-EV platformu ir balstīta arī Duē ražotā pilnīgi jaunā MéganE.
B segmentā CMF-BEV ļaus Renault Group izgatavot visiem pieejamus ar baterijām aprīkotus elektroauto. Šī pavisam jaunā platforma samazinās automobiļa izmaksas par 33%, salīdzinot ar pašreizējās paaudzes ZOE. Tas tiks panākts, nomainot baterijas moduli, ieviešot piemērota izmēra 100 kW piedziņu ar zemākām izmaksām un pārņemot no CMF-B platformas visus ne-elektroauto komponentus, kā arī līdz 2025. gadam saražojot 3 miljonus automobiļu gadā. CMF-BEV būs par pieejamu cenu, ar lielisku veiktspēju un nodrošinās līdz pat 400 km WLTP nobraucamo attālumu. Šajā platformā būs arī Grupas Plug & Charge bāze, kas balstīta uz regulu NF-C 15118.
Darbības: konkurētspējīgu elektroauto izgatavošana Francijā
2021. gada 9. jūnijā Grupa paziņoja par Renault ElectriCity izveidi, lai piedāvātu Francijā ražotas automašīnas. Šis jaunais uzņēmums Francijas ziemeļos apvieno trīs Renault rūpnīcas Duē, Mobežā un Ruicā, kā arī spēcīgu piegādātāju iekārtu ekosistēmu. Jau 2024. gadā ElectriCity tiks nodrošināts ar izmaksu ziņā konkurētspējīgām baterijām no Envision-AESC rūpnīcas Duē. Renault ElectriCity atrodas Eiropas BEV pieprasījuma centrā, jo Francija, Lielbritānija, Vācija, Itālija un Spānija 2025. gadā veidos aptuveni divas trešdaļas no kopējā tirgus apjoma.
Šī rūpnieciskā ekosistēma īsteno veiksmīgu pāreju no tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem uz elektriskajām piedziņām un līdz 2024. gada beigām radīs 700 jaunas darba vietas. Renault Group kopā ar AESC Envision un Verkor līdz 2030. gadam Francijā radīs 4500 jaunas darbavietas.
Šis uzņēmums, kas ir lielākais elektriskajiem automobiļiem veltītais ražošanas centrs Eiropā, ļauj Renault Group padarīt šīs rūpnīcas par konkurētspējīgāko un efektīvāko elektrisko automobiļu ražošanas vienību Eiropā, līdz 2025. gadam gadā saražojot 400 000 automašīnu un par ~3% no automobiļa vērtības samazinot ražošanas izmaksas.
Bateriju kalpošanas cikls: rada papildu vērtību visā dzīves ciklā
Renault Group ir pirmais autoražotājs, kurš darbojas visā akumulatora kalpošanas cikla laikā. Grupa ir ieguvusi pamatīgu pieredzi un iet vēl tālāk ar Mobilize starpniecību, lai palielinātu bateriju izturību, paplašinātu lietojumu un radītu papildu vērtību katrā kalpošanas cikla posmā.
- Automašīnas bateriju pirmajam kalpošanas periodam Grupa izstrādā risinājumus automobilis-tīkls tehnoloģijai (saukta arī par V2G), kas ļauj enerģiju no elektroauto baterijas atgriezt elektrotīklā. Elektrotīkla operatorus ļoti interesē šie enerģijas uzglabāšanas risinājumi, ļaujot vienmērīgi līdzsvarot tīkla slodzi. Tādā veidā automašīna, kas savienota ar tīklu 8 stundas dienā, ar V2G starpniecību varētu radīt papildu vērtību līdz pat 400 eiro gadā, ļaujot automašīnas vadītājam vai īpašniekam kompensēt daļu no gada līzinga izmaksām, savukārt Renault gūt atkārtotu peļņu no autoparkiem.
- Automobiļa kalpošanas laika beigās baterijās joprojām var būt aptuveni divas trešdaļas no to ietilpības, un tās var izmantot atkārtoti. Mobilize izstrādā jaunas lietotājprogrammas stacionārās baterijas krātuvēs, lai pārvaldītu precīzas enerģijas vajadzības, mobilās elektroenerģijas krātuves vai ģeneratorus, kas izmantojami citās nozarēs. Renault ir pionieris šajā tirgū un, lai vadītu šo tirgu Eiropā, ir noteicis nebijušu rūpniecisko uzstādījumu: nolietoto bateriju savākšanu ar tā dīleru tīkla atbalstu, spēju novērtēt bateriju patieso vērtību, pateicoties reāllaika tehniskajai uzraudzībai un rūpnieciskajai spējai atjaunot baterijas par konkurētspējīgu cenu un pārkomplektēt gaidāmās 250 000 ZOE nomāto bateriju vienības.
Paplašinot vērtību ķēdi, Grupa plāno sadarboties ar automašīnu reitinga aģentūrām, lai lietoto automašīnu tirgus darījumos tiktu ņemta vērā baterijas atlikusī vērtība par summu līdz 500 eiro par automašīnu. Lai apmierinātu lietoto elektroauto īpašnieku gaidas, Mobilize piedāvās “veselības sertifikātu” (veselības stāvokļa uzraudzībai), baterijas garantijas pagarināšanas līgumus un atpirkšanas piedāvājumus, ko nodrošina savienotie automobiļi.
- Kalpošanas cikla beigās: izmantojot meitasuzņēmumu Indra un ilglaicīgo sadarbību ar Veolia, Grupai ir apjomīgs zināšanu līmenis par elektroauto bateriju savākšanu un pārstrādi. Tā jau ir pārstrādājusi baterijās uzkrāto 75 MWh jaudu, no kuras pusi tikai 2020. gadā vien. Ejot vēl tālāk, Grupa savā Re-Factory projektā Flinā izmanto bateriju modernizēšanas, atkārtotas izmantošanas, demontāžas un pārstrādes iekārtas ar mērķi līdz 2030. gadam no nokalpojušo bateriju pārstrādes darbībām radīt vairāk nekā 1 miljardu eiro apgrozījumu. Turpinot pārstrādi, konsorcijs, par ko Grupa nesen paziņoja kopā ar Solvay and Veolia, ļauj ar ļoti augstu efektivitāti un baterijai atbilstošu kvalitāti atgūt tādus stratēģiskus bateriju materiālus kā kobalts, niķelis un litijs, lai tos varētu atkārtoti izmantot jaunu automašīnu bateriju ražošanā.
Kopējā baterijas savākšanas un pārstrādes procesa attīstība ļaus Renault Group līdz 2030. gadam trīs reizes samazināt pārstrādes neto izmaksas un nodrošināt alternatīvu un ilgtspējīgu bateriju izejmateriālu daļēju iegādi par konkurētspējīgām cenām, vienlaikus saglabājot šos dabas resursus.
Klāsts: Electro-pop automašīnas
Grupa maksimāli izmantos savas specializētās elektroauto platformas, līdz 2025. gadam izlaižot 10 jaunus ar baterijām aprīkotus elektriskos automobiļus, no kuriem septiņi būs paredzēti Renault zīmolam. Leģendārais Renault 5 tiks izgatavots Ziemeļfrancijā (sākot no baterijas līdz elektriskajai piedziņai un montāžai, uz pavisam jaunās CMF-BEV platformas, kuru nodrošinās Renault ElectriCity).
Grupa atdzīvinās vēl vienu leģendāru zvaigzni, kuras nosaukums pašlaik ir “4ever”, simbolizējot nodomu padarīt to par mūžīgu klasiku. Renault Group pilnveidos arī C segmentu, pirmkārt, nākamgad laižot klajā pilnīgi jauno MéganE. Tiek īstenota janvārī atklātā Alpine “sapņu garāža” – jaunumi gaidāmi sākot ar 2024. gadu.
Renault mērķis ir piedāvāt zaļāko automobiļu klāstu Eiropas tirgū – 2025. gadā ar vairāk nekā 65% elektrisko un elektrificēto automobiļu, un 2030. gadā ar līdz 90% ar bateriju aprīkoto elektrisko automobiļu.
Lai gūtu visaptverošu elektrisko pieredzi un uzzinātu vēl vairāk jaunumu, apmeklējiet mūsu digitālo platformu: https://renaulteways.com.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.