Preses relīze

dalīties

RENAULT KIGER IEKARO HIMALAJUS

Pagājušā gada februārī Renault Kiger – mazais SUV, kas paredzēts Indijas tirgum – pārvarēja kalnainā Sikimas štata sarežģītos ceļus Himalaju pakājē. Šī neparastā brauciena plānošanā piedalījās vienpadsmit Renault Nissan Indijas tehniskā centra darbinieki. Kāds bija brauciena mērķis? Pārbaudīt Kiger izturību. Grūti veicams 1243 jūdžu (2000 km) ceļš ar bezceļa posmiem, stāviem kalna slīpumiem, ļoti lieliem augstumiem un bīstamu satiksmi – tāds bija Kiger izturības pārbaudes maršruts. Indijas kvalitātes un izturības inženieru komanda laika posmā no 2021. gada 15. februāra līdz 27. februārim pārbaudīja Kiger izturību Himalaju pakājes ceļos, lai novērtētu auto šasijas izturību, kā arī automobiļa detaļu nodilumu ekstremālos apstākļos.

UNIKĀLS CEĻOJUMS


Ceļojumā pa Himalaju pakājē izvietotajiem ceļiem devās trīs Renault Kiger, kuriem bija uzstādīti dažādi aprīkojuma klāstā pieejamie dzinēji un pārnesumkārbas. Pirmie divi bija aprīkoti ar 1,0 l dzinējiem, 72 ZS un 96 Nm griezes momentu, viens ar 5 pakāpju manuālo ātrumkārbu un otrs ar 5 pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu Easy-R. Trešais auto bija aprīkots ar 3 cilindru 1,0 l turbodzinēju (100 ZS jauda un 160 Nm griezes moments) kombinācijā ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu.


Ekipāža – Renault Indijas tehniskā centra darbinieki, kuri brīvprātīgi piedalījās šajos reālo apstākļu testos – gatavojās nebijušai pieredzei.


Ceļojums sākās kalnainā Sikimas štata galvaspilsētā Gangtokā. Tālāk ekspedīcija devās pārbaudīt auto izturību pa bedrainajiem ceļiem Gangtokas apkaimē. Pēc Natulas austrumos sekoja Himalaju kalnu pāreja pie Tibetas robežas, ekipāžai nokļūstot līdz pat Damthangai rietumos. Tur, tāpat kā Mangē, kas atrodas tālāk uz ziemeļiem, zemes nogruvumi bija bojājuši ceļa braucamo daļu. Iestrēguši uz vairākām stundām, līdz izdevās atbrīvot ceļu, komanda devās arvien stāvākā, putekļainākā un līkumainākā ceļā, līdz, šķērsojot Lačungu un Ziedu ielejas nacionālo parku, sasniedza Nulles punktu pie Jumthangas. Brauciena laikā ekipāža sastapa jakus, zilās aitas jeb Himalaju zilās aitas un citus savvaļas dzīvniekus, kas dzīvo lielā augstumā, ganoties ap karstajiem avotiem.


Dalībnieki sāka izjust augstuma slimības simptomus, taču komanda bija labi sagatavojusies, un, ēdot ķiplokus, ingveru un popkornu, viņiem izdevās pielāgoties kalnu apstākļiem. Nulles punktā, kas ir pēdējais civilizācijas bastions trīs upju satekas vietā 4663 metru augstumā, komanda baudīja brīnišķīgās ainavas un sniegoto kalnu radīto panorāmu.


Tālāk ekspedīcijas ietvaros tika nosprausts kurss caur Lachenai uz svēto Gurudongmara ezeru. Tas ir viens no augstākajiem planētas ezeriem, un tas atrodas 5154 metrus virs jūras līmeņa. Komandas dalībniekus burtiski apžilbināja ezera 118 hektārus plašie tirkīzzilā ūdens plašumi, kas ziemas laikā aizsalt. Viņi pilnībā izbaudīja skaisto skatu, neskatoties uz gaisa termometra rādītājiem (-11 grādi) un iepriekš, tehnisku problēmu dēļ, bez apkures aizvadītajām naktīm.


Ekspedīcijas dalībnieki varēja paļauties vien uz nedaudzajiem maizes gabaliņiem un uzkodām, ko bija paņēmuši līdzi, tā teikt "katram gadījumam", un pieticīgajiem pārtikas produktu krājumiem, kas iegādāti brauciena laikā reti pieejamajos veikalos. Tomēr ar to pietika, lai justu prieku un gandarījumu, pulcējoties ap ugunskuru.


Dalībnieki bija emociju pārņemti, kas, pateicoties piedzīvotajam, ļāva izveidot ilglaicīgas draudzības. Pateicoties izcilajam komandas darbam, kas viņiem palīdzēja pārvarēt visus ceļojuma un veikto pārbaužu radītos ierobežojumus un izaicinājumus, viņi nekad neaizmirsīs brīnišķīgos draudzības mirkļus un elpu aizraujošās ainavas.


TEICAMS TEHNISKAIS SNIEGUMS


Neraugoties uz sarežģītajiem apstākļiem – satiksmes sastrēgumiem, nelīdzeniem ceļiem un līkumotiem posmiem, bieziem putekļu mākoņiem, dažu vietu nošķirtībai no pasaules, stāvām nogāzēm, ārkārtīgi lieliem augstumiem un temperatūrai nokrītot zem nulles – ekspedīcija bija liels panākums.


Tika veikti daudzi auto izturības testi. Īpaša uzmanība tika pievērsta apakšrāmja stingrībai un virsbūves konstrukcijai. Braukšanas laikā tika veikti trokšņu, vibrāciju un putekļu mērījumi. Tika pārbaudīta arī auto spēja braukt aukstā laikā, pārbaudītas automobiļu gaitas īpašības pa zemes ceļiem, nelīdzeniem ceļiem un iebrauktām nogāžu pārbrauktuvēm un kalnā braukšanas paātrinājuma īpašības, bremzēšana ar rokas bremzi un vadāmība, un tas viss notika reāllaikā.


Šī reālos apstākļos veiktā testa rezultāti bija vairāk nekā apmierinoši. Nekas neaizkavēja šos trīs Renault Kiger, kuri izrādījās vienlīdz labi piemēroti pilsētas džungļiem un ekstremāliem apstākļiem, ar kādiem nācās sastapties šī brauciena laikā.


Lai gan visu veidu ceļi atradās lielā augstumā, neviens no trim automobiļiem nesalūza, un veiktās pārbaudes atklāja to labās ekspluatācijas īpašības.


Neskatoties uz tā kompakto izmēru – 3,99 metri, 1012 kg svaru un piecām sēdvietām salonā, Renault mazais SUV tika galā ar Himalaju izaicinājumu!


Vietējo oficiālo tirdzniecības pārstāvju un ekspedīcijas laikā sastapto cilvēku atbalstīts, šis Himalaju piedzīvojums, ko tā dalībnieki atcerēsies vienmēr, ir piesaistījis plašu uzmanību šim modelim, kas šajā reģionā tirdzniecībā ir pieejams kopš 2021. gada pavasara.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes