Preses relīze
Signāllampiņas instrumentu panelī, brīdinājumi par drošības jostu lietošanu, atpakaļgaitas sensora pīkstieni u.c. signāli – autovadītāji šīs skaņas dzird katrā braucienā. Tie ir kļuvuši par ikdienas sastāvdaļu, un laikā gaitā to nozīmība var šķist pārvērtēta. Taču šīs signāllampiņas un skaņu signāli ir rūpīga darba rezultāts. Viljams Rodrigess (William Rodriguez), Renault dizaina pieredzes nodaļas eksperts, iepazīstina ar izaicinājumiem un radošo procesu, kas saistīts ar skaņas signālu izstrādi šodienas un rītdienas Renault automašīnu salonā.
Kāpēc nepieciešams ieguldīt darbu skaņas signālu izstrādē, ko teju vai katrā braucienā dzirdam automašīnas salonā? Par kuriem brīdinājuma signāliem mēs runājam? Kā tiek radītas šīs skaņas? Šie nav jautājumi, ko mēs uzdodam katru dienu. Taču šīs skaņas ir būtiski faktori autovadītāja un līdzbraucēju kopējā automašīnas lietošanas pieredzē, tāpēc Renault dizaina pieredzes nodaļai tās ir nozīmīgas. Pirmkārt, šie brīdinājuma signāli ir svarīgi autovadītājam, ļaujot saprast, ko nozīmē šīs konkrētās skaņas un izvērtēt situācijas nopietnību. Otrkārt, zīmols, izmantojot šo skaņu funkcijas, var nostiprināt savu identitāti.
“Automašīna ir gluži kā mūzikas instruments, ko nepieciešams noskaņot. Tā rada abstraktas skaņas, kuras mums ir jāatpazīst. mēs neradām mūziku, mēs nododam apzināti estētisku vēstījumu, vienlaikus ievērojot un stiprinot zīmola DNS,” stāsta Viljams Rodrigess, Renault dizaina pieredzes nodaļas eksperts.
SKAŅAS SIGNĀLU MĒRĶIS
Darbs pie skaņas signālu dizaina automašīnas salonā notiek ar trim galvenajām skaņu grupām. Regulatīvās skaņas jeb skaņas, kas iesaka vai brīdina, piemēram, signāllampiņa un brīdinājuma skaņa par nepieciešamību brauciena laikā lietot drošības jostu. Braukšanas palīgsistēmu skaņas, piemēram, atpakaļgaitas sensors vai brīdinājums par izbraukšanu no joslas. Un, visbeidzot, multivides skaņas, kas reaģē uz centrālajā ekrānā veiktajām darbībām.
Ir vairāki iemesli, kādēļ ir svarīgi veidot pareizu skaņu dizaina stratēģiju. Pirmkārt, lai nodrošinātu unikālu lietotāja pieredzi, atrodot nepieciešamo līdzsvaru starp skaņu un citiem vizuāliem vai taktīliem stimuliem. Šīm skaņām jābūt lietotājam draudzīgām un patīkamām, vienlaikus nododot pareizos vēstījumus – informēt vai apstiprināt, kā arī brīdināt vai ziņot par trauksmi. Instinktīvi interpretēti, tie ļauj vadītājam pielāgot savu uzvedību atbilstoši apstākļiem.
Otrkārt, lai izveidotu skaņu, kas raksturīga tikai un vienīgi Renault zīmola automašīnām. Skaņas elementi, kas atdzīvina automašīnas salonu un ekrānus, palīdz stiprināt zīmola identitāti tāpat kā, piemēram, rokraksts vai konkrēts sauklis.
Mērķis ir veidot emocijas, sniedzot pozitīvu un patīkamu braukšanas pieredzi.
“Darba gaitā esam pievērsuši pastiprinātu uzmanību skaņu vēsturiskajam raksturam, lai radītu īstenu un autentisku Renault skaņu. Savukārt mākslinieciskajā jomā mēs vēlējāmies, lai Renault skaņas atbilst zīmola identitātei – tām jābūt jēgpilnām, bet arī gādīgām, pozitīvām un jautrām,” stāsta Viljams Rodrigess.
NĀKOTNES SKAŅU SIGNĀLI
Pašlaik Renault dizaina pieredzes nodaļa strādā pie pilnīgi jaunas automašīnas skaņu signālu paaudzes sērijveida automašīnām, kas tiks laistas klajā tuvāko gadu laikā, sākot jau ar Mégane E-TECH Electric. Tāpat kā klasiskā industriālā dizaina procesā, darbs pie skaņas dizaina tiek veikts ar skaņu skicēm, kas veidotas atbilstoši vispārējam mākslinieciskajam virzienam un nododamā vēstījuma veidam.
Šī darba pamatā ir ierakstītu skaņas efektu bibliotēka. Lai iemiesotu līdzjūtību un izstrādātu patīkamus un saistošus skaņas signālus, par galveno iedvesmas avotu ļoti ātri kļuva daba. “Mēs strādājam ar dabas iedvesmotu skaņu klāstu – koka zari, kas rīvējas viens pret otru, perkusijas skaņas, birstošas sēklas, ūdens pilieni utt.”
Pēc tam izvēlētie skaņas materiāli tiek stilizēti un, izmantojot skaņas apstrādes programmatūru, sajaukti kopā. Vēlāk tos pārbauda uz mērķa lietotājiem, kuri dalās savās sajūtās par konkrēto skaņas signālu. Skaņu var novērtēt, piemēram, kā pārāk drūmu vai asu, pārāk plastisku vai pārlieku muzikālu.
Atsaucoties uz lietotāju sniegtajām atsauksmēm, skaņas tiek pārstrādātas, veidotas, konturētas, apgrieztas utt., vienlaikus pārliecinoties, ka tās atbilst sākotnēji izvēlētajai stratēģijai un izstrādātajai specifikācijai. Darbs norit ciešā sadarbībā ar citām nodaļām, piemēram, produktu, inženiertehnisko un mārketinga nodaļu.
Renault automašīnu skaņu dizaina nākotnes pārvērtības ir tuvu noslēgumam. Rezultātu varēsim dzirdēt Renault klāsta jaunākajos modeļos sākot jau no nākamā gada.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.