Preses relīze
Neraugoties uz Covid-19 pandēmiju un epidemioloģiskajiem ierobežojumiem, pastāv iespēja, ka daudzi iedzīvotāji, noguruši no sociālās distancēšanās, Jāņu brīvdienās nolems doties ārpus pilsētas kaut nelielā izbraucienā vai atpūtā pie dabas. Intensīva satiksme var veicināt ceļu satiksmes negadījumus, kas var beigties traģiski, īpaši, ja negadījums notiek ārpus apdzīvotām vietām.
Ceļu satiksmes negadījumi ārpus apdzīvotām vietām
Lai gan lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu notiek apdzīvotās vietās, procentuāli vairāk cietušo ir tajos negadījumos, kas notikuši ārpus apdzīvotām vietām. Latvijas Valsts policijas dati liecina, ka pagājušajā gadā 30% no ceļu satiksmes negadījumiem ārpus apdzīvotām vietām bija ar cietušajiem, savukārt apdzīvotās vietās – vien 17%. Tāpat 40% ceļu satiksmes negadījumu ārpus apdzīvotām vietām bija ar ievainotajiem, kamēr apdzīvotās vietās notikušajās avārijās tādi bija vien 20% gadījumu.
“Neapdzīvotās vietās autovadītāji brauc ātrāk, un bieži vien vienā automašīnā ievainojumus gūst vairāk nekā viens cilvēks. Svarīgi atcerēties arī to, ka ārpus apdzīvotām vietām medicīniskā palīdzība negadījuma vietā var ierasties vēlāk, nekā tas iespējams apdzīvotā vietā,” uzsver Ādams Bernards, Renault drošas braukšanas skolas mācību direktors.
Kā parūpēties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību
Ārpus apdzīvotām vietām, kur autovadītāji brauc ar lielāku ātrumu, īpaša uzmanība jāpievērš savlaicīgai manevru veikšanai – tiem jābūt pārdomātiem, kā arī braukšanas ātrums jāpielāgo konkrētajiem laika apstākļiem. Situācijai atbilstošam ātrumam ir liela nozīme, it īpaši tajās vietās, kur pārvietojas gājēji. Pagājušajā gadā katrs trešais ceļu satiksmes negadījums ārpus apdzīvotām vietām, kur bija iesaistīts gājējs, beidzās traģiski, liecina Latvijas Valsts policijas dati. Lai paaugstinātu ceļu satiksmes drošību, jāievēro arī droša distance ar priekšā braucošo transportlīdzekli.
“Vadot automašīnu, uzmanīgi jāvēro ceļš. Braukšanai jābūt plūstošai un vienmērīgai. Tas nozīmē, ka nevajadzētu strauji uzņemt ātrumu, ja pēc īsa brīža tik un tā būs jābremzē. Jācenšas izvairīties no pēkšņām un straujām braukšanas joslas maiņām, savukārt līkumi jāizbrauc pa optimālo trajektoriju, noteikti ievērojot savu joslu. Arī stūri un pedāļus vēlams lietot vienmērīgi, jo to raustīšana un pēkšņie manevri mašīnu padara nestabilu un var palielināt negadījuma iespējamību,” brīdina Ādams Bernards.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.