Preses relīze
Jūs noteikti esat dzirdējuši par Žanu Lekamu. Viņš ir burāšanas leģenda, un piecas reizes piedalījies “Vendée Globe” sacīkstēs. Žans Lekams pēdējās sacīkstēs izcēlās ar varonību, glābjot kapteini Kevinu Eskofjē, kurš dreifēja uz glābšanas plosta Indijas okeāna vidū. Daudzus gadus šis dedzīgais burātājs ir izcēlies spēkojoties ar kapteiņiem, kuri brauc ar modernākām laivām nekā viņa “Yes-We-Cam”, ko viņš pats sauc par “jūras Renault 4”. Savu laiku ikdienā Žans atvēl gan jūrai, gan braukšanai ar Renault 4. Viņš atklāj, ka šīs ir tās divas kaislības, kurām ir vairāk kopīga nekā sākumā varētu likties.
“RENAULT 4 IR MĪĻA AUTOMAŠĪNA, UN TO IR PIEDZĪVOJUŠAS VAIRĀKAS PAAUDZES. IKVIENAM IR ATMIŅAS, KAS SAISTĪTAS AR RENAULT 4.”
Žans Lekams, burātājs un Renault 4 īpašnieks
KATRAM NO MUMS IR KĀDAS ATMIŅAS, KAS SAISTĪTAS AR PIRMO AUTO, KURĀ BIJA IESPĒJAMS ARĪ APMESTIES
Renault 4 – pirmā “automašīna dzīvošanai”, kas drīz vien Francijā tika pārdēvēta par 4L –, radās no idejas radīt daudzpusīgu automašīnu, ko varētu izmantot ikvienā dzīves situācijā. Automašīnas viegluma dēļ Žans Lekams to uzskata par visurgājēju. Tā viņš to skaidroja intervijā žurnālam L’Equipe pagājušā gada martā: “Savu laivu es nosaucu par 4L, un tas par kaut ko liecina. Renault 4 projekts tika izstrādāts tā, lai to varētu izmantot arī tuksnesī. Tas bija automobilis, kas varēja iebraukt jebkur, īsts pilnpiedziņas auto”.
Tieši to Renault 4 pierādīja 4L Trophy rallijā, kas kopš 1997. gada tiek rīkots katru gadu. Izturīgais Renault 4 var pārvarēt jebkuru šķērsli uz ceļa neatkarīgi no tā, vai tas ir smilšains vai akmeņains. Būtu grūti nosaukt citu modeli, kas, 60 gadus pēc tā laišanas klajā, joprojām spētu to paveikt.
1961. gadā izlaistais Renault 4 ir piecu durvju modelis ar atveramām aizmugurējām durvīm, kas veido daudzpusīgu telpu – nolokot aizmugurējā sēdekļa atzveltni, salons pārvēršas par pikapu. Tā ir ne vien ģimenes automašīna, bet arī franču popkultūras ikona. Neaizmirsīsim arī to, cik ļoti šis auto mūsu atmiņās saistās ar žandarmērijas, pasta un citu svarīgu dienestu transportlīdzekļiem. Renault 4 furgons ar lepnumu ir kalpojis neskaitāmiem tirgotājiem, vietējām varas iestādēm un pazīstamu veikala ķēžu darbiniekiem. Citiem vārdiem sakot, tas ir “īsts vēstures piemineklis”, kā norāda Žans Lekams.
RENAULT 4 – AUTOMASINA, KO VAR BEZGALIGI PILNVEIDOT
Lai gan šī automobiļa ražošana tika pārtraukta 1992. gadā, joprojām uz ceļa ir iespējams sastapt dažus šī Renault modeļus. Tāpat šos auto var sastapt lietoto automašīnu tirgū vai kolekcionāru krājumos. Automobiļa mehānikas vienkāršība un uzticamība piesaista kuplu atbalstītāju pulku. Tieši tas arī patīk burātājam-konstruktoram Žanam Lekamam. Neatkarīgi no tā, vai uz ūdens, vai uz sauszemes, “Karalim Žanam” ļoti patīk meistarot. Viņš to atkārtoti parādīja pēdējās “Vendée Globe” sacīkstes laikā, remontējot savu jahtu, kamēr tā bija kustībā. Renault 4 pilnībā atbilst šī jūras vilka garam: "Tā ir automašīna, ap kuru es varu darboties, un ko es varu mazliet uzlabot. Līdzīgi kā ar manu laivu vārdā Huberts, ko es nemitīgi pilnveidoju.”
Tieši pēc “Vendée Globe” viņa aizraušanās pārtapa par kolekcionēšanu. Žans zaudēja savu laivu 2008.-2009. gada sacensībās, un, palicis bez laivas, viņam kļuva garlaicīgi, līdz ar to no jauna pievērsās Renault 4. Pirmajam automobilim, ko viņš uzdāvināja savai meitai 18 gadu jubilejā, drīz sekoja vēl viens, lai varētu uzlabot pirmo automobili. Tad radās dilemma, kuru viņš aprakstīja intervijā žurnālam L'Equipe: “Es izjaucu vienu, lai izveidotu citu. Bet to vienkārši nevar izdarīt, tas nav iespējams.” Tādēļ viņš nopirka vēl trešo un pēc tam ceturto auto. Kādā nedēļas nogalē viņš pat aizbrauca nopirkt trīs auto vienā reizē. Tādējādi viņš nonāca pie kolekcijas, kurā ir astoņi Renault 4 auto.
Tomēr viņš vēl nav gatavs spert nākamo soli un piedalīties ar savu Renault 4 sacensībās. Žanam Lekamam labāk patīk pataupīt ātrumu saviem jūras braucieniem un lutināt savu Renault 4, nevis iznīcināt to 4L Trophy sacensību smiltīs.
Žans arī atzīst, ka viņa sapnis ir, lai šis kulta automobilis, kurš atstājis tik stipru iespaidu uz savu laikmetu, sagaidītu pilnībā elektrisku 2.0 versiju. Tas ļautu šim kulta auto atgriezties pirmajā plānā un turpināt apburt arvien jaunas paaudzes.
Stāsta vēstījums ir skaidrs – šī automašīna no pagātnes pierāda sevi arī šodien. Tā tikpat labi var kļūt arī par nākotnes automašīnu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.