Preses relīze
Renault Group, viens no automobiļu nozares līderiem, un Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), kas ir degvielas šūnu sistēmu un ar ūdeņradi saistīto pakalpojumu līderis pasaulē, 3. jūnijā atklāja jauno kopuzņēmumu HYVIA, tādējādi īstenojot 2021. gada 12. janvārī publicēto paziņojumu. Kopuzņēmums vienādās daļās pieder abiem partneriem, un to vadīs Deivids Holderbahs. Deividam Holderbaham ir vairāk nekā 20 gadu darba pieredze Renault Group stratēģiskās plānošanas, produktu izstrādes un starptautiskās tirdzniecības jomās.
Nosaukums HYVIA ir atvasināts no ūdeņraža saīsinājuma “HY” un latīņu vārda “VIA” jeb ceļš, un tas iemieso mērķi pavērt jaunu ceļu uz zemu oglekļa emisiju mobilitāti. Kravas transportlīdzekļiem, piemēram, vieglajam komerctransportam, ir nepieciešama lielāka rezerves gaita un īsāks degvielas uzpildes laiks. Tieši šīs komerctransporta ekspluatācijas prasības var lieliski atrisināt ar ūdeņraža degvielas šūnu izmantošanas risinājumiem.
HYVIA darbosies esošajās Renault ražotnēs Francijā:
1. Kopuzņēmuma galvenā mītne, kā arī pētniecības un attīstības komandas atradīsies Viljērasanfrederikā (Villiers-Saint-Frédéric). Tur atradīsies arī Renault Group vieglā komerctransporta inženierijas un attīstības centrs, lai veicinātu maksimālu sinerģiju starp šīm komandām.
2. Procesu, ražošanas un loģistikas komandas strādās Flēnā un būs daļa no Re-Factory projekta. Plānots, ka ūdeņraža degvielas šūnu un uzlādes staciju montāža tiks uzsākta līdz 2021. gada beigām.
3. Pirmie uz Renault Master modeļa platformas balstītie transportlīdzekļi tiks montēti Batīlijas rūpnīcā.
4. Ūdeņraža degvielas šūnu integrāciju veiks Renault Group meitasuzņēmums PVI, un tas atrodas Grecarmenviljē (Gretz-Armainvilliers).
HYVIA integrētā ūdeņraža tehnoloģija papildinās Renault E-TECH tehnoloģiju, palielinot transportlīdzekļa gaitas rezervi līdz 500 km, kā arī nodrošinot ātru uzlādi trīs minūšu laikā. Šīs priekšrocības ir īpaši piemērotas noteiktiem vieglā komerctransporta veidiem, vienlaikus atrisinot problēmas, kas saistītas ar pilsētas centru dekarbonizāciju.
Pirmie trīs HYVIA tirgū laistie transportlīdzekļi būs balstīti uz Renault Master modeļa platformas, un tie Eiropā būs pieejami jau līdz 2021. gada beigām. Līdz ar jauno transportlīdzekļu izlaišanu tiks attīstīta arī uzlādes staciju un zaļā ūdeņraža piegādes infrastruktūra:
- Preču pārvadājumi: furgona versija un versijas ar šasiju un kabīni lieliem pārvadājumu apjomiem.
- Personu pārvadājumi: pilsētas autobusa versija.
“Nodibinot HYVIA, Renault Group vēlas sasniegt mērķi līdz 2030. gadam piedāvāt zaļāko automobiļu klāstu. Šis kopuzņēmums unikālā veidā integrē visu ūdeņraža mobilitātes ekosistēmu, sākot no transportlīdzekļa un līdz infrastruktūrai un kompleksiem pakalpojumiem klientiem. Inovatīvās tehnoloģijas attīstība ļaus stiprināt mūsu rūpniecisko bāzi šajā daudzsološajā segmentā, kā arī šīs aktivitātes radīs pievienoto vērtību mūsu darbībām Francijā”, skaidro Luka de Meo, Renault Group izpilddirektors.
“Plug Power ir ūdeņraža ekosistēmai paredzēto risinājumu līderis, kas uzstādījis vairāk nekā 40 000 ūdeņraža degvielas šūnu sistēmas, kā arī 110 uzlādes stacijas, kas spēj nodrošināt vairāk nekā 40 tonnas ūdeņraža dienā. Tostarp Plug Power ir tehnoloģiskais līderis videi draudzīgos ūdeņraža risinājumos, kuros ir izmantoti elektrolīzes procesi. Pateicoties HYVIA, mēs veicināsim ūdeņraža mobilitāti Francijā un arī Eiropā,” uzsver Endrjū Māršs, Plug Power izpilddirektors.
“Esam priecīgi apvienot spēkus ar Plug Power, kurš nodrošinās integrēto risinājumu pieeju videi draudzīgam ūdeņradim. HYVIA tagad pavērs jaunu iespēju ceļu uz dekarbonizāciju ar kompleksiem ūdeņraža risinājumiem. HYVIA balstīsies uz Renault Group un Plug Power pieredzi, un līdz 2030. gadam kopuzņēmums plāno sasniegt 30% tirgus daļu ar ūdeņradi darbināmā vieglā komerctransporta segmentā,” norāda Deivids Holderbahs, HYVIA izpilddirektors.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.