Preses relīze
“Mēs Dacia esam nonākuši pie tāda paša secinājuma kā mūsu klienti – braukšana pilsētās kļūst arvien sarežģītāka, un arī juridiskās prasības pret iekšdedzes transportlīdzekļiem kļūst stingrākas. Tāpat uzskatām, ka iespējai pārvietoties pa pilsētu ar automobili nevajadzētu būt pieejamai tikai kādam noteiktam sabiedrības slānim. Tādēļ elektroauto ir jābūt finansiāli pieejamiem ikvienam interesentam. Līdz ar to Spring izaicinājums bija piedāvāt Eiropā izdevīgāko elektromobili, kas atbilst Dacia būtībai. Citiem vārdiem sakot, piedāvāt pašu svarīgāko, lai apmierinātu lietotāja vajadzības un tādējādi padarītu elektroauto pieejamību pēc iespējas labāku. Mēs uzskatām, ka Spring ir īsta revolūcija,” uzsver Ksavjē Martinē, Dacia-Lada pārdošanas un mārketinga direktors.
Ilggadējais Dacia klients, 46 gadus vecais francūzis Benuā ir ļoti ilgi gaidījis, līdz elektriskie transportlīdzekļi beidzot kļūs pieejami ikvienam. “Bieži automašīnas ir vai nu videi draudzīgas, vai nu finansiāli pieejamas, bet ne abas kopā,” stāsta Dacia klients, ģimenes galva no Ornas departamenta Francijā. “Tāpēc mēs nepacietīgi gaidījām, kad Dacia izvēlēsies iet elektromobilitātes ceļu, lai varētu iegādāties elektroauto par patiesi pievilcīgu cenu.”
IKVIENAM PIEEJAMS ELEKTROAUTO
Pirms 10 gadiem Benuā ar sievu nopirka savu pirmo Dacia – tas bija ar LPG iekārtu aprīkotais Sandero. Ģimenei kļūstot kuplākai, par ģimenes transportlīdzekli kļuva Logan MCV. “Pēdējo desmit gadu laikā mēs esam iegādājušies četrus Dacia modeļus. Pašlaik mums ir ar LPG iekārtu aprīkotie Lodgy un Sandero.” Tā nebūt nebija nejauša izvēle – ģimene ir videi draudzīga un uzskata, ka sašķidrinātā naftas gāze, ko izmanto abi auto, ir efektīvs veids, kā samazināt piesārņojumu. Tā kā tas ir gudri un ekonomiski, tas lieliski saskan ar Dacia būtību.
“Priekš mums elektroauto iegāde ir likumsakarīgs solis,” saka Benuā, kuram vairums elektroauto modeļu cenas joprojām šķiet pārāk augstas. Dacia Spring, kura pamatkomplektācija Francijā pieejama par 12 400 eiro (pēc nodokļu nomaksas), ir izpildījis solījumu satricināt elektroauto tirgu, padarot elektromobilitāti pieejamu ikvienam. Tomēr papildus auto cenai ģimenei svarīga bija arī automobiļa gaitas rezerve. Pateicoties 230 km gaitas rezervei WLTP ciklā un 305 km gaitas rezervei WLTP City ciklā, Spring sniedz drošu nobraukuma diapazonu, apmierinot īpašnieka braukšanas vajadzības ikdienā.
IEVĒROJAMA GAITAS REZERVE UN ĒRTA UZLĀDE
“Vidēji dienā es mēroju no 50 līdz 80 km, braucot uz darbu, vedot bērnus uz skolu, džudo treniņiem vai mūzikas nodarbībām. Izmēģinājuma laiks mani nomierināja. Es pārliecinājos, cik viegli auto ar to tiek galā, veicot tikai divas vai trīs uzlādes nedēļā.”
Uzlāde Benuā ir ļoti nozīmīgs faktors. “Es dzīvoju privātmājā, un manā garāžā ir tikai viena 220 V kontaktligzda. Vakarā atgriežoties mājās, man vienkārši ir jāpieslēdz automašīna strāvai, un nākamajā rītā tā ir pilnībā uzlādēta. Turklāt šim auto ir krietni zemākas ekspluatācijas izmaksas nekā parastajam ar benzīna vai dīzeļdzinēju aprīkotam transportlīdzeklim.”
PILSĒTĀ UN ĀRPUS TĀS
Kā veicās testa braucienā? “Mani patīkami pārsteidza dzinēja atsaucība pie zemiem apgriezieniem, kas atvieglo pievienošanos satiksmes plūsmai.” Ar 33 kW (44 ZS) jaudu un 125 Nm griezes momentu Spring dzinējs nodrošina nepieciešamo braukšanas daudzpusību pilsētā un ārpus tās. “Spring jau ir aizguvis nedaudz robustuma no apvidus auto. Tas, protams, sniedz priekšrocības, braucot pa sliktākas kvalitātes lauku ceļiem. Pateicoties klīrensam, ir iespējams pārvarēt arī grūtāk izbraucamus ceļus.”
DACIA SKATĪJUMS UZ ELEKTROAUTO
Dacia Spring modeļa kompaktums bija pēdējais, bet nebūt ne mazāk svarīgais Benuā arguments. Automašīna ir ļoti veikla pilsētas apstākļos, pateicoties samazinātajam pagrieziena rādiusam, tomēr tā joprojām lietotājam sniedz augstāko komforta līmeni savā kategorijā. “Tajā bez problēmām var braukt četri cilvēki, un esmu ļoti pārsteigts, cik daudz vietas auto aizmugurē ir pasažieriem, lai gan, salīdzinājumā ar Sandero, šī modeļa ārējie izmēri ir mazāki. Bagāžnieks ir ļoti ietilpīgs, un man patīk arī visas iekļautās funkcijas, piemēram, gaisa kondicionētājs, priekšējie un aizmugurējie elektriskie logu pacēlāji, kā arī ātruma ierobežotājs.” Spring modelis neapšaubāmi ir īstens Dacia klāsta pārstāvis.
Pēc tam, kad Spring veiksmīgi sevi pierādīja testos, Benuā pārliecinājās par šī auto veiktspēju un lietderību viņa ģimenes ikdienā. Bez liekas kavēšanās viņš iepriekšpārdošanā pasūtīja Cenote Blue Spring Comfort Plus versiju. “Iepriekšpārdošanas process bija patiešām vienkāršs, un es ļoti īsā laikā saņēmu e-pastu ar apstiprinājumu un informāciju, ka Dacia oficiālais pārstāvis jūnijā sazināsies ar mani, lai noformētu pasūtījumu. Mūsu ģimene nepacietīgi gaida rudeni, lai beidzot varētu braukt ar savu elektromobili.”
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.