Preses relīze
MOBILIZE VADĪBAS KOMITEJA
Mobilize ir izveidota sava īpaša vadības komiteja, kuru vada Klotilde Delbo, Mobilize zīmola izpilddirektore.
Lai iepazītos ar visiem Mobilize vadības komitejas locekļiem, apmeklējiet šo vietni.
INTERVIJA AR MOBILIZE IZPILDDIREKTORI KLOTILDI DELBO
«Ar Mobilize mēs veidojam Renault nākotni»
Kāda ir zīmola Mobilize loma Groupe Renault stratēģijā?
Auto ražošanas nozare nemitīgi mainās. Arvien vairāk autovadītāju, īpaši lielajās pilsētās, izvēlas neiegādāties paši savu auto, jo ikdienā tos lieto pārāk reti un uzturēšana izmaksā dārgi. Ir situācijas, kad maksāt par braucienu ir izdevīgāk nekā iegādāties un uzturēt pašam savu auto. Turklāt jauna automašīna pirmo trīs gadu laikā zaudē pusi no savas sākotnējās vērtības. Ar zīmolu Mobilize mēs vēlamies iet kopsolī ar šīm pārmaiņām, attīstot elastīgas mobilitātes piedāvājumu, kas ir laba alternatīva automobiļa iegādei.
Auto nozares pārveidošana ir mūsu darbības joma – tā ir lieliska iespēja izaugsmei. Ja to neizmantosim mēs, to izdarīs citi nozares dalībnieki. Taču mēs šādam solim esam vairāk nekā gatavi, jo jau vairāk nekā 120 gadus mūsu mērķis ir bijis piedāvāt dažādus mobilitātes risinājumus.
Kādas ir Mobilize priekšrocības?
Plašāk iepazīstinot ar Renaulution stratēģisko plānu, kā savu mērķi norādījām, ka līdz 2030. gadam vēlamies veidot 20% no Grupas kopējā apgrozījuma. Mēs uz to tiecamies un esam pārliecināti, ka varēsim šo mērķi sasniegt, jo nesākām strādāt no nulles. Šis zīmols pieder auto ražošanas grupai, kuras lielākais dzinulis ir inovācijas. Mobilize iemieso Grupas jauno pieeju mobilitātei un ir daļa no pārmaiņām nozarē.
Mobilize apvieno vairākas mobilitātes iniciatīvas un jaunuzņēmumus enerģijas ekosistēmā, kā Zity, Renault Mobility, Karhoo, iCabbi, Glide.io. Mūsu apakšuzņēmums Elexent ir lielisks piemērs pieredzei infrastruktūras un uzlādēšanas risinājumu jomā.
Tas ļauj mums izprast, kādus pakalpojumus sagaida mūsu klienti. Tieši tāpēc tika izveidots Mobilize: mēs piedāvājam pakalpojumus, kas atbilst patērētāju, uzņēmumu, pakalpojumu sniedzēju un reģionu vajadzībām.
Tieši tāpēc, projektējot EZ-1 Prototipu, mēs īpaši piedomājām par šī auto topošā lietotāja pieredzi kopumā. Mēs tos saucam par “noteiktam nolūkam ražotiem auto" neatkarīgi no tā, vai automobilis paredzēts personu vai preču transportēšanai. Mobilize ir savas inženieru un dizaineru komandas, taču droši varam paļauties arī uz pārējiem uzņēmuma resursiem. Es vēlētos arī uzsvērt RCI Bank and Services svarīgo lomu, kas visām mūsu jaunajām aktivitātēm nodrošina finansējumu un apdrošināšanu.
Turklāt mēs varam paļauties uz vairāk nekā 6 000 pārdošanas centru Eiropā, kas rūpēsies par mūsu pakalpojumu pieejamību.
Mobilize darbības pamats, ja runājam par koplietošanas autoparkiem un akumulatoru otrreizējo pārstrādi, RE-FACTORY ietvaros bāzējas Flēnā.
Jaunā inovāciju ekosistēma Software Republic būs nozīmīga zīmola Mobilize priekšrocība. Zīmols varēs paļauties uz nozīmīgo pieredzi, kas tiks iegūta un uzkrāta šīs jaunās ekosistēmas izveides un darbības laikā.
Kādi ir Mobilize lielākie izaicinājumi?
Mūsu lielākais izaicinājums ir uzstādījuma maiņa. Mums no autoražotāja ir jāpārtop par pakalpojumu sniedzēju uzņēmējdarbības trīs galvenajās jomās: mobilitātē, enerģijā un datos. Tas prasa veikt diezgan kardinālas izmaiņas līdzšinējā domāšanā. Mobilize ir jāstrādā kā jaunuzņēmumam, taču jāpaliek lielas grupas ietvaros. Lai to paveiktu, mēs nedrīkstam baidīties veikt izmēģinājumus, pat ja galu galā pieļausim kļūdas. Mums jāmēģina, kamēr iemācīsimies. Vēl jo vairāk tāpēc, ka viss automobiļu ražošanas sektors piedzīvo grūtus laikus un uzņēmuma resursi ir ierobežoti. Mums ir jābūt izveicīgiem, prasmīgiem un uzņēmīgiem.
Kā norit nodaļu izveide uzņēmumā? Kādi būs Mobilize pirmie sasniegumi?
Zīmolam Mobilize ir trīs mēneši. Varētu likties, ka tas nav daudz, taču mūsu stratēģija un vadlīnijas ir skaidras. Esam izveidojuši komandu un noteikuši prioritāros projektus. Mums īpaši labi veicas koplietošanas auto jomā, un drīzumā zīmols uzsāks darbību jaunās pilsētās, lietojot gan Zity, kam šobrīd ir jau vairāk nekā 400 000 lietotāju, gan Renault Mobility, kas būs pieejams maza un vidēja lieluma pilsētās, piemēram, Tulūzā. Tāpat lepojos, ka esam uzsākuši sedanu izmēģinājumus, lai piedāvātu taksometru un auto nomas pakalpojumus uzņēmumiem. Mūsu mērķis ir radīt tādu automobili, kas būtu vislabāk piemērots pakalpojumiem, ko vēlamies piedāvāt.
Ar enerģiju saistīto pakalpojumu darbības virzienā mēs jau nodrošinām enerģijas uzglabāšanu un tuvākajās nedēļās un mēnešos plānojam tos paplašināt. Projekts Advanced Battery Storage ir Eiropā lielākā stacionārā, uz elektroauto akumulatoriem balstītā enerģijas uzglabāšanas sistēma. Tās ietvaros mēs nupat Duē esam pieslēguši pirmās iekārtas pie nacionālā elektrotīkla. Šie akumulatori palīdz regulēt tīklu – tie uzlādējas, kad pieprasījums pēc elektrības ir neliels, un, kad pieprasījums ir liels, atgriež uzkrāto elektroenerģiju atpakaļ tīklā.
Piebilde noslēgumā…
Mobilize ir apņēmības pilns zīmols. Mēs raugāmies tālāk par automašīnu, lai atbalstītu savus klientus pārejā uz ekoloģisku dzīvesveidu, un to darām, izmantojot elastīgus un ilgtspējīgus mobilitātes un enerģētikas risinājumus, kas orientēti uz lietojamību. Esam pārmaiņu priekšgalā un palīdzam veidot Groupe Renault nākotni.
INOVATĪVA PIEEJA DIZAINAM
Radīt tādu mobilitāti, kas risina pārvietošanās problēmas pilsētās un atbilst gan lietotāju, gan pilsētu un operatoru vajadzībām. Tieši tāds bija uzdevums, ko apņēmās izpildīt Patrika Lešarpī (Patrick Lecharpy), Mobilize dizaina direktora, vadītās komandas.
Vairāk par šo komandu radošo ceļojumu vairāk iespējams uzzināt šeit.
STARMEŠU GAISMĀ – RENAULT MOBILITY
Renault Mobility ir Mobilize koplietošanas auto un auto nomas (kā aģentūrās, tā brīvpieejas) pakalpojums.
Lai atbildētu uz privātpersonu un uzņēmumu gaidām, kas saistītas ar transportu nomu, Renault Mobility piedāvā plašu Renault automobiļu modeļu klāstu (pilsētas auto, sedani, ģimenes auto, mašīnas preču transportēšanai utt.), tajā skaitā arī elektroauto.
Mašīnu var iznomāt no vienas dienas līdz pat vienam mēnesim. Tā kā transportlīdzeklis var būt nepieciešams tikai dažas reizes un uz īsu brīdi, Renault Mobility piedāvā iespēju uz dažām stundām iznomāt arī brīvpieejas automašīnas. Tās ir pieejamas divdesmit četras stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā. Rezervēšana, apmaksa un piekļuve izvēlētajam auto notiek caur Renault Mobility aplikāciju viedtālrunī. Cenā jau ir iekļautas degvielas, apdrošināšanas un 50 km distances (24 stundu laikā) izmaksas.
Renault Mobility savu pakalpojumu tagad piedāvā arī uzņēmumiem, lai to darbinieki šo iespēju izmantotu kā darba, tā privātiem braucieniem. Tīkla klienti to var izmantot arī kā rezerves transportlīdzekli.
Pašlaik Renault Mobility Eiropā ir vairāk nekā 200 000 klientu, un tā autoparku veido 2 300 automobiļi (un vēl 12 000 auto Francijā, kas pieejami nomas aģentūrās).
MOBILITY JAUNUMI
RENAULT MOBILITY UZSĀK DARBĪBU FRANCIJAS PILSĒTĀ TULŪZĀ
Renault Mobility turpina paplašināt savu darbību un sāk strādāt Tulūzā, piedāvājot 15 koplietošanas automašīnas.
NEKUSTAMĀ ĪPAŠUMA PROJEKTS: PARTNERĪBA AR XXL MARSEILLE (FRANCIJĀ)
Mobilize un uzņēmums XXL Marseille, kas apvieno Bouygues Immobilier un Linkcity (Bouygues Construction nekustamā īpašuma attīstīšanas apakšuzņēmums), parakstīja saprašanās memorandu par koplietošanas auto shēmas ieviešanu jaunajā Les Fabriques rajonā Marseļā. Pakalpojumu, kuru paredzēts ieviest 2023. gadā, caur Renault Retail Group īstenos Renault Mobility.
Topošais Vidusjūras ekorajons Les Fabriques ir smēlies iedvesmu no tā dēvētās radītāju kultūras (maker culture), taču saglabājis rajonam raksturīgo identitāti un krāmu tirdziņu, lai cilvēkus, ierodoties pilsētā, sagaidītu pievilcīga, radoša un daudzveidīga ainava. Šis projekts savij apkaimes vēsturisko dvēseli ar mūsdienu nepieciešamību pēc inovācijām, kas koncentrējas ap lietotāju, vidi un viedām pilsētām. Pirmie dzīvokļi jaunajā rajonā tiks pabeigti 2023. gadā.
ENERĢĒTIKAS JAUNUMI
ELEKTROAUTO AKUMULATORI VEIKSMĪGI INTEGRĒTI NACIONĀLĀ ELEKTROENERĢIJAS TĪKLA SISTĒMĀ
Ņemot vērā pārmaiņas enerģētikas jomā, enerģijas uzglabāšanai ir izšķiroša nozīme, lai palielinātu atjaunojamo enerģijas avotu īpatsvaru. Lai palīdzētu risināt šo problēmu, Groupe Renault uzsāka Advanced Battery Storage (ABS) projektu. Tā ir lielākā stacionārā enerģijas uzkrāšanas sistēma, kas izmanto elektroauto akumulatorus. Pašlaik to ir paredzēts izmantot Francijā un Vācijā. Šī sistēma, kas nu ir daļa no Mobilize ekosistēmas, izvirzījusi par mērķi sasniegt 70MWh jaudu.
Jau tuvākajās dienās Vācijas pilsētā Elverlingsenā Vācijas elektrotīkls Amprion tiks pieslēgts pie ABS iekārtas. Vācijas tīklā tiek izmantoti jauni Renault ZOE akumulatori, kas vēlāk tiks izmantoti pēcpārdošanas vajadzībām. Iekārtas jauda ir 2,9 MWh.
Šis ir otrais objekts, kas tiek pievienots kādas valsts nacionālajam elektrotīklam. Pirmais bija Žorža Besa (George Besse) vārdā nodēvētā Renault rūpnīca Duē, Francijā. 2020. gadā Francijas rūpnīca saņēma pirmo ABS iekārtu, kas veidota no konteineros saliktiem Renault ZOE akumulatoriem, kuru kopējā jauda bija 4,7 MWh. Šajā objektā tiek izmantoti divi akumulatoru veidi: lietoti un jauni. Iekārta tika pieslēgta pie nacionālā elektroenerģijas tīkla RTE (Réseau de Transport d'Electricité) 2021. gada 25. janvārī, un kopš tā laika tiek izmantota, lai reāllaikā regulētu enerģijas ražošanas-patēriņa starpību, kas rodas tīklā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.