Preses relīze
Dažiem pirmās asociācijas par Alpine saistās ar A110s automobili, kurš līkumo pa Montekarlo rallija sniegotajiem posmiem augstu Alpu kalnos. Starp citu, tieši Alpu kalni iedvesmoja zīmola izveidotāju izvēlēties šādu nosaukumu. Citiem atmiņā uzreiz ataust vienpilota auto sacīkstes vai, protams, Lemāna un tās leģendārās sacīkstes.
Trīskrāsainais uzvarētājs!
Katrā ziņā zīmols, kuru 1955. gadā dibināja Žans Redelē, ir nesaraujami saistīts ar uzvaru. Aplūkojot iespaidīgo panākumu sarakstu vien, kļūst skaidrs, ka zīmola mērķis vienmēr ir bijis uzvarēt. Alpine automašīnas jau sen ir izmantojušas savu izslavēto veiklību un svaru, lai apliecinātu Francijas inženieru meistarību. Zīmola nozīmīgākajiem sasniegumiem var pieskaitīt leģendāro uzvaru pirmajā Pasaules rallija čempionātā 1973. gadā, kā arī uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstēs, kas norisinājās piecus gadus vēlāk.
Atpakaļ trasē
Zīmols ieturēja ilgāku pauzi, taču vēlme atkal iedegt azarta dzirksteli un vēlreiz izbaudīt nepārspējamo uzvaras garšu lika atgriezties. Tā 2013. gadā Signatech-Alpine tika dots uzdevums īstenot zīmola atgriešanos sacīkšu trasē.
“Mūsu piedzīvojums ar Alpine sākās 2012. gada beigās. Groupe Renault vērsās pie mums, lai apdomātu un atrastu veidus, kā atgriezt zīmolu autosportā, kas bija daļa no Alpine zīmola atdzīvināšanas plāna. Nepagāja ilgs laiks, līdz sapratām, ka labākais veids, kā atgriezties, ir piedalīties izturības sacīkstēs,” stāsta Filips Sino, Signatech-Alpine komandas direktors.
Atgriešanās taktika
2013. gadā – trīsdesmit piecus gadus pēc slavenā triumfa Lemānas sacīkstēs – Alpine atgriezās trasē ar LMP2 prototipu.
“Mūsu pašreizējais domāšanas veids ir tāds pats kā tas, kas palīdzēja Alpine veidot savu bagāto mantojumu autosportā, kad zīmolam bieži nācās strādāt ar mazāk resursiem nekā konkurentiem, liekot lietā radošumu un milzīgu apņēmību,” saka Filips Sino.
Atpakaļ uz uzvaras takas
Alpine ātri vien atgriezās uz uzvarētāju podesta augstākā pakāpiena. Pēc uzvarām Lemānas Eiropas seriāla sacensībās 2013. un 2014. gadā, 2015. gadā Signatech-Alpine pieteicās FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātam, kur 2016. un 2019. gadā guva uzvaras LMP2 sacīkstēs. Tāpat Signatech-Alpine savā klasē 2016., 2018. un 2019. gadā uzvarēja Lemānas sacensībās. Šajā sezonā Alpine komanda savu latiņu ir pacēlusi vēl augstāk.
“Pēc astoņu gadu ilgiem panākumiem LMP2 sacīkstēs 2021. gadam mēs esam izvirzījuši sev vēl vienu izaicinājumu,” teic Filips Sino. “Tas ir jaunas nodaļas sākums mūsu vēsturē, jo mēs tiecamies pēc izturības sacīkšu Svētā Grāla, proti, uzvaras kopvērtējumā!”
Visās frontēs
Papildus Alpine pārejai uz FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionāta “Hypercar” klasi un zīmola dalībai Lemānas sacīkstēs šī gada augustā, Alpine šosezon sagaida daudzi jo daudzi izaicinājumi. Zīmols pirmo reizi piedalīsies “Formula 1” sacīkstēs, kā arī rallijos, kuros jau 2021. gada sezonā gūti pirmie panākumi. 50 gadus pēc tam, kad zīmols plūca savus pirmos uzvaras laurus Montekarlo rallijā, privāti reģistrētais Alpine A110 Rally 2021. gada ziemas rallijā ieguva pirmo vietu R-GT klasē, tādējādi pierādot, ka zīmols neko nav zaudējis no sava uzvarētāja DNS.
Alpine nozīmīgākie sasniegumi autosportā
No daudzajiem simtiem Alpine uzvaru ievērojamākie un neaizmirstamākie panākumi ir:
• Rallijs: Starptautiskā konstruktoru čempionāta tituls 1971. gadā / Pasaules rallija čempionāta uzvarētāja tituls 1973. gadā / uzvaras Montekarlo rallijā 1971. un 1973. gadā.
• Izturības sacīkstes: uzvara Snieguma indeksa kategorijā Lemānā 1964. un 1966. gadā / Eiropas 2 litru sporta automašīnu čempionātā 1974. gadā / uzvara Lemānas 24 stundu sacīkstēs 1978. gadā.
• Vienpilota autosacīkstes: Eiropas Formula Renault čempionāta uzvarētāja tituls 1972. gadā.
• Rallijkross: Eiropas rallijkrosa čempionāta uzvarētāja tituls 1977. gadā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.