Preses relīze
2021. gada 18. martā Groupe Renault, vadošais automobiļu nozares spēlētājs, Veolia, pasaules līderis optimizēto resursu pārvaldībā un Solvay, zinātnes uzņēmums, paziņojuši par jaunas sadarbības izveidi, lai radītu elektromobiļu akumulatoru metālu aprites ekonomiku Eiropā, izmantojot otrreizējo pārstrādi slēgtā ciklā.
2020. gadā septembrī dibināto Veolia un Solvay konsorciju tagad papildinās arī Groupe Renault ar tās vadošo pozīciju elektroauto tirgū un pieredzi aprites ekonomikas un elektromobiļu akumulatoru dzīves cikla jomā. Tādējādi ir izveidota cieša partnerība, kurā tiks izmantotas Solvay zināšanas par akumulatoru metālu ķīmisko ieguvi, kā arī Veolia 10 gadu pieredze litija jonu akumulatoru demontāžā un pārstrādē, izmantojot hidrometalurģisko procesu.
Paredzams, ka visā pasaulē elektrisko transportlīdzekļu skaits pieaugs no 10 miljoniem 2020. gadā līdz vairāk nekā 100 miljoniem līdz 2030. gadam*. Tādēļ jau tagad ir stratēģiski svarīgi nodrošināt stabilu piekļuvi atbildīgi iegūtiem akumulatoru materiāliem.
Partneri vēlas izveidot drošu un ilgtspējīgu piegādes ķēdi tādiem akumulatoru metāliem kā kobalts, niķelis un litijs. Uzņēmumi plāno šo mērķi sasniegt, izmantojot attiecīgās zināšanas katrā ķēdes posmā – sākot no elektromobiļu nolietoto akumulatoru savākšanas līdz pat demontāžai, metāla iegūšanai un attīrīšanai, kā arī uzlabojot esošos akumulatoru pārstrādes mehāniskos un hidrometalurģiskos procesus. Izmantojot Solvay un Veolia kopīgi izstrādāto inovatīvo tehnoloģiju, stratēģiski svarīgie metāli, kuri iepriekš tika reģenerēti tikai metalurģijas procesiem piemērotā formā, tiks iegūti un attīrīti, izveidojot augstas tīrības pakāpes metālus, kurus būs iespējams atkārtoti izmantot jaunos akumulatoros. Pateicoties šim slēgtajam ciklam, samazināsies nākotnes elektromobiļu akumulatoru ietekme uz vidi.
Visi trīs partneri aktīvi iesaistās eksperimentālajā posmā, kura ietvaros Francijā jau izveidota pirmsražošanas demonstrācijas rūpnīca elektromobiļu nolietoto akumulatoru metālu ieguvei un attīrīšanai.
“Groupe Renault īsteno visaptverošu pieeju akumulatora darba ciklam – oriģinālo akumulatoru remonts, lai pagarinātu to kalpošanas laiku, otrreizējas izmantošanas iespēju izstrāde enerģijas uzkrāšanai, kā arī akumulatoru savākšanas un pārstrādes sistēmas izveidošana. Esam lepni paziņot, ka savu apņemšanos pārstrādāt akumulatorus nostiprinājām, apvienojot spēkus ar Veolia un Solvay. Tā kā elektromobilitāte kļūst arvien populārāka un pieejamāka, mūsu mērķis ir ieviest inovatīvus akumulatoru otrreizējas pārstrādes risinājumus ar zemu oglekļa izmešu līmeni, lai veidotu ceļu uz ilgtspējīgu stratēģisko materiālu ieguvi. Kopā mēs izmantosim mūsu spēcīgo pozīciju visā elektromobiļu ražošanas un izmantošanas ķēdē Eiropā, lai ieņemtu konkurētspējīgu vietu akumulatoru materiālu tirgū un radītu vērtību, kas pārsniedz mūsu pamatdarbību,” norāda Luka de Meo, Groupe Renault izpilddirektors.
“Ņemot vērā pasaules vides problēmu mērogu, ekoloģiskā pārveide ir neatliekama nepieciešamība. Groupe Renault pievienošanās Veolia un Solvay konsorcijam ļaus kopīgi spert soli tālāk uz slēgtā cikla risinājumiem, lai saglabātu dabas resursus. Tas parāda, ka uzņēmumi, kuri strādā kopā, var radīt un ieviest jaunus risinājumus ar mērķi uzlabot gan vidi, gan atjaunot ekonomiku,” uzsver Antuāns Frerots, Veolia izpilddirektors.
“Šis konsorcijs ir lielisks piemērs partnerībai biznesa vērtību ķēdē, kura īsteno aprites ekonomiku akumulatoru metālu jomā. Mēs esam priecīgi, ka Groupe Renault pievienojas konsorcijam, un uzskatām to par stratēģisku partneri, kas noslēdz aprites ciklu, nodrošinot izejmateriālus otrreizējai pārstrādei un atkārtoti ieviešot attīrītus metālus akumulatoru ciklā. Šis projekts ir piemērs tam, kā mēs īstenojam savu Solvay One Planet ilgtspējības ceļvedi. Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam vairāk nekā dubultot aprites ekonomikā gūtos ienākumus,” piebilst Ilhams Kadri, Solvay Group izpilddirektors.
*https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/#:~:text=EV%20sales,sales%20spread%20to%20new%20markets
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.