Preses relīze
Atklājot “Renaulution” plānu, uz ekrāniem aiz Groupe Renault vadītāja Luka de Meo, kā arī uz Renault 5 prototipa režģa varēja redzēt jauno Renault logotipu, dēvētu arī par Renault dimantu. Kopš šī zīmīgā brīža jaunā logotipa versija tika ieviesta pakāpeniski, bez liekas ažiotāžas. Tāpat logo varēja manīt arī jaunajā ZOE reklāmas kampaņā un zīmola sociālo mediju kontos.
“Dimanta jeb romba forma ir viena no atpazīstamākajām zīmēm pasaulē un automobiļu nozarē. Tā ir vienkārša ģeometriska forma ar spēcīgu identitāti. Lielāko izaicinājumu radīja jautājums, kā to atjaunot, piešķirot jaunu nozīmi, jaunas, mūsdienīgas vērtības, kādas piemīt uz nākotni vērstam zīmolam,” uzsver Žils Vidals, Renault dizaina direktors.
Jauns logotips, kas piesaka jaunu laikmetu Renault attīstībā
Savā pastāvēšanas vēsturē Renault daudzkārt ir mainījis savu vizuālo identitāti. Taču kopš 1925. gada viena lieta gan ir palikusi nemainīga – rombs, kurš ir logotipa pamatelements. Tas ir viegli atpazīstams zīmola simbols.
Šo figūru sāka izmantot pēc Luī Reno iniciatīvas. Šī ģeometriskā figūra bija lieliski piemērota tā laika dzinēja pārsegiem. Kopumā logotips ir pārveidots astoņas reizes. Nu jau deviņas, ja ieskaitām arī šo pēdējo. Tas kārtējo reizi apliecina zīmola apņemšanos mainīties līdzi laikam. “Pēdējā logotipa versija radās 1992. gadā un – lai gan 2015. gadā tika nedaudz mainīta – tā bija nedaudz novecojusi. Darbs pie jaunās versijas sākās 2019. gadā,” stāsta Žils Vidals. “Logotipam bija jāuzsver līdzsvars starp cieņu pret zīmola mantojumu un ienākšanu jaunā laikmetā ar nākotnes simboliku.”
Nesen atklātais logotips ir mūsdienīgāks un dinamiskāks. Turklāt Renault vēlas, lai šī versija kļūtu vēl atpazīstamāka par iepriekšējo. Kāds bija mērķis? “Mēs vēlējāmies veicināt pārejas procesu, kā arī padarīt Renault par atvērtāku zīmolu, uzsverot cilvēcisko vērtību nozīmīgumu.”
“Mainītais, visnotaļ modernais logotips iekļaujas šodienā un lieliski atspoguļo “jauno pārmaiņu vilni” Renault uzņēmumā,” norāda Žils Vidals. Tādēļ tas ir tikai dabiski, ka pirmo reizi jaunais logotips tika atklāts, prezentējot stratēģisko plānu “Renaulution”, kur logo tika novietots uz Renault 5 prototipa režģa.
Tā kā jaunais logotips tika uzņemts pozitīvi, uzņēmuma vadība nolēma to ieviest kā oficiālo uzņēmuma logo. "Mēs to pirmo reizi integrējām Renault 5 prototipā. Tas mums bija milzīgs izmēģinājumu laukums. Ņemot vērā mūsu pašu entuziasmu un ļoti pozitīvās atsauksmes, ko saņēmām, mēs nolēmām sākt to izmantot," sacīja Žils Vidals.
Vēl ikoniskāks rombs
Žils Vidals uzskata, ka rombs simbolizē visu, kas Renault uzņēmumam ir būtisks. Tādēļ romba formas saglabāšana bija pašsaprotama. “Mēs strādājām pie jaunas koncepcijas, lai romba zīme būtu gan vienkārša, gan saturiski piesātināta. Lai tā kļūtu par nenovecojušu atpazīstamības zīmi bez liekiem efektiem vai krāsām, kā arī kļūtu par mūsu grafiskā mantojuma mūsdienīgu interpretāciju,” stāsta dizaina direktors.
Renault savā leģendārajā logotipā jau vairākas reizes ir izmantojis līnijas. Tas bija 1946., 1959. un 1972. gadā, un tā nebūt nebija pakļaušanās modes tendencēm. Žils Vidals norāda: “Šī līnija mums stāsta stāstu – par simbiozi, ciklu, ceļu starp diviem rombiem, kuri optiska efekta dēļ šķiet savīti; tie papildina viens otru un rada pastāvīgas kustības iespaidu.” Unikālā, raksturīgā logo līnija piesaista uzmanību.
Jaunais logo veidots minimālistiskā un tīrā stilistikā – bez papildu burtiem vai simboliem. Esošās divas dimensijas atvieglo logo atdzīvināšanu animācijā, piemēram, video, kā arī tā izmantošanu digitālajos medijos un izvietojot uz automašīnām. Jaunais logotips pakāpeniski tiks izvietots uz Renault automašīnām. Pirmo reizi to redzēsim uz modeļiem, kuri tirgū tiks izlaisti nākamajā gadā. “Līdz 2024. gadam jaunais logotips parādīsies visā Renault automobiļu klāstā,” atklāj Žils Vidals.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.