Preses relīze
2020. gada otrā pusgada rezultāti (Grupas operatīvā peļņa 3,5% un pozitīva auto ražošanas darbības brīvā naudas plūsma) iezīmē pirmo soli Grupas atveseļošanās procesā. Šos rezultātus lielā mērā nodrošinājuši divi pasākumi – pirmkārt, jau pirmajā gadā tika izpildīti 60% no 2 miljardu eiro taupīšanas plāna (salīdzinot ar plānotajiem 30%), otrkārt, tika ieviests jaunais stratēģiskais plāns “Renaulution”.
Tomēr 2020. fiskālo gadu tik un tā smagi ietekmēja Covid-19 krīze.
• Pārdošanas apjoms sasniedzis 2,95 miljonus vienību, samazinājums -21,3% (-6,8% 2. pusgadā).
• Grupas tirdzniecības apjoms saruka par -21,7%, un tas sasniedza 43,5 miljardus eiro zaudējumus (-18,2% pie nemainīga valūtas kursa ). Grupas apgrozījums 2. pusgadā samazinājās par -8,9%.
• Grupas operatīvā peļņa gadā samazinājusies par 337 miljoniem eiro (-0,8% no apgrozījuma). 2. pusgadā tā bija pozitīva (3,5% no apgrozījuma), sasniedzot 866 miljonus eiro.
• Grupas bruto ieņēmumi samazinājušies par 1,999 miljoniem eiro (+8 miljoni eiro 2. pusgadā). Te ir ņemts vērā arī pieaugums izdevumiem, kas saistīti ar konkurētspējas uzlabošanu (pārstrukturizācijas izmaksas un aktīvu vērtības pielāgošana) gandrīz miljarda eiro apmērā.
• Neto ieņēmumi samazinājušies par 8,046 miljoniem eiro (-660 miljoni eiro 2. pusgadā), salīdzinot ar 19 miljoniem eiro 2019. gadā.
• Negatīva kopējā auto ražošanas darbības naudas plūsma -4,551 miljonu eiro apmērā, taču 2. pusgadā tā bija pozitīva 1,824 miljonu eiro apmērā.
• Groupe Renault sasniedza savus CAFE mērķus (vieglās pasažieru automašīnas un vieglais komerctransports) Eiropā, kur tā joprojām saglabā līderpozīcijas elektroauto tirgū.
• Elektronisko komponenšu trūkums, kas ietekmē visu autorūpniecības nozari, ir skāris arī Grupu. Tā ir apņēmusies, cik vien iespējams, samazināt šī tūkuma ietekmi uz ražošanu.
• Grupa turpinās īstenot stratēģisko plānu “Renaulution”, kura mērķis ir Grupas atveseļošanās, un apstiprina plāna prezentācijas laikā paziņotos 2023. gada mērķus.
“Pirmo pusgadu spēcīgi ietekmēja Covid-19, taču jau otrajā pusgadā Grupa ir ievērojami uzlabojusi savas darbības rezultātus. Šādu rezultātu bija iespējams panākt, jo pie tā strādāja visi darbinieki. Tāpat tas paātrināja mūsu fiksēto izmaksu samazināšanas plāna un cenu politikas uzlabošanu. Par prioritātēm tika izvirzītas rentabilitāte un naudas plūsmas radīšana, kā jau par to ziņojām mūsu stratēģiskajā plānā “Renaulution”. Ņemot vērā daudzos nezināmos par pandēmiju un krīzes norisi, kā arī elektronisko komponenšu piegādes problēmām, sagaidām, ka arī 2021. gads būs grūts. Šīm problēmām mēs pretī stāsimies kopā, saglabājot virzienu uz atveseļošanos, ko veiksmīgi esam uzsākuši pagājušajā vasarā,” uzsver Luka de Meo, Groupe Renault izpilddirektors.
Buloņa-Bijankūra, 2021. gada 19. februārī
Grupas apgrozījums sasniedza 43,474 miljonus eiro zaudējumus (-21,7%). Pie nemainīgiem valūtas maiņas kursiem samazinājums būtu bijis 18,2%.
Automobiļu ražošanas ieņēmumi, neskaitot AVTOVAZ, bija 37,736 miljoni eiro, samazinājums par 23,0%.
Ietekme uz apjomu bija samazinājums par -19,2 punktiem. Samazinājuma iemesls galvenokārt bija krīze veselības sektorā un mazākā apmērā arī uzņēmuma tirdzniecības politika, kas lika lielāku uzsvaru uz peļņu, nevis uz apjomu.
Pārdošanas rādītāji pie partneriem samazinājās par -5,1 punktiem, arī to ietekmēja krīze veselības sektorā un Nissan Rogue ražošanas pārtraukšana.
Valūtas kursa svārstību ietekmē samazinājums bija -2,8 punkti, un tas bija saistīts ar Argentīnas peso, Brazīlijas reāla, Turcijas liras un mazākā mērā arī Krievijas rubļa vērtības krišanos. Ietekmē uz cenām vērojams pieaugums par 3,9 punktiem, ko radīja ambiciozāka cenu politika un valūtas vērtības mazināšanās ietekmes plānveida ierobežošana.
Pateicoties ZOE pārdošanas apjoma pieaugumam, kopējais jauktais produktu apjoms pieaudzis par 1,1 punktu.
“Citas ietekmes” samazinājums sasniedza 1 punktu, īpaši tāpēc, ka bija ārkārtīgi zema aktivitāte rezerves daļu sektorā. To lielā mērā ietekmēja ierobežojošie pasākumi, kas noteica cilvēku uzturēšanos mājās 2020. gada pirmajā pusgadā.
Grupas operatīvie zaudējumi sasniedza 337 miljonus eiro, un tas ir par 0,8% no apgrozījuma mazāk nekā iepriekšējā gadā (4,8% 2019. gadā), pateicoties tam, ka situācija tirgū 2. pusgadā krietni uzlabojās (operatīvā 2. pusgada peļņa 3,5% no apgrozījuma).
Auto ražošanas operatīvie zaudējumi, neskaitot AVTOVAZ, samazinājās no 2,734 miljoniem eiro līdz 1,450 miljoniem eiro, kas ir par 3,8% mazāk no apgrozījuma, salīdzinot ar +2,6% 2019. gadā. Otrajā pusgadā auto ražošanas operatīvā peļņa bija pozitīva, sasniedzot 198 miljonus eiro (0,9% no apgrozījuma).
Šo izmaiņu pamatojums:
• Darbības apjoma samazināšanās, ieskaitot saražoto automobiļu pārdošanu partneriem, negatīvā ietekme, par 2,556 miljoniem eiro mazāk.
• Jauktās cenas efekts bija pozitīvs: +172 miljoni eiro, neskatoties uz jauno produktu uzlabojumiem un normatīvo saturu.
• Monozukuri efekts bija pozitīvs: +36 miljoni eiro pēc tam, kad tika ierēķināta negatīvā ietekme -479 miljonu eiro apmērā, ko izraisīja nolietojuma un amortizācijas pieaugums, kā arī zemāki pētniecības un attīstības izdevumi.
• Izejmateriālu izmaksu pieaugums bija 131 miljons eiro, pamatā dārgmetālu cenu pieauguma dēļ.
• Vispārējo un administratīvo izmaksās pozīcijas uzlabojums par 172 miljoniem eiro, jo pirmajā pusgadā bija zemāka aktivitāte, kā arī uzņēmums realizēja izdevumu samazinājuma plānu “2022”.
• Valūtu ietekme veidoja -428 miljonus eiro, atspoguļojot galveno valūtu vērtības samazināšanos, neskatoties uz Turcijas liras kursa pozitīvo ietekmei uz ražošanas izmaksām.
AVTOVAZ operatīvās peļņa sasniedza 141 miljonus eiro, salīdzinot ar 155 miljoniem eiro 2019. gadā, tādējādi pierādot AVTOVAZ stabilitāti Covid-19 kontekstā.
Tirdzniecības finansēšanas daļa Grupas operatīvajā peļņā sasniedza 1,007 miljonus eiro, salīdzinot ar 1,223 miljoniem eiro 2019. gadā. Šo kritumu izraisīja aktivitātes samazināšanās, jauno finansēšanas gadījumu skaits samazinājās par 17%, un riska izmaksas tajā sastādīja vidēji 0,75%, salīdzinot ar 0,42% iepriekšējā gadā.
Mobilitātes pakalpojumu ieguldījums Grupas operatīvajā peļņā bija -35 miljoni eiro 2020. gadā.
Pārējā operatīvā peļņa un izdevumi samazinājās par 1,662 miljoniem eiro (salīdzinājumā ar -557 miljoniem eiro 2019. gadā), ko izraisīja restrukturizācijas izdevumu lielais pieaugums un aktīvu vērtības samazināšanās.
Grupas operatīvā peļņa samazinājās par 1,999 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 2,105 miljoniem eiro 2019. gadā, ņemot vērā ar konkurētspējas uzlabošanu saistīto izmaksu pieaugumu.
Neto finanšu ieņēmumi sastādīja -482 miljonus eiro, salīdzinājumā ar -442 miljoniem eiro 2019. gadā, kas izskaidrojams ar lielākām parādsaistībām.
Asociēto uzņēmumu ieguldījums bija -5,145 miljoni eiro, salīdzinot ar -190 miljoniem eiro 2019. gadā. Nissan ieguldījums bija negatīvs (-4,970 miljoni eiro), bet pārējo uzņēmumu ieguldījums veidoja -175 miljonus eiro.
Pašreizēji un atliktie nodokļi veidoja -420 miljonus eiro, salīdzinot ar -1,454 miljoniem eiro 2019. gadā.
Neto ienākumi veidoja -8,046 miljonus eiro un neto ienākumu Grupas daļa kopā bija -8,008 miljoni eiro (-29,51 eiro par akciju, salīdzinot ar 0,52 eiro par akciju 2019. gadā).
Auto ražošanas operacionālā brīvā naudas plūsma, ieskaitot AVTOVAZ, bija negatīva
-4,551 miljoni eiro. Tajā ņemts vērā operatīvās peļņas kritums, izmaiņas apgrozāmajā kapitālā un tas, ka, sekojot Eiropas Centrālās bankas lēmumiem, RCI neizmaksāja dividendes. Ja aplūko tikai otro pusgadu, tad brīvā naudas plūsma bija pozitīva +1,824 miljoni eiro, pateicoties investīciju pārvaldības un apgrozāmā kapitāla prasības maiņas reversa dēļ, tomēr tas nekompensēja pirmā pusgada izmaiņas.
Auto ražošanas neto naudas pozīcija bija negatīva -3,579 miljoni eiro 2020. gada 31. decembrī, salīdzinot ar 1,734 miljoniem eiro 2019. gada 31. decembrī.
Auto ražošanas nozarē 2020. gada 31. decembrī likviditātes rezerves bija +16,4 miljardu eiro apmērā.
2020. gada 31. decembrī kopējais vienību skaits (ieskaitot neatkarīgos izplatītājus) bija 486 000 mašīnas, tas ir samazinājums par vairāk nekā 100 000 vienībām (-19%). Tas veidoja 61 pārdošanas dienu, salīdzinot ar 68 dienām 2019. gada beigās.
Uzņēmuma valde akcionāru pilnsapulcē, kas notiks 2021. gada 23. aprīlī, ierosinās neizmaksāt dividendes par 2020. gadu.
KOPSKATS
Groupe Renault apstiprina 2023. gada mērķus, par kuriem jau paziņots stratēģiskajā plānā “Renaulution”:
• Grupas bruto peļņa līdz 2023. gadam pārsniegs 3%,
• Kumulatīvā auto ražošanas darbības brīvā naudas plūsma (2021-23) būs aptuveni 3 miljardi eiro,
• Investīcijas un izdevumi pētījumiem un attīstībai līdz 2023. gadam veidos ap 8% no ieņēmumiem.
Papildu informācija
Groupe Renault konsolidēto finanšu paziņojumu un Renault atskaiti uz 2020. gada 31. decembri apstiprināja Grupas valde 2021. gada 18. februārī.
Grupas obligātie revidenti ir veikuši šo finanšu paziņojumu auditu, un viņu ziņojums drīz vien būs pieejams.
Ikgadējais finanšu pārskats un 2020. gada finanšu rādītāju analīze ir pieejama www.group.renault.com sadaļā "Finance".
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.