Preses relīze
Daudzi autovadītāji nav pārliecināti par savām prasmēm un cenšas izvairīties no auto vadīšanas ziemas sezonā. Galvenokārt tas notiek tādēļ, ka viņus uztrauc sniegputenis un apledojušie ceļi. Taču piesardzība uz ceļa ir jāievēro arī tad, kad sniegs ir nokusis un gaisa temperatūra ir ap nulli.
Šķīdonis
Dubļi, kas veidojas uz grants ceļa, kūstot sniegam, ievērojami palielina sānslīdes risku. Nevajadzētu ignorēt šķīdoņa ietekmi uz braukšanas drošību, tādēļ būtu vēlams savu ātrumu pielāgot konkrētajiem laika apstākļiem un ceļa stāvoklim.
Turklāt, ja ceļš ir dubļains, transportlīdzekļa logi un lukturi ļoti ātri paliek netīri, kas var negatīvi ietekmēt redzamību. Tādēļ ir ļoti svarīgi regulāri pārbaudīt logu tīrīšanas šķidruma līmeni un logu tīrītāju slotiņu stāvokli, kā arī regulāri notīrīt auto lukturus.
Melnais ledus
Lietus vai sniegputenis laikā, kad gaisa temperatūra ārā ir ap nulli, var radīt tā saucamo melno ledu – plānu, grūti pamanāmu ledus kārtu, kas pārklāj ceļa segumu. Ar melno ledu klāts ceļš izskatās mānīgi – tikai slapjš un nedaudz spīdīgs. Īpaši uzmanīgi jābrauc arī tad, kad esat pamanījuši ledu ceļa malā vai uz žogiem, kas stiepjas gar ceļu – tas var signalizēt par apledojumu arī uz brauktuves.
“Svarīgi atcerieties, ka pat tad, ja gaisa temperatūra saulē ir virs nulles, ledus joprojām var klāt ēnainākos ceļa posmus. Sānslīde un auto stabilitātes atjaunošana pēc tās ir izaicinājums pat pieredzējušiem autovadītājiem, tāpēc labāk izvairīties no šiem draudiem un jau laicīgi izvēlēties mazāku braukšanas ātrumu,” uzsver Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.
Uzmanies no bedrēm!
Atkusnis pēc sniega un sala perioda parasti atklāj bedres ceļa segumā. Iebraucot bedrē, var tikt bojāti auto riteņi, balstiekārta un stūres mehānisms. Tādēļ, ja esat pamanījuši šādu šķērsli laicīgi, labāk no tā izvairīties, ja vien tādēļ nav nepieciešams veikt pēkšņu manevru. Ja tomēr nav iespējams izvairīties no iebraukšanas bedrē, ieteicams maksimāli samazināt braukšanas ātrumu un tieši pirms iebraukšanas bedrē noņemt kāju no bremzes pedāļa optimālai amortizatoru darbībai – iebraukšana bedrē ar bremzēšanā nofiksētiem riteņiem var nopietni bojāt automašīnas balstiekārtu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.