Preses relīze
Šī būs pirmā reize, kad Estebans varēs sēsties pie A110S stūres kā oficiālais Alpine F1 komandas pilots. Tas būs arī viņa pirmais starts rallija sacensībās.
Estebans, vadot oficiālo VIP sacīkšu auto, 89. Montekarlo rallija atklāšanas dienā veiks divus ātrumposmus. Lai labāk izjustu A110S unikālajos rallija apstākļos, Estebans veiks individuālu testa braucienu.
Rallijs sāksies ar oficiālu izbraukšanu ceturtdien, plkst. 13.10 Gapā, Francijas reģionā Provansā-Alpi-Azūra Krasts. Plānots, ka Estebans brauks 20,58 km garo SS1 ātrumposmu un SS2 ātrumposmu 70 minūtes pirms oficiālajiem Pasaules rallija čempionāta braucējiem, kuru vidū ir arī Estebana tautietis un pašreizējais pasaules čempions Sebastjēns Ožjē, kā arī Pjērs-Luī Lubē, kurš ziemas sezonā trenējas kopā ar Estebanu.
Estebanam būs # 31 sacīkšu numurs, kurš iestrādāts A110S emblēmā.
Šajā Montekarlo rallijā zem Alpine karoga startēs pieci spēcīgi RGT klases piloti – Sedriks Robērs, Emanuēls Gigū, Filips Bafūns, Pjērs Ragū un Rafaels Astiē. Četru dienu laikā visi vadīs Alpine A110 rallija automašīnas.
“Šī ir fantastiska iespēja un es noteikti nevaru sagaidīt, kad pirmo reizi varēšu piedzīvot Montekarlo ralliju. Tas ir leģendārs notikums, īsta pērle autosporta kalendārā, un es apzinos, ka piedalīties tajā ir kaut kas īpašs. Ar nepacietību gaidu iespēju vadīt skaisto Alpine A110S. Pirmo reizi braucienu ar A110 izbaudīju oktobrī, veicot trīs apļus Nordšleifes trasē. Tajā dienā mašīna bija lieliska – ļoti ērta un veikla. Tā ir radīta šāda veida izaicinājumiem – ar spējiem ceļa pagriezieniem un kalnu pārejām. Rallijs vienmēr ir bijis mans sapnis, tāpēc iespēja vadīt A110S Montekarlo rallijā ir lielisks veids, kā uzsākt gadu,” stāsta Estebans Okons.
“Tā ir mūsu pirmā aktivitāte ar Estebana dalību 2021. gada Montekarlo rallijā, kurā apvienojam Alpine Cars un Alpine F1 komandu. Alpine ir ļoti bagāta ralliju vēsture, it īpaši šeit, Montekarlo. Tādēļ šī ir ideāla vieta, kur mūsu F1 pilots varēs sajust nedaudz no zīmola izcilākajiem vēstures brīžiem un tajā pašā laikā izbaudītu A110 veiklību un aizraujošo braukšanas kvalitāti kalnu pārejās, kurām šis auto tika radīts. Mēs ļoti ceram uz Estebana startu, kā arī mūsu pārējo automašīnu labo sniegumu visas nogales garumā,” norāda Patriks Marinofs, Alpine rīkotājdirektors.
Par Alpine A110S
Ar lielu dzinēja jaudu un īpašu balstiekārtas iestatījumu A110S sniedz sporta automašīnas braukšanas pieredzi. Šasija ir noregulēta tā, lai nodrošinātu visaugstāko vadāmību un stūrēšanas precizitāti, savukārt dzinējs ir optimizēts aizraujošai enerģijas padevei. Auto ir aprīkots ar unikāliem stila elementiem, piemēram, melni riteņi un oglekļa karodziņu emblēmas, turklāt Dinamica polsterējums izceļ automašīnas īpašo raksturu. Izcila vadāmība, liela dzinēja jauda un izsmalcināts dizains – A110S ir Alpine spēcīgākā sporta automašīna.
-Jauda ar turbokompresoru: dzinējam ir raksturīga liela jauda, tūlītēja reakcija, nepārspējams sniegums un satriecoša skaņa; 1,8 litru turbokompresora tiešās iesmidzināšanas dzinējs pastiprina A110S sportisko raksturu. Dzinējs, kurš ir uzstādīts tieši aiz pasažieru nodalījuma un darbina aizmugurējos riteņus, ir noregulēts tā, lai tas turpinātu spēcīgi virzīties uz priekšu pat pie ļoti lieliem motora apgriezieniem.
-Sport šasija. A110S ievieš jaunu Sport šasiju. Tai ir precīzāk noregulēti uzstādījumi un tā sastāv no atsperēm, kuras ir par 50 % stingrākas, pretbuksēšanas kronšteiniem, kas ir divreiz cietāki. Turklāt tajā ir jauna sastāva platākas riepas. Viss kopā nodrošina augstu saķeri līkumos un tūlītēju vadāmības reakciju.
-Piekare un bremzes. A110S dubultsviru piekare veicina stabilitāti un precīzu vadāmību arī pie liela ātruma. Kopā ar vieglo alumīnija virsbūvi dubultsviru piekare veido ideālu pamatu automašīnas veiklībai. Augstas veiktspējas bremzes, ko izstrādājuši Brembo, ir jaudīgas un izturīgas.
Alpine Montekarlo rallijā
Alpine ir radīts rallijiem. Ideja par šādu auto ir nākusi no dibinātāja Žana Redela agrīnajiem panākumiem sacīkstēs Eiropā, jo īpaši leģendārajā Coupe des Alpes rallijā – Alpos rīkotajās sacīkstēs, kuras ir pārbaudījums gan cilvēkam, gan automašīnai. 1954. gadā Alpine zīmols jau bija pieejams auto tirgū.
A110 modelis ienāca rallijā 1960. gados, gūstot ļoti lielus panākumus. 1969. gada Montekarlo rallijā Žans Vinatjē un otrais pilots Žans Fransuā Žakobs finišēja trešajā vietā, bet gadu vēlāk Žans Pjērs Nikolā un Klods Rūrs atkārtoja to pašu varoņdarbu. 1971. gadā Ove Anderssons nodrošināja Alpine pirmo uzvaru Montekarlo rallijā, vadot A110 1-2-3.
Pasaules rallija čempionāta pirmā sezona tika atklāta 1973. gadā. Sezonas pirmais posms notika janvārī un tas bija Montekarlo rallijs. Spēcīgākie A110 piloti bija Žans Klods Anduē un Mišels Petī, kuri šajā rallijā plūca uzvaras laurus. Viņiem sekoja komandas biedri Ove Anderssons un Žans Tods, kuri piekāpās par 26 sekundēm, bet trešie bija Žans Pjērs Nokola un Mišels Vjals. Tādējādi Alpine komanda ieņēma visas godalgotās vietas. Tajā laikā vēl nepiešķīra čempiona titulu pilotiem, tomēr Alpine ieguva 1973. gada konstruktoru čempiona titulu ar 74 punktu pārsvaru.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.