Preses relīze
Transportlīdzekļu elektrifikācija sola pārveidot līdzšinējo situāciju mobilitātes jomā, turklāt pāreja beidzot uzņēmusi apgriezienus. Neskatoties uz COVID-19 izraisīto ekonomisko krīzi, kas skar arī pasaules automobiļu tirgu, no 2020. gada janvāra līdz oktobrim 100% elektrisko transportlīdzekļu reģistrācija Eiropā palielinājās par 70%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Esošās tendences elektrisko un hibrīda transportlīdzekļu pārdošanas apjomos ļauj secināt, ka nākotnē šo auto pārdošanas rādītāji tikai pieaugs.
Arī “Renault eWays elektromobilitātes barometrs” apstiprina eiropiešu pieaugošo izpratni par klimata pārmaiņu izaicinājumiem. Astoņi no desmit eiropiešiem nākamo desmit gadu laikā vēlētos ielās redzēt vairāk hibrīda un elektriskos transportlīdzekļus.
Lielākā daļa eiropiešu atbalsta pāreju uz elektropiedziņu, jo ir pārliecināti par elektrisko un hibrīda transportlīdzekļu labvēlīgo ietekmi uz vidi. Turklāt, teju vai katrs otrais eiropietis to uzskata par prioritāti. Aptaujā tika noskaidrots, ka pāreja uz elektriskajiem un hibrīda transportlīdzekļiem netiek uzskatīta tikai par tukšu iedomu, tostarp 54% respondentu norādīja, ka šī pāreja notiekot pārāk lēni.
Eiropieši ir pārliecināti, ka elektriskie un hibrīda transportlīdzekļi palīdzēs ierobežot piesārņojumu. Pamatojoties uz šo pārliecību, 38% no aptaujātajiem apgalvoja, ka ir gatavi ātrāk pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, savukārt par hibrīda transportlīdzekļiem šī tendence ir vēl spēcīgāka – 47% no respondentiem norādīja, ka pieļauj domu, ka viņu nākamais automobilis būs hibrīds. Paradoksāli, ka, pat ja priekšroka tiek dota elektriskajiem automobiļiem, aptaujātajiem nav pieredzes braukšanā ar tiem – 76% aptaujāto respondentu norādīja, ka nekad nav vadījuši elektroauto vai hibrīda auto.
COVID-19 krīze ir mainījusi Eiropas pilsoņu mobilitātes paradumus. 43% no respondentiem tagad kā galveno transporta veida izvēles kritēriju norādīja epidēmiju un saslimšanas risku, jo īpaši Spānijā, Itālijā un Lielbritānijā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.