Preses relīze
Buloņa-Bilankūra, 2020. gada 25. novembris. Groupe Renault paziņo par Flēnas rūpnīcas pārveidošanu, lai izveidotu Re-FACTORY – Eiropas pirmo aprites ekonomikas rūpnīcu mobilitātes jomā, kuras mērķis ir līdz 2030. gadam panākt negatīvu CO2 bilanci. Šis projekts, kas ir daļa no Grupas transformācijas stratēģijas, ļaus Renault izmantot strauji augošo vērtības avotu, vienlaikus nostiprinot savu rūpniecisko lomu Francijā. Saskaņā ar Grupas plāniem Re-FACTORY ietvaros, plānota arī Šuazīleruā rūpnīcas atjaunošana. Groupe Renault plāno veikt atbalsta un apmācības pasākumus Flēnas un Šuazīleruā rūpnīcu darbiniekiem, lai celtu viņu kvalifikācijas, ar mērķi panākt, ka līdz 2030. gada tajā strādā vairāk nekā 3000 darbinieki.
“Šis ir rezultāts Renault komandas ievērojamajam darbam un konstruktīvām konsultācijām ar ieinteresētajām pusēm, tostarp vietējām pašvaldībām. RE-FACTORY iedveš jaunu elpu Renault, uzņēmuma darbiniekos un visa reģiona attīstības dinamikā. Projekts ir balstīts uz mūsu apņemšanos īstenot aprites ekonomiku, uz mūsu vērtībām, zinātību un tas ļauj mums pilnībā ieviest pozitīvas pārmaiņas nozarē,” skaidro Žans Dominiks Senards, Renault Direktoru padomes priekšsēdētājs.
Klimata krīze un mūsu klientu gaidas ir mudinājušas Groupe Renault vērst savu stratēģiju uz savu produktu kvalitāti un izturību, kā arī uz oglekļa emisiju samazināšanu. Groupe Renault ir pārliecināti, ka aprites ekonomikai ir ārkārtīgi spēcīgs izaugsmes potenciāls. Atverot RE-FACTORY rūpnīcu, Grupa centīsies būt vienu soli priekšā saviem konkurentiem.
“Līdz ar RE-FACTORY palaišanu Flēna kļūs par Eiropas atskaites punktu aprites ekonomikas jomā. RE-FACTORY ļaus Grupai risināt izaicinājumus, ar kuriem mobilitātes un autobūves nozares dalībnieki saskaras jau šodien, bet galvenokārt – nākotnē. Šī rūpnīca, kuras mērķis ir panākt negatīvu CO2 bilanci līdz 2030. gadam, pilnībā atbilst Grupas globālajai stratēģijai, apvienojot aprites ekonomiku, emisiju samazināšanu, prasmju pilnveidošanu un jaunu vērtību radīšanu,” piebilst Renault izpilddirektors Luka de Meo.
Re-FACTORY projekts, kurš tiks īstenots laikposmā no 2021. līdz 2024. gadam, iekļaus plašu daudznozaru partneru tīklu (jaunuzņēmumi, akadēmiskie partneri, koncerni, vietējās pašvaldības utt.). Rūpnīcas darbības pamatā būs četras darbības jomas, kuru kompetences atbalstīs visu transportlīdzekļa mūža ciklu, izmantojot galvenos aprites ekonomikas elementus (piegāde, ekodizains, funkcionalitāte, apkope, atkārtota izmantošana, apstrādes un pārstrādes ekonomika).
4 darbības jomas:
• RE-TROFIT: šī nodaļa, sadarbojoties ar Re-Cycle nodaļu, apvienos visus tos pasākumus, kas ļaus pagarināt transportlīdzekļu kalpošanas laiku un to lietojumu, lai nodrošinātu efektīvu nolietotu detaļu un materiālu plūsmas pārvaldību tajā pašā rūpnīcā. Tas iekļaus Factory VO lietotu transportlīdzekļu atjaunošanai, iekšdedzes transportlīdzekļu “modernizāciju”, lai tiem nodrošinātu ekoloģiskākas piedziņas, remonta pakalpojumus autoparkiem un jaunajai mobilitātei, kā arī retu detaļu ražošanas pakalpojumu, izmantojot 3D printerus. Nodaļas darbība balstīties arī uz transportlīdzekļu un materiālu izturības testēšanas un prototipu veidošanas centru, lai pilnveidotu nākotnes transportlīdzekļu dizainu un veicinātu uzlabojumus ekspluatācijas laikā.
• RE-ENERGY: šis klasteris plāno rūpnieciskā mērogā attīstīt pielietojuma potenciālu, ko rada elektriskās baterijas un jauna enerģija (ieskaitot akumulatoru pirmā ekspluatācijas cikla optimizāciju, otrā ekspluatācijas cikla attīstību, piemēram, ar stacionāru enerģijas uzglabāšanu, bateriju kalpošanas mūža pārvaldību, kā arī tehnisko un piegādes risinājumu izstrādi jaunajiem enerģijas avotiem, piemēram, ūdeņradim).
• RE-CYCLE: šī nodaļa, sadarbojoties ar Šuazīleruā rūpnīcu, apvienos visas Groupe Renault darbības, kuru mērķis ir nodrošināt efektīvu resursu un to plūsmu pārvaldību, lai veicinātu detaļu un materiālu piegādi īsos ciklos un integrētu arvien lielāku pārstrādāto vai atkārtoti izmantoto materiālu īpatsvaru (līnijas uzstādīšana nolietotu transportlīdzekļu demontāžai, pārstrādes iespēju paplašināšana, materiālu atkārtota izmantošana un pārstrāde).
• RE-START: lai uzlabotu un attīstītu rūpniecisko zinātību, kā arī paātrinātu pētniecību un jauninājumus aprites ekonomikā, šis klasteris plāno izveidot inkubatoru, kā arī universitāti un mācību centru.
Šīs četras vienības mijiedarbosies ar apkārtējo vidi (meitasuzņēmumiem, klientiem, partneriem utt.) un strādās, pamatojoties uz savstarpējās koordinācijas un papildināmības principiem. Tādējādi RE-TROFIT nodaļa varēs nosūtīt nolietotās detaļas uz RE-CYCLE nodaļu, pretī saņemot atjaunotas vai atkārtoti izmantotas detaļas. Tāpat RE-CYCLE nodaļa piegādās pārējām nodaļām detaļas un materiālus, kā arī izlietotos akumulatorus no RE-ENERGY centra, lai sagatavotu tos jaunam ekspluatācijas ciklam.
Vairāk par šo aprites ekonomikas ekosistēmu lasiet šeit.
* Saskaņā ar Grupas vides stratēģiju sasniegt oglekļa neitralitāti Eiropā līdz 2050. gadam, Flēnas mērķis ir līdz 2030. gadam kļūt par Eiropas vadošo rūpnīcu ar negatīvu CO2 bilanci, pamatojoties uz ekosistēmas izmantošanu mobilitātes dekarbonizācijā:
- Negatīva oglekļa bilance transformācijas beigās, pateicoties jauniem produktiem un pakalpojumiem, kas palīdzēs samazināt emisijas. Šī dekarbonizācijas stratēģija ir balstīta arī uz CO2 samazināšanu, pakāpeniski ieviešot izmaiņas Flēnas rūpnīcas darbībā (krāsošanas, demontāžas ceha slēgšana utt.).
- Aktivitātes ar zemāku ietekmi uz ūdeni, enerģiju un materiālajiem resursiem.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.