Preses relīze
TREŠAJĀ CETURKSNĪ TIRGUS DAĻAS PIEAUGUMS NOVĒROTS VISOS REĢIONOS
Globālajam autobūves tirgum pieaugot par 5%, Renault grupas automobiļu reģistrāciju skaits audzis par 16% līdz 721,741 vienībām. Grupas tirgus daļa palielinājās par 0.3 punktiem līdz 3.3%.
Grupa turpināja just aktīvu inerci Eiropas tirgū, ko devis atjaunoto modeļu piedāvājums (+5.3%). Reģistrāciju skaits pieauga par 11.3%, kamēr papildus 0.5 punkti palielināja ražotāja tirgus daļu līdz 9.5%.
Pateicoties jaunajiem Megane, Kadjar, Espace un Talisman modeļiem, Renault zīmola pārdošanas apjomi pieauga par 8.1%. Otrais visvairāk pārdotais modelis Eiropā joprojām ir Clio IV, kamēr Captur atkal ir vadošais krosovers savā klasē. Renault ZOE sasniedzot 22.4% pieaugumu, Eiropas elektrisko auto segmentā Renault tirgus daļa trešajā ceturksnī pieauga līdz 20.8%. Dacia zīmola pārdošanas rādītāji palielinājās par 22.1%, galvenokārt pateicoties Sandero Stepway un Duster modeļiem.
Francijā šajā ceturksnī autoražotāja rezultāti pārspēja tirgus pieauguma tempu, sasniedzot 3.9% kāpumu reģistrāciju skaitā - līdz pat 123,000 vienībām. Septembra beigās pieci no Renault grupas automobiļiem atradās starp Top 10 pārdotākajiem pasažieru auto, Clio IV ierindojoties līdera pozīcijā un Captur atrodoties starp vadošajiem modeļiem savā segmentā. Pārskata ceturksnī Sandero saglabājis mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotā auto pozīciju.
Pasaules tirgū, neraugoties uz saspīlējumiem Brazīlijā, Krievijā un Alžīrijā, grupas pārdošanas apjomi ir auguši par 21.5%. Katrā no reģioniem grupa ir spējusi palielināt savu tirgus daļu.
Āfrikā, Tuvajos Austrumos un Indijas reģionā grupas reģistrāciju skaits audzis par 85%. Tirgus daļa pieauga par 2.7 punktiem līdz 6.4%.
Irānā Renault grupa turpināja 2016. gada pirmās puses pozitīvo inerci, kur piegādes apjomi pieauga par 135.5%, pateicoties veiksmīgajiem Logan un Sandero modeļiem. Grupas tirgus daļa palielinājās par 2.9 punktiem līdz 9.6%.
Indijā tirgus pieaugums sastādījis 17%, kamēr Renault reģistrāciju skaits pieauga septiņkārt, pateicoties Kwid modeļa panākumiem. Kopš gada sākuma tika reģistrēti 82,771 Kwid automobiļi, no kuriem 34,350 tika reģistrēti tikai trešajā ceturksnī.
Ziemeļāfrikā Renault grupas auto reģistrāciju skaits audzis par 13.6%, kamēr kopējais tirgus kritums sasniedza 15%. Tirgus daļa palielinājās par 10.6 punktiem, sasniedzot rekordaugstus 42.2%. Alžīrijā tirgu turpina novājināt pašreizējie importa kvotu regulējumi. Arī šajos apstākļos Renault grupa spēja noturēt savas līderpozīcijas tirgū, iegūstot papildus 29.2 punktus un noturot 63.1% lielu tirgus daļu. Trīs visvairāk pārdotie modeļi – Orānā ražotie Symbol un Sandero, kā arī Logan.
Amerikas kontinentos grupas tirgus daļa palielinājās par 0.2 punktiem līdz 6.9%. Renault zīmolam saglabājās pozitīvi rezultāti Argentīnas tirgū, sasniedzot 21.7% pieaugumu reģistrāciju skaitā, kamēr pats tirgus pieauga par 12.7%. Brazīlijā, kur automašīnu tirgus ir strauji nokritis par 17%, grupa sekmīgi noturējās, palielinot tirgus daļu par 0.4 punktiem līdz 7.8%. 2015. gada beigās izlaistais Oroch un drīzumā sagaidāmais Alaskan ļauj grupai paplašināt tās piedāvājumu un pozicionēt sevi arī pikapu segmentā.
Eirāzijā grupas tirgus daļa pieauga par 0.7 punktiem, sasniedzot 12.4%. Krievijā, kur kopējais autoindustrijas reģistrāciju skaits nokritās par 15.1%, Renault izdevās aprobežoties ar 4.7% kritumu. Tirgus daļa palielinājās par 0.9 punktiem līdz 8.3%, pateicoties veiksmīgajai Kaptur modeļa izlaišanai. Kopš tā iznākšanas 2016. gada jūnijā, ir pasūtīti vairāk nekā 7,500 eksemplāri. Turcijā tirgus krituma dēļ pārdošanas apjomi samazinājās par 23.1%.
Āzijā un Klusā okeāna reģionā grupas reģistrāciju skaits pieauga par 25.6%, tirgum pieaugot par 11.5%. Dienvidkorejā, kas ir grupas Āzijas reģiona lielākais tirgus, Renault Samsung Motors uzrādīja 24.5% izaugsmi, pateicoties jaunajam SM6 sedanam un QM6 krosoveram. Tirgus daļa pieauga par 1.9 punktiem līdz 6.3%. Tikmēr Ķīnā, tuvojoties jaunā Koleos modeļa iznākšanai, tikuši piereģistrēti 10,686 Kadjar automobiļi, kopš to izlaišanas martā. 6,032 no tiem reģistrēti trešajā ceturksnī. Sagaidāms, ka tirdzniecības tīkls, kas šobrīd sastāv no 125 auto saloniem, līdz gada beigām pieaugs līdz 150 vienībām.
TREŠĀ CETURKŠŅA IEŅĒMUMI PĒC PAMATDARBĪBAS SEKTORA
2016. gada trešajā ceturksnī grupas ieņēmumi sasniedza EUR 10,546 miljonus. Tas ir 13.0% liels pieaugums salīdzinot ar iepriekšējo gadu (+16.7% ieņēmumi pēc fiksētiem valūtas kursiem).
Autobūves ieņēmumi sasniedza EUR 9,989 miljonus, kas ir līdz pat 13.5% liels pieaugums, pateicoties apjoma palielināšanai (+10.7 punkti) un cenu politikai (+4.6 punkti), ko savukārt veicina arī cenu pieaugums attīstības valstīs valūtas kritumu izlīdzināšanai, kā arī nesen izdotie jaunie modeļi. Pārdošanas apjoma palielināšanās sadarbības partneriem (+1.8 punkti) atspoguļo grupas pozitīvās CKD (Complete Knock Down) aktivitātes Irānā un Ķīnā, kā arī automobiļu palielinātie ražošanas apjomi partneriem Eiropā. Eiro kāpums attiecībā pret vairākām citām valūtām, tai skaitā argentīniešu peso un britu mārciņu, ir radījis negatīvu 3.8 punktu ietekmi. Produktu klāsts šajā ceturksnī ir negatīvs (-2.5 punkti), galvenokārt, Kwid pārdošanas apjomu dēļ.
Pārdošanas finansēšanas (RCI Banque) ieņēmumi sasnieguši EUR 557 miljonus, pieaugot par 4.3%, salīdzinot ar 2015. gada trešo ceturksni. Jaunu finansēšanas līgumu skaits audzis par 10.0%. Riska izmaksu apjoms pieaudzis par 17.5% līdz EUR 33.9 miljardiem.
2016. GADA PROGNOZE
2016.gada gaidāmais pasaules tirgus pieaugums ir 1.7%, salīdzinājumā ar 2015. gadu. Eiropas, kā arī Francijas tirgū gaidāms 5% kāpums.
Brazīlijā tiek prognozēts 15-20% tirgus kritums, Krievijā -12% kritums. Tikmēr Ķīnā sagaidāms 4% līdz 5% pieaugums un Indijā 7% līdz 9% pieaugums.
Balstoties uz šīm prognozēm, Renault grupas 2016. gada mērķi paliek nemainīgi:
•Grupas ieņēmumu palielināšana (pie nemainīga valūtas kursa)
•Peļņas normas palielināšana
•Pozitīvas brīvās naudas plūsmas radīšana autobūves segmentā
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.