Preses relīze
Abas Alpine A460 sniedza izcilu veikumu kvalifikācijas braucienā: Gustāvo Menezes un Nikolass Lapjērs izcīnīja komandai pirmo „pole position” sezonā, kamēr Deivida Čenga un Nelsona Pancatiči vadītais N°35 Baxi DC Racing Alpine ieguva līdz šim labāko starta pozīciju, finišējot kvalifikācijas braucienu piektajā pozīcijā LMP2 klasē.
Sacīkstes sākās sestdienas 5:00 vakarā zem tveicīgās Teksasas saules ar gaisa temperatūru virs 35°C. Atklāšanas aplī LMP2 klasē vadībā izrāvās N°44 Manor ar abām Alpine A460 tam sekojot cieši pa pēdām. Roberto Merhi, Nikolass Lapjērs un Nelsons Pancatiči iesaistījās saspringtā grand prix cienīgā tuvcīņā līdz pat desmitajam Amerikas trases aplim, kad N°36 Signatech-Alpine atguva līdera pozīciju, ko tai arī izdevās nosargāt līdz sacīkšu beigām.
45 minūtes vēlāk Lapjērs nodeva vadību komandas biedram Stefānam Ričelmi, kurš turpināja sacīkstes. Diena pārvērtās naktī, taču gaisa temperatūra nekritās zem 30°C, kamēr mitruma līmenis turējās ap 70 procentiem.
Šādu laikapstākļu nelabvēlīgā ietekme braucējiem sagādāja zināmas grūtības. Dehidratācijas nomocīts Pancatiči bija spiests nodot vadību Čengam un doties uz trases medicīnisko centru.
Diemžēl ar to Baxi DC Racing Alpine neveiksmes nebeidzās. Ho-Pin Tanga vadībā auto cieta smagu sadursmi ar trases apmali un bija spiests atgriezties garāžā, kur tika nomainīta auto priekšējā daļa un priekšējā piekare. Lai gan tas prasīja tikai 17 minūtes, Ho-Pins un Deivids finišēja astotajā pozīcijā savā klasē.
Tajā pašā laikā N°36 Signatech-Alpine konsekventi turpināja ceļu trasē. Pēc Ričelmi dubultās maiņas, Menezes un Lapjērs turpināja ar tikpat spēcīgu veikumu, lai panāktu pilna apļa attālumu līdz tuvākajiem sāncenšiem.
Gods šķērsot finiša līniju tika Gustāvo Menezem, kurš knapi varējis savaldīt emocijas, uzvarot sacīkstes draugu un ģimenes priekšā.
Rezultātā N°36 Signatech-Alpine trio spēja uzlabot savu pozīciju čempionāta kopvērtējumā līdz 38 punktiem, kamēr N°35 Baxi DC Racing Alpine noturēja 9.vietu.
Nākamās FIA pasaules izturības čempionāta (WEC) sacensības notiks Fudzī, Japānā, 14.-16. oktobrī.
Bernards Olivjērs (Rīkotājdirektora vietnieks, Alpine): “Kas par sacīkstēm! Ar šiem panākumiem ir viegli aizmirst, ka šī tomēr ir tikai mūsu pirmā sezona ar Alpine A460, taču ir arī skaidrs, ka mēs ar katru reizi turpinām progresēt. Ar izcīnīto pirmo starta pozīciju Teksasas kvalifikācijas braucienā esam sevi spēcīgi pieteikuši. Komanda sniedza izcilu veikumu sacīkšu laikā, turklāt mēs bezgalīgi lepojamies ar Alpine uzvaru ASV. Signatech-Alpine komanda spēja parādīt pietiekami daudz pašpārliecinātības, lai vēlreiz uzlabotu savu pozīciju čempionāta kopvērtējumā un pārveltu sacensību radīto spiedienu uz sāncenšu pleciem. Turklāt, esam arī pārliecināti, ka nepārtraukts Baxi DC Racing Alpine progress drīz vien novedīs pie maksimāla rezultāta, ko komanda spēj sasniegt.”
Filips Sino (Komandas vadītājs, Signatech-Alpine): “Manuprāt, šīs bija mūsu labākās sacīkstes kopš sezonas sākuma visās iespējamās jomās, sākot ar auto sagatavi un stratēģiju un beidzot ar braucēju veikumu. Jau par pirmo panākumu kļuva „pole position” izcīņa kvalifikācijā, taču pašas sacīkstes izrādījās braucējiem fiziski daudz grūtākas nekā gaidīts. Nikolass, Gustāvo un Stefāns, kas bija manāmi vājāks pēc savas dubultās maiņas, paveica savu uzdevumu līdz pilnībai, ļaujot mums iegūt jau ceturto uzvaru ar N°36. Arī N°35 ir sniegusi teicamu veikumu, lai gan ceļā saskārusies ar vairākām grūtībām. Par spīti veiksmīgam startam, Nelsona dehidratācija lika mums mainīt stratēģiju. Deivida veikums bija labākais, kopš pievienošanās komandai, taču pozīcija tika zaudēta līdz ar Ho-Pina neveiksmīgo sadursmi ar apmali. Labvēlīgākos apstākļos, manuprāt, šis auto ir spējīgs cīnīties par vienu no piecām labākajām vietām katrās sacīkstēs...”
Nelsons Pancatiči: “Sacīkšu sākums bija lielisks, no piektās pozīcijas tikām uz trešo, tieši N°36 pēdās, taču manas otrās maiņas sākumā situācija sarežģījās. Kļuva pārāk karsti un man radās grūtības ar koncentrēšanos, biju spiests pārtraukt auto vadību ātrāk nekā bija plānots. Vēlāk tiku nogādāts medicīniskajā centrā, un veiksmīgā kārtā ar mani atkal viss ir kārtībā.”
Ho-Pin Tangs: “Šīs bija ļoti grūtas sacīkstes. Bijām spiesti mainīt stratēģiju, turklāt bija ļoti grūti izturēt karstumu, nemaz neskaitot riepu nolietojumu. Manas otrās maiņas laikā naktī es aizķēros aiz apmales trases stūra iekšpusē. Rezultātā auto ieguva smagus bojājumus, taču mehāniķi veica apbrīnojamu darbu, salabojot to un līdz ar to ļaujot mums pabeigt sacīkstes, kā arī iegūt vēl dažus papildus punktus. Lai gan šī nebija mums veiksmīga reize, esam vismaz spēruši soli uz priekšu kopējā vērtējumā.”
Deivids Čengs: “Mums bija potenciāls sasniegt labu rezultātu, taču sacīkstes neizvērtās gluži tā, kā bijām gaidījuši... Tik karstos laikapstākļos dubultas maiņas bija ļoti apgrūtinošas, pat naktī. Auto iekšpusē nebija ko elpot, un pēdējie apļi bija sevišķi smagi. Fiziski gatavoties šīm sacīkstēm bija labs lēmums! Manuprāt, mans veikums šajās sacīkstēs bija šogad līdz šim labākais. Kopš varu pilnībā koncentrēties uz savu braukšanas veikumu, jūtu, kā tas uzlabojas.”
Nikolas Lapjērs: “Mūsu auto bija izcils šajā nedēļas nogalē, gan kvalifikācijā, gan sacīkstēs! Mēs nolēmām sākt sacīkstes ar kvalifikācijas brauciena riepām, kas bija mazliet neizdevīgi, salīdzinot ar sāncenšiem, kas startēja ar jaunām riepām. Taču pēc dažiem apļiem situācija izlīdzinājās un ļāva mums izvirzīties vadībā, turpinot spēcīgo inerci līdz pat manas maiņas beigām. Komandai ideāli izdevās tikt galā ar kritiskām situācijām un dzelteno karogu. Mani komandas biedri sniedza izcilu veikumu, īpaši Stefāns, kas spēja izturēt dubulto maiņu brīdī, kad neviens cits to nevarēja.”
Stefāns Ričelmi: “Neļaujiet nevienam jūs pārliecināt, ka autosports nav fiziski smags! Esmu ļoti apmierināts, ka biju spējīgs paveikt dubulto maiņu. Lai gan tāds arī bija mūsu sākotnējais plāns, laikapstākļu dēļ komandas biedri vēlreiz apvaicājās, vai esmu tam gatavs. Es neatkāpos un viss izdevās lieliski. Dzeltenā karoga parādīšanās dažus apļus pirms mana plānotā pit-stopa, lika mums pārnest apstāšanos ātrāk, līdz ar ko izkāpu no auto mazliet ātrāk nekā plānots. Nedomāju, ka jelkad iepriekš esmu gājis kam līdzīgam cauri sacīkšu automašīnā, taču tas bija tā vērts. Pabeigt sacīkstes par veselu apli priekšā tuvākajam sāncensim sniedza sevišķi labu gandarījuma sajūtu. Mēs parādījām uz ko esam spējīgi, rezultātam piepildot mūs ar pārliecību par virzību uz priekšu.”
Gustāvo Menezes: “Vispirms, man ir jāsaka liels paldies komandai par doto iespēju pabeigt sacīkstes. Kā amerikānim, kas pirmais šķērso finiša līnija uz dzimtās zemes, tā bija fantastika sajūta. Neapšaubāmi šīs bija mūsu labākās sacīkstes līdz šim, un personīgi mans otrais mīļākais brīdis pēc uzvaras Lemānas 24h stundu sacīkstēs. Lai gan mūsu ceļā negadījās nekas ārkārtējs, šis bija pamatīgs izaicinājums. Es nedomāju, ka biju spējīgs iedomāties, cik tas būs grūti līdz pat brīdim, kad piesēdos pie stūres. Stefāns ir pelnījis sevišķu uzslavu, tā kā paveica apbrīnas vērtu darbu.”
AMERIKAS TRASE 6 STUNDU SACĪKSTES, LMP2 KLASE
1. Signatech-Alpine N°36 172 laps
2. RGR Sport by Morand N°43 +1 lap
3. G-Drive Racing N°26 +1 lap
4. SMP Racing N°27 +4 laps
5. Extreme Speed Motorsports N°31 +4 laps
6. SMP Racing N°37 +5 laps
7. Extreme Speed Motorsports N°30 +6 laps
8. Baxi DC Racing Alpine N°35 +12 laps
FIA IZTURĪBAS BALVA LMP2 KOMANDĀM (OFICIĀLI)
1. Signatech-Alpine N°36 156pts
2. RGR Sport by Morand N°43 118pts
3. G-Drive Racing N°26 86pts
4. Extreme Speed Motorsports N°31 84pts
5. Strakka Racing N°42 58pts
5. SMP Racing N°37 58pts
7. SMP Racing N°27 44pts
8. Extreme Speed Motorsports N°30 36pts
9. Baxi DC Racing Alpine N°35 26pts
10. Manor N°44 18pts
11. Greaves Motorsport N°41 10pts