Preses relīze

dalīties

RENAULT grupas ienākumi 2016. gada pirmajā ceturksnī pieauguši par 11,7%

Renault grupas (Groupe Renault) ienākumi 2016.gada pirmajā ceturksnī sasnieguši 10 489 miljonus eiro. Galvenie iemesli 11,7% pieaugumam ir Eiropas tirgus atgūšanās un veiksmīga automobiļu kategoriju izvēle. 2016. gada pirmajā ceturksnī pieaugusi arī Renault grupas automobiļu reģistrācijas skaits pasaulē: reģistrēti 692 453 jauni spēkrati un tirgus daļa paplašinājusies par 1,5%. Eiropā grupas automobiļu reģistrācijas skaits pieaudzis par 8,9% tirgū ar 8,2% pieaugumu, galvenokārt pateicoties jauno modeļu panākumiem (Espace, Kadjar un Talisman) un joprojām lielajam modeļu Clio IV un Captur pieprasījumam. Ārpus Eiropas – neraugoties uz kritumu Krievijas, Brazīlijas un Alžīrijas tirgos - grupas auto reģistrācijas skaits palielinājies par 4,7%, par ko lielā mērā jāpateicas 36,1% pieaugumam Āfrikā, Tuvajos Austrumos un Indijā. Ņemot vērā gada pirmā ceturkšņa lielo pieaugumu Eiropas tirgū, Renault grupa ir paaugstinājusi tirgus gada prognozes līdz +5% iepriekš prognozēto +2% vietā. Turpretī Brazīlijas tirgus krituma prognozes ir mainījušās no iepriekš paredzētajiem -6% uz -15% līdz -20%. Renault grupa apstiprina 2016.gada vadlīnijas.

PĀRDOŠANAS REZULTĀTI. PIRMĀ CETURKŠŅA AKTUALITĀTES

Pasaules auto tirgū, kas palielinājies par 1,5%, Renault grupas jauno auto reģistrāciju skaits pieaudzis par 7,3% procentiem līdz 692 453 vienībām. Grupas tirgus daļa palielinājusies par 0,2 procentu punktiem līdz 3,1%.

Grupa turpina gūt labumu no Eiropas tirgus aktivizēšanās. Jaunu grupas auto reģistrāciju skaits palielinājies par 8,9% tirgū, kas pieaudzis par 8,2%, un ar tirgus daļu 9.8%. Renault zīmola automašīnu pārdošana pieaugusi par 9,9%, pateicoties Clio IV (kas ir otrā pārdotākā automašīna Eiropā) un arī Captur, Kadjar, Espace un Talisman. Kādu ietekmi uz pārdošanas rādītājiem būs atstājis jaunais Megane modelis, kas laists klajā šajā ceturksnī, varēs izvērtēt vēlāk. Dacia zīmola spēkratu pārdošana palielinājusies par 5,7%, galvenokārt pateicoties Sandero.

Francijā šajā ceturksnī reģistrācijas skaits pieaudzis par 8,6% līdz 163 104 spēkratiem. Tirgus daļa saglabājas stabila 26,5%. Četri grupas automobiļi nokļuvuši pieprasītāko pasažieru auto desmitniekā ar Clio IV pirmajā vietā. Pirmo reizi piecos gados gada pirmajos trijos mēnešos reģistrētas vairāk nekā 100 000 Renault zīmola pasažieru automašīnas. Dacia zīmola pasažieru automašīnu pārdošana pieaugusi par 16,8%.

Ārpus Eiropas grupas produkcijas pārdošana palielinājusies par 4,7%, kas noticis par spīti samazinājumam Krievijā un Brazīlijā. Par pieaugumu lielā mērā jāpateicas labajiem pārdošanas rādītājiem Āfrikā, Tuvajos Austrumos un Indijas reģionā.

Āfrikā, Tuvajos Austrumos un Indijas reģionā Renault grupas auto reģistrācijas skaits pieaudzis par 36,1 procentu, kas nozīmē tirgus daļas pieaugumu par 1,5 punktiem līdz 4,6%.

Irānā tirgus pamazām atkal tiek atvērts, un Renault grupas produktu pārdošana pieaugusi par gandrīz 600%, lielākoties pateicoties Logan un Sandero panākumiem. Grupas tirgus daļa palielinājusies par 3,6 punktiem līdz 4,2%.

Indijā tirgus pieaudzis par 3,3%, savukārt Renault modeļu reģistrācijas skaits palielinājies gandrīz par 200%, pateicoties Kwid panākumiem. Kopš šī modeļa laišanas pārdošanā Renault grupa saņēmusi 120 000 šī auto pasūtījumu un kopš šā gada sākuma reģistrējusi tuvu pie 23 000 pārdotu automobiļu.

Ziemeļāfrikā auto pārdošana kopumā samazinājusies par 25,5% lielā mērā tirgus krituma dēļ Alžīrijā (par 54,4%), neraugoties uz Renault tirgus daļas ieguvumiem. Līdz ar Alžīrijā ieviestajiem jaunajiem noteikumiem, kas ierobežo importu, tieši Renault zīmols ieguvis 31,9% tirgus daļu, kas ir palielinājusies par 16,1 punktu, pateicoties faktam, ka populārais modelis Symbol tiek ražots šajā valstī.

Amerikas reģionā jāatzīst grupas produktu pārdošanas samazinājums līdz ar tirgus kritumu (-28,3%) Brazīlijā. Turpretī Argentīnā tirgus daļa pieaugusi par 1,6%, bet pārdošana palielinājusies par 3,3%.

Eirāzijā grupas tirgus daļa uzlabojusies par 1,3 punktiem līdz 11,9%. Pieaugums lielākajā daļā reģiona valstu gandrīz kompensējis kritumu Krievijas tirgū. Krievijā Renault palielinājusi tirgus daļu par 0,2 punktiem, sasniedzot 7,3%. Renault turpināja aktīvu produktu klāsta papildināšanu un šā gada martā laida klajā Kaptur.

Pie šā gada pirmā ceturkšņa jaunumiem Āzijas un Klusā okeāna reģionā jāmin Renault Kadjar ražošanas sākšanu Uhaņas rūpnīcā Ķīnā. Savukārt Dienvidkorejā, kas ir Renault grupas vadošais tirgus šajā reģionā, Renault Samsung Motors saņēmis 20 000 pasūtījumu jaunajam sedanam SM6, kas parādījās pārdošanā marta vidū.


PIRMĀ CETURKŠŅA UZŅĒMĒJDARBĪBAS IEŅĒMUMII

2016. gada pirmajā ceturksnī Renault grupas ienākumi ir sasnieguši 10 489 miljonu eiro, kas ir par 11,7% vairāk salīdzinājumā ar pērno gadu (pieaugums par +16.3% pie fiksēta valūtas kursa).

Automobiļu tirgus ienākumi sasnieguši 9 942 miljonus eiro, kas ir par 12,6% vairāk, pateicoties rēķinu pieaugumam (+10,2 punkti) un partneru darījumiem (+2,7 punkti). Produktu klāsts un ģeogrāfiskie aspekti bijuši ar 2,8 punktu pozitīvu ietekmi. Izcenojumiem bijusi pozitīva ietekme par 2,7 punktiem, lielākoties pateicoties cenu palielinājumam jaunajās valstīs, lai kompensētu valūtas kursa krišanos – it īpaši Krievijā un Dienvidamerikā. Eiro vērtība pret vairākām citām valūtām – to vidū Argentīnas un Kolumbijas peso, Brazīlijas reālu un Krievijas rubli – rezultātā ir ietekmējusi nelabvēlīgi par 4,5 punktiem.

Pārdošanas finansēšanas (RCI Banque) ienākumi bijuši 547 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo ceturksni. Tomēr jauno pārdošanas finansēšanas līgumu skaits ir pieaudzis par 10,2%. Vidēji ienākumus nesoši aktīvi ir palielinājušies par 2,8% un sasnieguši 31,1 miljardu eiro.


PĀRSKATS PAR 2016.GADU

Paredzams, ka pasaulē auto tirgus šogad turpinās pieaugt līdz +2%. Eiropā automobiļu tirgū gada pirmajā ceturksnī veicies pat labāk, nekā bija gaidīts, un tas šogad varētu pieaugt pat līdz +5%, kas ir pat vairāk nekā cerētie +2%. Tomēr Brazīlijas tirgū kritums varētu būt lielāks, nekā gaidīts (-15% līdz -20%, iepriekš cerēto -6% vietā).

Ņemot vērā iepriekš minēto, Renault grupas mērķi (pie pastāvīga konsolidācijas apjoma) ir:

Palielināt Renault grupas ienākumus (pie fiksēta valūtas kursa)

Uzlabot grupas operatīvo peļņu

Nodrošināt pozitīvu uzņēmējdarbības naudas plūsmu





Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes