Preses relīze

dalīties

GLOBĀLĀ PĀRDOŠANAS APJOMA REZULTĀTI 2015

RENAULT GRUPAI TREŠAIS IZAUGSMES GADS PĒC KĀRTAS • Renault grupas auto reģistrāciju skaits 2015. gadā pieauga par 3.3%, sasniedzot 2 800 242 auto rekordu • Renault tirgus daļa Eiropā pārsniedz 10% • Renault zīmols saglabā līdera pozīciju vieglo kravas automobiļu klasē jau 18-o gadu pēc kārtas • Par spīti kritumam Krievijas un Brazīlijas tirgos Renault grupa saglabā stabilas pozīcijas pasaules tirgū • Jaunākais piedāvājums un starptautiskā paplašināšanās veicinās Renault grupas attīstību arī 2016.gadā

PIEAUGUMS GLOBĀLAJOS PĀRDOŠANAS APJOMOS


2015.gadā pasaulē reģistrēto Renault vieglo automobiļu un vieglo kravas automobiļu skaits palielinājās par 3.3%, kopā sasniedzot 2.8 miljonus Renault transportlīdzekļu. Tirgus segments pagājušajā gadā pieauga par 1.6%. Reģistrāciju skaita pieaugums trīs gadus pēc kārtas ir ļāvis Renault grupai sasniegt jaunu pārdošanas rekordu un 3.2% tirgus daļu pasaules tirgū. Turklāt Dacia modelis ir sasniedzis jaunu globālo pārdošanas rekordu. Renault turpina būt par vadošo franču zīmolu pasaulē.

Panākumus grupai nodrošinājusi Eiropas automobiļu tirgus izaugsme (+9.4%), kas veicinājusi Renault transportlīdzekļu reģistrācijas skaita palielināšanos par 10.2% līdz 1 613 499 automašīnām un tirgus daļas pieaugumu līdz 10.1%. Autoražotājs ir līderis Eiropas elektrisko auto tirgū un jau 18 gadus pēc kārtas vadošais zīmols vieglo kravas auto segmentā.

Renault grupai 2015.gads noslēdzies ar stabiliem panākumiem arī ārpus Eiropas. Par spīti ekonomikas krīzēm Krievijā un Latīņamerikā tirgus daļas pieaugumi tika atzīmēti Āfrikā, Tuvajos Austrumos, Indijā un Eirāzijas reģionā.

Tjerī Koskas, Grupas Viceprezidents, Pārdošanas un Mārketinga daļa: “2015.gads ir vēl viens gads, kas Renault grupai nesis pārdošanas apjoma pieaugumu un ļāvis mums pārsniegt savu iepriekšējo pārdošanas rekordu. Par spīti mainīgajiem ekonomikas apstākļiem dažādos reģionos, mūsu izaugsme ir stabila, pierādot, ka pēdējos trijos gados īstenotā ģeogrāfiskās diversifikācijas stratēģija ir bijusi pareizā izvēle.”


JAUNAIS RENAULT PIEDĀVĀJUMS NESIS PANĀKUMUS EIROPĀ


Eiropā Renault grupas tirgus daļa vieglo un vieglo kravas auto tirgū ir pieaugusi līdz 10.1%. Auto reģistrāciju skaits ir audzis par 10.2% līdz 1 613 499 vienībām. Turklāt pārdošanas apjomi pieauga visās reģiona valstīs ar īpaši veiksmīgiem rezultātiem Spānijā (+22.3%), Apvienotajā Karalistē (+17.7%) un Itālijā (+18%), sasniedzot rekordlielu tirgus daļu (9.1%).

2015. gads grupai ir bijis izaugsmes pilns ar strauju Renault zīmola attīstības kāpumu. 1 238 711 auto reģistrāciju skaits (+12.3%) ir ļāvis grupai iegūt 7.8% lielu tirgus daļu, salīdzinot ar 7.6% 2014.gadā un 7.4% 2013.gadā. Renault Clio ir saglabājis pārdošanas līdera pozīcijas visos segmentos.

Vieglo auto tirgū (+11.1% līdz 969 508 vienībām) Renault ir saglabājis vadošo pozīciju pilsētas transportlīdzekļu segmentā (A+B klases), pateicoties Clio panākumiem un Captur modelim, kurš ir kļuvis par sava segmenta līderi ar 194 703 lielu auto reģistrāciju skaitu (23.7% no segmenta).

2015.gada jaunumi būtiski veicināja pieprasījumu: pārdoti 49 016 Kadjar, kā arī 20 930 jaunā Espace modeļi, kas ir trīs reizes vairāk nekā iepriekšējā Espace modeļa versijas pārdošanas apjomi analogā laika posmā 2014.gadā.

Savukārt vieglo kravas auto tirgū Renault zīmols ir saglabājis līdera pozīcijas jau 18 gadus pēc kārtas, atzīmējot 2015.gadu ar 269 203 jaunām auto reģistrācijām (+16.9%) un 0.7 punktu pieaugumu tirgus daļā.

Desmit gadus pēc Dacia zīmola parādīšanās Eiropā tas joprojām turpina izaugsmi. 2015.gadā tika sasniegts 3.6% liels pieaugums modeļa reģistrāciju skaitā un rekordliels pārdošanas skaits - 374 458 vienības.

Renault var lepoties ar vadošā autoražotāja pozīcijām arī Eiropas elektrisko auto tirgū. Grupas pārdošanas apjomi strauji aug (+49%), 2015.gadā sasniedzot 23 086 transportlīdzekļus (atskaitot Twizy modeli). Renault ZOE ir kļuvusi par līderi vieglo auto tirgū ar 18 453 vienību lielu reģistrāciju skaitu pēdējā gada laikā (+68%).

Renault joprojām ir vadošais auto zīmols Francijas tirgū, kurā jau sesto gadu pēc kārtas pārdotākais auto ir Renault Clio. Līdz ar Captur, Twingo, Espace, Trafic, Master un Kangoo, Clio ir populārākā izvēle starp sava segmenta auto, kamēr Renault ZOE sastāda 60% no vieglo elektrisko auto tirgus.


STABILI PANĀKUMI STARPTAUTISKĀ LĪMENĪ


Par spīti mainīgiem ekonomikas apstākļiem dažādās valstīs un reģionos, Renault grupa ir veiksmīgi stiprinājusi un stabilizējusi savas starptautiskās pozīcijas.

Eirāzijas reģionā grupas tirgus daļa pieauga par 1.6 punktiem līdz 11.9%, īpaši pateicoties attīstībai Turcijā (+21.7%), kur tika sasniegts jauns pārdošanas rekords. Tas kompensēja Krievijas ekonomiskās krīzes sekas, kur tirgus krita par vairāk nekā 35% un grupas auto reģistrāciju skaits samazinājās par 38.1%. Renault tirgus daļa stabilizējās pie 7.5% atzīmes.

Āfrikā, Tuvajos Austrumos un Indijas reģionā grupas auto reģistrāciju skaits pieauga par aptuveni 17%, sasniedzot tirgus daļu 4.5% apmērā (+0.7 punkti). Renault grupai pieder vairāk nekā trešdaļa Ziemeļāfrikas tirgus: Alžīrijā tika sasniegta rekordliela tirgus daļa (35.6%) ar 8.7 punktu pieaugumu, pateicoties vietējai Renault Symbol ražošanai Orānā, kamēr Marokā, kur Dacia un Renault ir divi vadošie zīmoli, auto reģistrāciju skaits pieauga par 11.5%, ļaujot grupas tirgus daļai pārsniegt vairāk nekā 38.2% (+1.2 punkti).

Ēģiptē, kas ir otrs lielākais Āfrikas tirgus, Renault pārdošanas apjomi pieauga par 73.8% un tirgus daļa sasniedza 7.5% (+3.4 punkti).

Renault pārdošanas apjomi Indijā ir auguši par 20.1%, ļaujot autoražotājam saglabāt līdera pozīciju starp Eiropas auto zīmoliem šajā tirgū. Turklāt kopš jaunā Kwid modeļa palaišanas pagājušajā septembrī, ir saņemti jau vairāk nekā 80 000 pasūtījumi.

Savukārt ekonomiskas grūtības tika piedzīvotas Amerikas reģionā (355 151 reģistrācijas, 14.8% kritums), kurā Renault grupas tirgus daļa samazinājās līdz 6.3% (-0.1 punkti). Brazīlijas auto tirgus samazinājās par 25.5%, tomēr par spīti tam Renault tirgus daļa pieauga par 0.2 punktiem līdz vēl nepieredzētiem 7.3%. Argentīnā tika noturēta reģistrāciju skaita samazināšanās -6.5% līmenī, pateicoties pēdējā ceturkšņa rezultātiem ar tirgus daļu 14.7% (12.7% gada griezumā). Kolumbijā Renault palielināja tirgus daļu par 2 punktiem līdz 18.6%.

Pagājušā gada beigās ieviestais Duster Oroch jau ir sasniedzis otro pozīciju savā segmentā Brazīlijā, kas ir Renault otrs lielākais tirgus. Straujais pacēlums ļautu autoražotājam turpmākajos mēnešos turpināt attīstību reģionā.

Koreja ir lielākais Renault tirgus Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kur pagājušā gada laikā pārdošanas apjomi stabilizējās pēc straujas izaugsmes 2014.gadā. Savukārt Ķīnā notiek sagatavošanās darbi jaunās ķīniešu tirgum pielāgotās Kadjar versijas izlaišanai. Tas būs pirmais Dongfeng Renault kopuzņēmuma vietēji ražotais automobilis.


RENAULT GRUPAS PROGNOZE 2016. GADAM

Salīdzinot ar pagājušo gadu, 2016.gadā pasaules tirgū ir sagaidāma 1-2% rekordliela izaugsme. Papildus tam 2% izaugsme tiek gaidīta arī Eiropā un Francijā.

Kritums ir gaidāms Brazīlijā (-6%) un Krievijā (-12%), kamēr ekonomiskās izaugsmes inerce turpināsies Ķīnā (+4-5%) un Indijā (+8%).

Gatavojoties šādai dinamikai starptautiskā līmenī un ar pilnu piedāvājuma klāstu šim gadam, Renault grupas prognozē:

-paātrinājumu globālajos pārdošanas apjomos;

-Renault zīmola stiprināšanos Eiropā;

-pieaugumu visos piecos Renault klātesamības reģionos.


Tjerī Koskas, Grupas Viceprezidents, Pārdošanas un Mārketinga daļa: “Turpinot biznesa attīstību līdz ar pēdējos trijos gados iegūto inerci, atjaunoto piedāvājuma klāstu un paplašināšanos Indijā un Ķīnā, 2016.gadā mūsu izaugsme turpinās paātrināties un mūsu pozīcijas visos klātesamības reģionos tiks uzlabotas.”


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes