Preses relīze
Novēlota reakcija
„Lietot telefonu un vienlaikus vadīt auto ir ļoti bezatbildīgi, tas rada risku, jo reakcijas situācijās, kas notiek uz ceļa, ir novēlotas,” akcentē Zbignevs Veselis Renault Braukšanas skolas direktors. „Lasot un rakstot īsziņas, vadītājiem nākas novērsties no ceļa. Veicot šādas darbības, indivīdi spēj nobraukt vien pāris metrus, nekontrolējot sev apkārt notiekošo,” viņš piebilst. Būtībā, izmantojot telefonu, viena roka ir aizņemta, līdz ar to auto tiek vadīts tikai ar vienu roku, kas savukārt var rezultēties kontroles pār auto pazaudēšanā.
Jauno vadītāju paradumi
Šāda uzvedība var būt īpaši bīstama tieši starp jaunajiem vadītājiem, kuriem piemīt paradums lietot telefonu, tajā pašā laikā vadot automašīnu. Un šo paradumu ir grūti lauzt. Kā arī, līdz ar pieredzes trūkumu, šie vadītāji bieži neapzinās, ka auto vadīšana ir arī intelektuāls process, kurā vadītājam tiek dots ierobežots laiks, lai spētu izanalizēt situāciju un pienācīgi noreaģētu. Telefona izmantošana auto vadīšanas laikā negatīvi ietekmē koncentrāciju un reakcijas ilgumu. „Vadot auto, ir jābūt pilnībā koncentrētam. Ja ir nepieciešamība izlasīt vai nosūtīt īsziņu, lūdziet to izdarīt blakussēdētājam. Bet, ja tas nav iespējams, apstājieties drošā vietā un tikai tad izmantojiet savu telefonu,” iesaka Renault Braukšanas skolas instruktori.
Dārgās īsziņas
Lietot telefonu auto vadīšanas laikā ir pret Ceļu satiksmes likumu, kurā ir norādīts: „Automašīnas vadītājam ir aizliegts lietot telefonu vai mikrofonu, kuru ir nepieciešams turēt rokās, vadot automašīnu”. Ja ir nepieciešamība runāt pa telefonu, izmanto atļautās ierīces, proti, skaļruni vai Bluetooth austiņas.
Gadā laikā Latvijā vidēji tiek sodīti aptuveni 2000 autovadītāju, kuri pieķerti pie stūres, runājot pa mobilo tālruni. Policija atgādina, ka par runāšanu pa telefonu, neizmantojot palīgierīces, draud vai nu brīdinājums, vai 15 eiro naudas sods.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.