Preses relīze
2015. gada pirmajā pusē, globālajam automašīnu tirgum paaugstinoties par 1,4%, Renault grupas reģistrācija pieauga par 1 375 863 vienībām. Grupas biznesa pārstāvji apstiprina mēnešiem novērotu tendenci: dinamika Eiropā un atšķirīgā izaugsme ārvalstīs kompensē viena otru.
Eiropā Renault Grupas reģistrācija turpina augt ātrāk nekā pats tirgus. Tā ir palielinājusies par 9,3%, bet tirgus par 8,5% (849 000 reģistrētie transportlīdzekļi). Grupas tirgus daļa ir augusi lielākajā daļā Eiropas valstu, sasniedzot 10,2% (PC+LCV), pateicoties Dienvideiropas sniegumam.
Renault zīmols ir parādījis spēcīgu veikumu: pateicoties Clio, Captur, Twingo, Traffic un Master automašīnu modeļiem, zīmola reģistrācija ir palielinājusies par 10,6%, kas ir 643 928 vienības.
Ārpus Eiropas, satricinājums dažos jaunajos tirgos turpina apdraudēt ekonomisko aktivitāti, jo īpaši Krievijā un Brazīlijā, kur Grupas reģistrācija ir kritusies līdz ar tirgu (pazeminājusies par 40,8% un 18,7%). Bet Turcijā, Rumānijā un Alžīrijā situācija ir daudz pozitīvāka – Grupas reģistrācija ir pieaugusi par 35,3%, 23,9% un 8.6%.
“Pirmajā 2015. gada pusē mēs zīmīgi nostiprinājām savas pozīcijas Eiropā, mīkstinot kritumu Krievijas un Brazīlijas tirgos. Šie rezultāti parāda, ka mēs neesam atkarīgi no konkrētiem tirgiem un zinām, kā izmantot piedāvātās iespējas,” informē Jerome Stoll, Izpildkomitejas loceklis, Renault Grupas pārdošanas un mārketinga direktors.
EIROPA
Eiropā Renault Grupa pilnībā izmantoja jauno produktu panākumus un tirgus atgūšanos: pirmajā gada pusē reģistrācija pieauga par 9,3% jeb 849 088 vienībām. Grupa pārdeva vairāk kā vienu no desmit Eiropā reģistrētajiem transportlīdzekļiem.
Renault zīmols izceļas ar īpaši labu pārdošanas impulsu – pirmajā gada pusē reģistrēti 643 928 transportlīdzekļi (+10,6%). Sekojot Nissan, Renault ir otrs ātrāk augošais zīmols tirgus daļā (PC+LCV) ar 7,8% (+0,14).
•Clio ir otrs reģistrētākais modelis Eiropā un vispārdotākais transportlīdzeklis Francijā.
•Captur joprojām ir vispārdotākais apvidus automobilis Eiropā.
Neskatoties uz augsto salīdzinājumu pirmajā pusgadā 2014.gadā , kam sekoja Duster Phase 2 izlaišana, Dacia zīmolam reģistrēts pieaugums par 5,3% ar 205 160 reģistrētiem transportlīdzekļiem pirmajos sešos 2015.gada mēnešos. Šogad zīmols svin savu 10 gadu jubileju, kopš zīmola ienākšanas Eiropā, kā arī sasniedz atskaites punktu – 2 miljonus pārdoto transportlīdzekļu šinī reģionā.
Starp Renault Grupas galvenajiem Eiropas tirgiem, Spānija un Itālija piedzīvoja visaugstāko kāpumu (30,9% un 24,4% reģistrāciju pieaugumu), līdz ar to iekļaujoties 3. un 5.vietā Grupas tirgū. Grupa sasniedza savu augstāko sniegumu 30 gadu laikā tieši Itālijā, kur tā aptver 9,2% tirgus daļas.
Eiropas elektrisko transportlīdzekļu tirgū, kas turpina spēcīgu izaugsmi (+52%), Renault apjoms palielinājies par 72%, salīdzinājumā ar 2014. gadu. Renault novēroja ievērojamu pieaugumu tieši Apvienotajā Karalistē un Norvēģijā. ZOE turpina vadīt koncerna izaugsmi ar apjomu, kas ir vairāk kā dubultojies šī gada sākumā. Renault mērķis – palikt līderim EV pārdošanā Eiropā 2015. gadā.
Francijā, koncerna primārajā tirgū, reģistrācija ir pieaugusi par 3,7% ar 325 285 transportlīdzekļiem. Renault zīmola izplatības rādītājs Francijā ir sasniedzis 22,3%, pieaugot par 0,23 iedaļām. Clio, Twingo, Captur un Scenic modeļi ir līderi savā segmentā. Grupa ir guvusi 1,2 iedaļas franču vieglo kravas transportlīdzekļu tirgū, joprojām esot līderim ar 32,5% tirgus daļu. Kangoo, Trafic un Master arī dominē savā segmentā.
STARPTAUTISKI
Eirāzijas reģionā, Krievijas tirgus, pārsteigts ar ekonomisko krīzi, ir nokrities par 37,1% pusgada laikā. Šajā ļoti konkurējošā tirgū, Renault Grupa koncentrējas uz savu robežu nosargāšanu un sasniegto tirgus daļu ar 7,4%, kura ir pazeminājusies par 0,5 iedaļām.
Turcijas tirgus atspēlēšanās, kad koncerna pārdošana pieauga par 35,5% (67 856 vienībām) tirgus daļā ar 15,8%, kā arī Rumānijas spēcīgais un veiksmīgais sniegums (+24% ar tirgus daļu gandrīz 42%), sniedza iespēju visam Eirāzijas reģionam ierobežot tās pārdošanas samazināšanos līdz - 10,2%.
Amerikas reģionā reģistrācija ir nokritusies līdz 20,6%, kas ir 163,223 transportlīdzekļi. Reģistrācija Brazīlijā ir noslīdējusi līdz 18,7%, kas ir 89 527 vienības, bet Renault Grupa ir veiksmīgi palielinājusi tās tirgus daļu, kas pārsniedz 7,0%.
Argentīnā, saskaroties ar izaicinājumu vietējā finanšu tirgū, Renault nolēma ierobežot tā pakļaušanos peso, tādējādi ierobežojot importa apjomus. Tā reģistrācija nokrita par 39,8% (31,808 vienības) tirgū, kas pusgada laikā samazinājies par 17,5%.
Renault Grupa ir saglabājusi spēcīgu pozīciju Kolumbijā, reģistrējot 17,6% tirgus daļas, kas ir par 1 vienību augstāk nekā H1 2014. gadā.
Āfrikas Tuvo Austrumu Indijas reģionā, Renault Grupas reģistrācija ir nedaudz palielinājusies (+0,7%) līdz 150,735 transportlīdzekļiem tirgus daļā ar 3,6%. Ar Renault un Dacia zīmoliem, Grupa demonstrē līderību Ziemeļāfrikā, ar rekordlielu tirgus daļu Alžīrijā (31,8% +7,2 iedaļas) un Marokā (38,2% +0,9 iedaļas).
Indijā, tirgū ar 6,2%, pārdošana ir kritusies par 3,2% (23,346), bet tās ir palielinājušās līdz ar Lodgy izlaišanu pagājušā gada aprīlī. Kwid modeļa nonākšanai apritē vajadzētu uzlabot dinamiku gada otrajā pusē.
Āzijas un Klusā okeāna reģionos reģistrācija ir nokritusies par 5,8% (53,621 transportlīdzekļi), neskatoties uz Renault Samsung veiksmi Korejā (+0,8%, 37,280 pārdoti). Ķīnā koncerns ir novērojis asu pārdošanas kritumu (-45,5%), atliekot jaunā, lokāli ražotā transportlīdzekļa komerciālo izlaišanu uz 2016. gadu.
BIZNESA PERSPEKTĪVAS 2015.GADĀ
Otrajā gada pusē, Eiropiešu automobiļu tirgum vajadzētu palikt tikpat straujam, turpinot kompensēt kritumu galvenajās, jaunajās tirgus ekonomikas valstīs. Renault paredz pieaugumu Eiropā, ar minimālo gada likmi 5%, no kuriem vismaz 2% ir Francijā. Globālajā automobiļu tirgū vajadzētu novērot 1% pieaugumu, salīdzinot ar iepriekš prognozētajiem 2%, ņemot vērā Ķīnas tirgus palēnināšanos un krīzēm Latīņamerikā un Krievijā.
Renault Grupai vajadzētu iegūt labumu no neseniem modeļu izlaišanas, it īpaši Escape un Kadjar, kurus ļoti veiksmīgi uzņēma tirgū, kā arī Lodgy un Kwid Indijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, grupa apstiprina savus gada mērķus:
•Turpināt izaugsmi globālos apjomos;
•Nostiprināt Renault zīmolu Eiropā;
•Uzlabot pozīciju galvenajos attīstības tirgos.
“Pēc trīs gadu stabilas izaugsmes, mēs atkārtojam mūsu uzstādīto mērķi sasniegt jaunus pagrieziena punktus šajā gadā. Nostiprinot mūsu pozīciju Eiropā, apvienojot ar daudzu produktu izlaišanu 2015. gadā, apstiprinās mūsu spējas paātrināt izaugsmi otrajā gada pusē,” sacīja Jerome Stoll, Izpildkomitejas loceklis, Renault Grupas pārdošanas un mārketinga direktors.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.