Preses relīze
Redzamība
Atpakaļskata spogulis un sānu spoguļi ir ļotiparocīgi un nepieciešami auto vadītājiem. „Pareiza spoguļu noregulēšana irlabas redzamības atslēga. Būtu diezgan bīstami, ja vadītājam vajadzētu skatīties pāri plecam, lai redzētu, kas notiek aizmugurē. Auto vadītājiem ir ākontrolē, kas notiek mašīnas priekšā, viņi nespēj vienlaicīgi pārbaudīt visus spoguļus un logus. Vadot auto, ir brīži - sekundes, kad vadītājs neredz objektus un darbības, kas notiek aiz mašīnas. Tajā brīdī objekts atrodas aklajā zonā,” skaidro Zbignevs Veselis, Renault Braukšanas skolas direktors. Vietas,kur neredzamās zonas ir sastopamas, ir atkarīgas no tā, kā ir noregulēti spoguļi.
Pareizinoregulēti spoguļi
Tikt galā ar neredzamajām zonām ir viegli –pareizi noregulējot spoguļus. „Sāciet ar atpakaļskata spoguli tā, lai tas pilnībā parāda mašīnas aizmuguri un ainu caur aizmugurējo logu. Tad,noliecoties pēc iespējas vairāk uz mašīnas kreisā loga pusi, noregulējiet kreiso sānu spoguli tā, lai jūs redzētu tikai mazu daļu no mašīnas sāna.Tādējādi jūs uzlabosiet redzamību kreisajā pusē. Nākamais solis – noregulēt labā skata spoguli. Lai to veiksmīgi izdarītu, noliecieties vairāk uz mašīnas vidu un novietojiet spoguli analoģiski kreisajam sānu spogulim, lai jūs redzētu tikai mazu daļiņu no labās mašīnas puses,” iesaka Renault Braukšanas skolas treneri.
Pārbaudi redzamību
Noteikt, vai spoguļi ir noregulēti pareizi unir izslēgta neredzamo zonu iespējamība, ir diezgan viegli. Braucot pa divjoslu ceļu, pievērsiet uzmanību mašīnai, kas vēlas jūs apdzīt. Skatieties atpakaļskata spogulī, nepagriežot galvu, bet, pirms mašīna ir pazudusi ārpus atpakaļskata spoguļa redzamības zonas, sāciet vērot mašīnu sānu spoguļos – jums būtu tā jāredz arī sānskata spoguļos. Šādi jūs zināsiet, ka esiet noregulējis spoguļus pareizi un „aklu punktu” iespējamība tiks novērsta.
Daudzi autovadītāji neskatās sānskata spoguļos,kad veic pārkārtošanās manevrus, bet novērtē situāciju skatoties pār plecu.Bet, ja spoguļi būs noregulēti pareizi, pietiks vien uzmest skatu spogulim, lai pārliecinātos, ka var veikt manevru. Šādi perifērā redze joprojām ļauj kontrolēt, kas notiek mašīnas priekšā, tādējādi, pilnīgāk kontrolējot to, kasnotiek jums apkārt. Skatieties un novērtējiet situāciju ar spoguļu palīdzību,ne skatoties pār plecu, jo tas var izrādīties bīstami.
RenaultBraukšanas skola ir pasaules pirmā Renault zīmola auto vadīšanas tehnikasuzlabošanas skola. Tā atrodas Varšavas – Bemovo lidostas apkaimē. Skola piedāvāapmācības kursus gan individuāli, gan grupām, programmu vieglo kravasautomobiļu vadītājiem, piesardzīgas braukšanas treniņu (trenēties brauktpilsētas vidē), eko-braukšanas treniņi, nodarbības par ceļu satiksmes psiholoģijuun drošību, kā arī pirmās medicīniskās palīdzības apmācības kursi. Skolai ir50,000 m² liels mācību laukums ar 120metru garu bremzēšanas ceļu, apļveida bremzēšanas laukumu ar 60m platudiametru, betona segums trolejbusiesm, kā arī off-road trase.
RenaultBraukšanas skola ir Ceļu Satiksmes Drošības partnerības un Poļu Motoraasociācijas dalībnieks.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.