Preses relīze
1965: Renault 16 devīze “Voiture à Vivre” (Dzīvo mašīnā)
Renault ģimenes auto vēsture sākās pirms 50 gadiem, pēckara gadu uzplaukumā Francijā.
1965. gada Ženēvas autoizstādē zīmols nāca klajā ar inovatīvu un jaunu transportlīdzekli - Renault 16. Jaunais hečbeks apvienoja funcionālās īpašības ar eleganto izskatu, atstājot pamatvērtības no panākumiem bagātā Renault 4 modeļa, taču pārveidojot tos, jaunā ideālā ģimenes auto līmenī.
Krosovera domāšana
Renault 16 ir sedana un universāla dizaina krustojums. Par to liecina visnotaļ plašais bagāžas nodalījums (sākot no 346 dm3 līdz pat 1200 dm3), kas iegūts pateicoties aizmugurējā sēdeļa tranformācijai. Sēdekļi tika konstruēti vairākiem uzdevumiem – gan ērti piemēroti bērnu sēdeklīšiem, gan viegli pārveidojās guļus, ļaujot ērti iekārtoties 2 pieaugušiem. Renault 16 būtiski atšķīrās no konkurējošo auto marku ražotājiem, tā panākuma atslēga slēpās ģimenes vajadzību apmierināšanā.
Tehniskais avangards
Renault 16 bija tā laika tehniski ļoti moderns auto modelis, lai neteiktu, ka pat avangardisks.
Priekšējā piedziņa joprojām bija neierasta šajā auto klasē, kamēr dzinējs nodrošināja teicamu luksusa klases darbības līmeni. Dzinējs tāpat kā pārnesmu kārba un cilidra galvas tika izgatavoti no alumīja, izmantojot augstā spiediena tehnoloģiju. No 1968. gada inovatīvās funkcijas kļuva par ikdienas standartu – kā pretaizsalšanas sistēma aizmugurējam logam, papildus diodes lukturiem, divu ātrumu priekšējā stikla tīrītāji un spogulis ar dienas/nakts iestatījumiem.
1969. gadā Renault 16 papildināja atpakaļgaitas gaismas, priekšējie elektriskie logi, elektriskā jumta lūka un salona ādas apdare. Šāds bagātīgs jaunumu saraksts padarīja Renault 16 par prestižu klases auto, veidojot autobraucējiem jaunu domāšanas veidu.
Gada auto 1966
1965. gada Ženēvas autoizstādē Renault 16 pārsteidza apmeklētājus ar savu pārdomāto funcionalitāti un dizainu ģimenes auto segmentā, tamdēļ ātri vien ieguva sabiedrības simpātijas. Jau nākamajā gadā Renault 16 tika pasludināts par 1966. gada auto, apsteidzot tolaik tik populāro Rolls-Rouce Silver Shadow.
Renault 16 modelis bija pieejams ar 96 zirgaspēku jeb 1,6 litra dzinēju un maksimāli sasniedzamo ātrumu 175 km/h. Pateicoties lielajai popularitātei, Renault 16 tika izdota 1,8 miljonu eksemplāru.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.