Preses relīze
Neuzmanība noved pie nelaimes
2013. gada gājēji cieta 478 negadījumos,kas prasīja 35 upurus, no kuriem lielākā daļa bija paši gājēji. Vairumā negadījumu gājēji izgāja braucošu transportlīdzekļu ceļā. Nevērība, aizsapņošanās, telefona saruna vai ierīču izmantošana ir daži no piemēriem tam, kā rezultātā kļūdas pieļauj gājēji. Situācijas izvērtēšanā dzirdei ir tikpat liela nozīme kā redzei, tāpēc gājēji, kas klausās mūziku, ir pakļauti vēl lielākam riskam nekā cilvēki, kas raksta īsziņas.
“Vadītājiem vienmēr ir tikai daļēji jāuzticas pārējiem ceļa lietotājiem, sevišķi rudenī un ziemā, kad laikapstākļi ir mazāk labvēlīgi. Tumsa iestājas ātrāk, un gājēji ir nevērīgi,”atgādinaZbigņevs Veselis (Zbigniew Weseli), Renault braukšanas skolas direktors.
Domājiet par gājējiem
Lai novērstu negadījumus, kuros iesaistīti nevērī gāgājēji, pirmkārt, ir jāizvērtē notikumu gaita. Ikreiz,kad pamanāt nevērīgu gājēju, kurš nepievērš uzmanību tuvumā esošiem transportlīdzekļiem, uzmanieties un domājiet šī cilvēka vietā. Atcerieties, ka arī jūs ietekmējat notikumus uzceļa. “Par gājēju drošību ir atbildīgi gan gājēji, gan autovadītāji,”stāsta Renault braukšanas skolas instruktori.“Ikreiz,kad jums rodas aizdomas, ka gājējs neapzīmētā vietā varētu iziet uz ceļa,noņemiet kāju no gāzes pedāļa un piebremzējiet. Viegli piespiežot bremžu pedāli, jūs brīdināsiet aiz jums braucošo auto, ka jāsamazina ātrums un jāietur droša distance. Esiet gatavi divām iespējam: avārijas bremzēšanai vai gājēja apbraukšanai,” piebilst instruktori.Ir jāņem vērā, ka letāla iznākuma iespējamība ir deviņas reizes lielāka, ja transportlīdzeklis, kas notriec gājēju, brauc ar ātrumu 50 km/h, nevis 30 km/h.
Sods netikai autovadītājam
Sodīti tiek ne tikai autovadītāji. Gājējiem, kas iziet uzgājēju pārejas tieši ceļā braucošam transportlīdzeklim, var tikt piemērots līdz pat 30 EUR sods. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad gājēji šķērso ceļu vietās ar ierobežotu redzamību. “Pirms ceļa šķērsošanas gājējiem vienmēr ir jāpalūkojas apkārt un jāpārliecinās, vai netuvojas transportlīdzeklis. Ir jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. Tas attiecas arī uz parejām, ko regulēluksofors,”atgādina Renault braukšanas skolas instruktori.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.